Førstemann på veg <3

UL igjen i dag, 12+1 :D Fikk se en perfekt krabat på 5,5 cm fra hode til rumpe som danset litt og som strekte på seg da vi vekte h*n :Heartred Gynekologen antydet en gutt, men kunne ikke si det sikkert :) Litt mindre sliten og trøtt enn jeg var, selv om det fortsatt henger litt i. Har de siste ukene hatt treg mage da. Ellers går det fint :)
 
Syns jeg har kjent luftbobler siden uke 13/14, men har tvilt på at det har vært spark. I dag er jeg 15+3 og er nesten helt sikker på at boblene jeg har kjent i går og i dag har vært spark :) Vet det kan være tidlig, men ut fra det jeg har kjent kan jeg ikke skjønne annet :Heartred Har time hos jordmor i morgen også, det blir spennende :) Når det gjelder magen merka jeg allerede forskjell mellom 11 og 12 uker. Da begynte buksene å stramme noe veldig. Nå har jeg en bitteliten kul som jeg gleder meg til vokser seg større :)
 
Fortsatt bare en liten kul om morgen, når jeg har fått spist litt er den større så jeg ser mer gravid ut :p Gleder meg så til kulen blir enda større altså, kjenner jeg er veldig utålmodig nå og syns det går sakte med veksten av magen :p På mandag er det 2 uker igjen til OUL, og da er heldigvis sambo hjemme fra sjøen igjen også :D
 
1 uke til ultralyd :D Ser en liten utvekst på magen, den har blitt litt større virker det som :) Ser på magen hver dag, syns det er så spennende å se om den vokser og gleder meg fortsatt vilt til den popper enda mer ut!! Snakket med jordmor på tlf i sted. Har ikke møtt henne enda siden jeg var hos en annen sist. Men hun virker midt i blinken altså, så mye at jeg gleder meg til vi skal ha time hos henne i slutten av mai :) Ringte henne for et spørsmål og hun er så hyggelig og tar seg god tid til å prate med meg, så måtte bare få skrytt litt her av å ha en så imøtekommende jordmor som henne :) Kjøpte en simo kombivogn i helgen. Kjøpte brukt og alt av utstyr fulgte med. Den har en nydelig brunfarge som passer begge kjønn, så veldig greit :) Trengte en stødig, trygg og god vogn for oss som bor på landsbygda, så da passet simo fint. Sist men ikke minst kommer sambo endelig hjem fra sjøen på onsdag :D 18+4 i dag :)
 
OUL i dag :) Alt så normalt ut og det viste seg å være en gutt, TUL var dermed riktig :Heartblue Var med ei i opplæring så det tok litt ekstra tid pga. det, hun måtte instrueres så det ble mye latinsk fagsnakk der vi ikke skjønte hva de pratet om. Men vi fikk uansett med oss det vitktigeste :) Terminen ble også fremskyndet fra 24/26 sept. til 19. Veldig overraskende men uansett gøy, nå er vi faktisk halvveis da :) 20 + 3 i dag!
 
Blir lite oppdateringer her. Er 29+0 i dag og er først de siste ukene at tiden virkelig raser unna, nesten så det går for fort :D Jeg begynte å kjenne bobler i magen fra rundt 14/15 uker og kjente det vel bevegelse for første gang på utsiden ved 19 uker :) Dette på tross av morkake på fremsiden! Ikke helt vanlig har jeg forstått, men likevel mulig :) Den siste tiden nå har jeg kjent bevegelse jamnt og trutt gjennom døgnet, og det er så deilig at det ikke går flere timer mellom hver gang jeg kjenner liv lenger :)

Magen har vokst en del, men virker som det går noen uker mellom hver gang jeg merker forskjell. Har ikke sett store forskjellen siden 26 uker, men var på kontroll hos jordmor forrige uke og SF-målet stiger, så magen vokser uansett sakte men sikkert. Virker som magen også på en måte går opp og ned :p Jeg er også i god form fortsatt, selv om jeg har nådd 3 trimester. Føler meg ekstremt heldig med det. Har bare hatt små plager nå og da, som mageknip, sliten i ryggen, løs mage av og til og.. ja, sikkert annet småtteri :) Det mest merkbare er vel MYE utflod. Har også gått opp 10 kg, men det trengtes siden jeg var nokså slank fra før :)

Har fått på plass det meste av utstyr, og blant annet arver/låner vi en haug med klær fra nevøen min :) Kjenner også mer og mer på hvor mye jeg gleder meg til å treffe gutten våres, og se hvordan han ser ut :Heartblue Foreløpig ligger han bare i en krøll, som jordmor sa forrige uke :p Sambo kommer også hjem fra sjøen senest 25.juli, og det skal bli så godt å få han hjem igjen, vi har mye å gjøre når han kommer, også skal vi nyte siste innspurt før termin :)
 
Last edited:
37+6 i dag og fortsatt fin form :D Kun hatt småproblemer som litt stiv i korsryggen ved for mye aktivitet. Jeg har til nå gått opp 14/15 kg. Er også litt hoven i føttene, så vannet har samla seg der. Forrige uke ville jeg teste om jeg kunne presse ut melk, og jaggu kom det ut for første gang :p Hodet lå nedover på kontroll 34+5 og på siste kontroll nå 37+3. Ettersom jeg forstod på legen var det nok på veg til å feste se snart.

Når det gjelder fødsel prøver jeg å ta det litt som det kommer. Jeg gleder meg til å møte lillegutt samtidig som jeg syns den nye overgangen er litt småskummel :p Sambo kommer heller ikke hjem fra sjøen før neste uke så jeg håper lillegutt holder seg inne litt til!
 
Lille gutten vår kom 14.september, da var jeg 39+5 :happy: En perfekt skapning :Heartred Var en smertefull, men rask fødsel. Selv om man både er trøtt, sliten og emosjonell, nytes dagene sammen med skatten vår :Heartred Jeg er naturlig nok mye mindre aktiv her inne, og på internett generelt, da det er andre ting som står i fokus :)
 
Back
Topp