Førstemann på veg <3


Ok, da ser jeg på det som positivt at murringer kommer og går :) Da jeg mistet hadde jeg det konstant i 2 døgn. Men jeg har ikke hatt mer murringer enn de som kom 5+0 denne gangen.
 
Jeg har nesten ingen symptomer. Av de få jeg har er det først på kveldene de dukker opp: Oppblåst mage og litt oftere på do. Også mye utflod har jeg også. Det er i grunn som sist jeg var gravid, men jeg håper lite symptomer ikke hindrer graviditeten i å fortsette denne gangen :) Er 6+0 i morgen og tenker hele tiden på UL 11.februar! Som jeg grugleder meg!! :)
 
Når jeg poster dette innlegget har klokka passert 12 og jeg er dermed 6+4 :) Jeg syns jeg selv virker mer hormonell om dagen. Føler meg også oppblåst utover dagen. På morgen er magen flat igjen. Hender det stikker litt i brystene av og til, litt sånn ubehag som går fort over igjen. Også har jeg hatt en sånn rar følelse noen ganger de siste dagene av at jeg kan ha potensiale til å kaste opp, men så kommer jeg aldri dit heller at jeg får brekninger. Vanskelig å forklare, men merkelige greier hvertfall :p

Ser fortsatt frem mot UL! Hadde noen dager der jeg var veldig negativ og tenkte at UL vil gi dårlige nyheter denne gangen også, men jeg klarte å snu tankene mot å tenke mer positivt! Jeg er selvfølgelig veldig spent og nervøs, men jeg ser jo nå at jeg ikke må være så negativ :)

Jeg har også tenkt på at når jeg mistet sist så målte jeg ikke hcg i starten, men jeg testet hver dag med bt frem til teststreken ble sterkere enn kontrollstreken. Det tok litt tid. Så på strekene at de var like i flere dager og at det da tok noen dager før de ble sterkere. Jeg vet man ikke skal bruke bt som indikator på dette, men når det denne gangen var klar stigning i styrken på testen annenhver dag så får det meg til å tro at denne stigningen var mye mer normal enn den i første graviditet. Er jo ingen tvil om at det steg fort denne gangen!

Nå er det bare å håpe på det beste videre :)
 
Glemte å nevne disse symptomene også: Tett i nesa av og til, og det har også stikket litt i sidene av magen og i lårene+underlivet. I kveld murrer det i magen, og det gir meg nok en gang negative assosiasjoner til da jeg mistet :( Så håper det gir seg snart!
 
Last edited:
Siste nytt:
Torsdag: Går ned i kjelleren og kjenner en stank--> vannlekkasje med kloakk i kjelleren.
Fredag: Går ned til svigers med hunden, han er alltid så ivrig etter å komme inn når vi ankommer innkjørselen deres fordi han vil inn og ha kattemat. Dette medfører at jeg detter rett på rumpa og ryggen på isen.. Auuu!! Jeg skriker til og spør hvorfor hunden gjorde dette mot meg. Ble bekymret for den lille med en gang, men etter å ha lest litt og snakket med andre skjønte jeg at det ikke var så mye å bekymre seg for. Hadde hvertfall vondt lenge etterpå. Bedre i dag, men fortsatt vondt i halebenet ved brå bevegelse.

Ellers er symptomene om dagen mer trøtthet og jeg blir fortere sliten. Ubehag i brystene av og til, og løs i magen av og til. Også oppblåst da :) 7+3 i dag, og endelig begynner det å nærme seg UL!
 
Dagens symptomer: Nålestikk i underlivet og mye utflod. 7+4 :)
 
Det gjorde jeg også på den tiden :) Bare for å være helt sikker (som å klype seg i armen) :):):)

Enig :) Og jeg måtte se at den steg til det sterkeste den kunne bli! :)
 
Jeg glemte å nevne i går at jeg også begynner å blir angrepet av kviser igjen -.- Ryggen har vært full av de en god stund, men nå begynner det å bli godt synlig i ansiktet også, blæh :p
 
TUL i morgen :nailbiting: Skal bli godt å få det gjort, er en utrolig viktig dag :)
 
Så bra alt stod bra til! Håper du får slappet av og nyter graviditeten:) skal dere ta flere ul før OUL?

Ja det var en lettelse, føler meg mer gravid på en måte nå ja, nå som jeg faktisk har sett liv ❤ :) Jeg er usikker, mulig vi tar en til rundt 12 uker, men får se det ann! Hva tenker dere?
 
Ja det var en lettelse, føler meg mer gravid på en måte nå ja, nå som jeg faktisk har sett liv ❤ :) Jeg er usikker, mulig vi tar en til rundt 12 uker, men får se det ann! Hva tenker dere?

Skal på ul på mandagen. :) Er da 11+3. Ville ha en tidlig ul før jeg skal tilbake på jobb, sykemeldingen min går ut neste uke, og har ikke lyst Til å forlenge, så greit å konstanterer liv og kunne annonsere det, alle mistenker det jo uansett nå :p
Det var egentlig bare denne timen vi skulle bestille, men endte jo opp med en i uke 9 bare for å være sikker på at det er liv likevel :) så det blir to :D
 
Skal på ul på mandagen. :) Er da 11+3. Ville ha en tidlig ul før jeg skal tilbake på jobb, sykemeldingen min går ut neste uke, og har ikke lyst Til å forlenge, så greit å konstanterer liv og kunne annonsere det, alle mistenker det jo uansett nå :p
Det var egentlig bare denne timen vi skulle bestille, men endte jo opp med en i uke 9 bare for å være sikker på at det er liv likevel :) så det blir to :D

Ja stemmer, sånn var det jo, som jeg glemmer :p :) Lykke til på mandag hvertfall, alt er nok i skjønneste orden :happy:
 
8+4 i dag og lenger enn noen gang :) I går hadde jeg disse stikningene som føles som nåler i underlivet igjen. Ellers det vanlige :)
 
9+4 i dag :) Symptomer: Blir fortsatt fortere trøtt og sliten, men det går opp og ned da. Neseblod av og til, tett i nesen til tider. Jeg hadde også et par dager med gjentakende stikninger/kramper i brystene i noen sekunder om gangen, de var nokså vonde. Har også løs mage flere ganger i løpet av uka, og av og til treg mage. Jeg føler også at jeg kan kjenne livmorkanten, uten at jeg er sikker på at det er den. Sambo kommer heldigvis hjem fra sjøen på fredag :Heartred
 
Last edited:
Har vært lite aktiv på BV i det siste da jeg har vært litt lei :p Men i dag må jeg bare nevne at vi fikk høre verdens fineste hjertelyd på kontrolltime hos legen i dag, er 11+4 :D :Heartred
 
Back
Topp