Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Meerete
ORIGINAL: suprEspen
ORIGINAL: Meerete
En mann som ikke klarer å se sitt eget barn bli født, tror jeg har et problem med at han skal bli pappa. Pappaen tok etvalg da han hadde sex med mammaen. Det følger med et ansvar med det valget, og det begynner ved starten på graviditeten, og å støtte mamma under fødsel, hvis det er det hun vil, tar jeg som en selvfølge.
Forøvrig tror jeg ikke det er mange pappaer som tør å si nei.
Både pga mammaen, og alle kameratene.. "neei, turte ikke værra med jeg da.."
Ærlig talt.
Det er ikke i alle situasjoner man kan oprerere med: "Den som er med på leken får tåle steken". Og fødsel er en sånn situasjon hvor man ikke kan oprerere med dette. Mange kan jo ha problemer med rammene rundt en fødsel, det kan jo fort bli litt blod og gørr og smerter etc... Har snakket med flere fedre jeg som ikke var med på fødselen fordi de ikke tåler blod eller klarte å se på sine kjære ha sterke smerter. Og jeg ser ikke noe galt det.
Fødselen er nå forøvrig bare en eneste hendelse og ett X antall timer. Så er det over. Naturen er nå bare slik at vi menn kan ta ett valg om vi ønsker å være med, mens dere kvinner er nødt til å gå gjennom det.
Forøvrig så var jeg med på hastekeisersnitt ved mitt første barn og det er iallefall noe jeg godt kunne stått over. Det ble mer en traume enn en opplevelse jeg vil huske, var ikke kult å komme inn på operasjonsstua og se 20 grønnkledde mennesker og ett lass med instrumenter. Men nå som jeg har gått igjennom det så skal det vel bli en smal sak å være med på en normal fødsel, det kan vel neppe bli noe verre. Men jeg liker fortsatt å kalle det "frivillig tvang" å være med på fødselen. Det er ikke noe jeg føler ett behov for å være med på, selv om det er ett stolt øyeblikk. Det kommer nemlig flere stolte øyeblikk som er langt mere hyggelige :)
Jeg svimer av ved blodprøve jeg og, men jeg har jo ikke akkurat så mye valg!
Det er det samme som å si, mammaen må slutte ¨å røyke, men ikke pappaen. Han bærer da ikke barnet!
Jo, fordi han er med på prosessen han og! Selv om damene er de som bærer barnet, er faren akkurat like ansvarlig, og bør gjøre ALT han kan for å ta sin del av jobben/gleden/byrden,osv. Kan ikke komme å si neei, klarer ikke jeg jenta mi, tåler ikke blod.. Ja, og så tåler jeg ikke bæsj heller. eller skrik.
Kan passe ungen når han sover og er søt jeg. for jeg er pappa og tåler j ikke så mye.....
ORIGINAL: Maren
Hva synes dere?