Facebook og barnevakt

ORIGINAL: Speedsjarken

Det syns jeg er helt greit så lenge man ikke praktiserer "første mann til mølla"

er ikke helt der selv, men om folk er komfortable med det så værsågod
håper bare ikke de takker ja til hva som helst[:)]

Ikke noe jeg kommer til å gjøre!

ORIGINAL: forvirretmor

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Ser ikke helt problemet...problemet er vel heller om de tar hvem som helst som svarer ja!

Er med på den[:)]

selv om det ikke er noe jeg ville ha gjort, ikke har jeg sett noen gjort det heller[:-]

Ser ikke helt problemet...problemet er vel heller om de tar hvem som helst som svarer ja!

sign!

..og tror også at mange er litt redde for å spørre sånn helt direkte, fordi de er redde det kan bli ubehagelig for den de spør å si nei. så da er det enklere å bare spørre der, og melder noen seg så vurderer man om man vil bruke dem el ikke. tror ikke folk tar hvem som helst, og det er jo ikke supervanskelig å si "tror vi tar en hjemmekveld likevel jeg, etter litt fram og tilbake her, men tusen millioner takk for tilbudet!" feks. el noe i den duren..:)

hva svarer man viss noen man ikke il ha som barnevakt tilbyr seg da??[:-][8D]
svarer at de ikke er gode nok?[8D][:D]

nei, barnevakt tar eg over tlf[:)]

Jeg er nok litt sær når det kommer til barnevakt og sånt, veldig skeptisk til hvem jeg lar passe, så jeg ville aldri annonsert sånn iallfall... Jeg regner med at normale folk ikke lar hvem som helst passe uansett da, men man gir liksom det inntrykket til folk når man skriver slike statuser - synes jeg [:)]

Har sett noen eksempel selv som jeg har ristet litt på hodet av, men hvordan folk skaffer barnevakt får egentlig være opp til de... Men må innrømme at jeg f.eks ristet litt på hodet når jeg så en bekjent spurte om noen kunne passe sønnen hennes, og ei svarte at hun skulle gjerne gjort det om hun hadde kjent han - men det gjorde ingenting at de aldri hadde møtt hverandre før, for sønnen var ikke sjenert uansett... Litt merkelig å la folk som aldri har truffet barnet engang sitte barnevakt kanskje, eller så er det kanskje bare jeg som er sær [8D]

sign. denne[:)]

ORIGINAL: Chinchilla

Skjønner ikke problemet. Si man har 5-10 potensielle barnevakter- da er det jo mye lettere å spørre på fb enn å sende mld til alle. Det betyr jo ikke at dersom hun du gikk i klasse med på barneskolen som du ikke har sett på 15 år melder seg at du hiver deg på og aksepterer!!!

I fjor en gang da vi trengte barnevakt- hadde ordnet til lillegutt men trengte til jenten min. Da skrev jeg: "Noen som har lyst å ha Emilie på overnatting fra fredag til lørdag?" og innen minutter svarte en mamma til en av venninnene i barnehagen at "vi har henne gjerne!" Vips- fikset- alle fornøyde!

Patetisk? Tragisk??? Jeg blir stadig sjokkert over hvor ufattelig dømmende og trangsynte mange er......DET er tragisk!

Stående aplaus!!!!!

Hva er så galt med det da??

Noe. Her er virkelig bare SÅ perfekte att å nei sånn kunne de aldri ha gjort, herregud det ville jo bare sett ut som vi er de forferdelige foreldrene osv.... Tror F ikke alle dere snerpette "perfekte" er det hele tiden altså!!!

Selv kunne jeg fint spurt på Facebook da snuppa har alle tanter og besteforeldre inne der. Sier jo ikke ok til hvem som helst og det tror je ikke vedkommende gjør heller!!

Finnes det ikke andre ting å diskutere??

Det er ikke greit synes jeg..

Er det snakk om barna tar man da direkte kontakt med aktuelle personer og spør. For all del!!

Sign!!

Det er helt forferdelig...tenk at foreldra skal bort æ gett! Det er jo som å skrike ut at -jeg bryr meg mer om å gå ut å ha det gøy, enn å passe på barna mine-. Og tenk om tanta til Beate leser statusen og forteller dette videre til Berit, som igjen forteller det til Kari og Bjørn, som forteller det til Bjarte og Kåre osv osv, også eskalerer det seg bare videre til noe det ikke er[:o]

Jeg ser ikke problemet i det, så lenge man velger noen man kjenner[:)]

ORIGINAL: merete_80

Ser ikke problemet. Regner ikke med at de godtar den første som melder seg av den grunn.

Det høres forferdelig uansvarlig ut! Sånt skal tas privat pr. tlf!

Ser ikke problemet? Det betyr vel ikke at de lar hvem som helst passe barna sine? At man tror det, synes jeg er værre...

Back
Topp