Førstemann på veg <3

Drømmespire

Elsker forumet
Himmelbarn
Septemberlykke 2016
Da våger jeg meg til å starte en dagbok her inne :) Er 14 dpo og 4+1 i dag og har hatt en veldig fin stigning allerede, bedre stigning enn sist da det endte i sa 8 uker på veg. Startet å ane strek 8 dpo, og 9 dpo kunne jeg se en supersvak strek med hint av rosa :) Syns det er greit å få en oversikt over symptomene mine så langt så skriver de ned her.
Disse symptomene hadde jeg før positiv test:
Stikninger i livmor
Noen få kramper i høyre lår
Noen få perioder med ømme bryst (på innsiden, ikke utsiden), noe jeg aldri har ellers.
Mindre lyst på godis
Oftere sulten
Vekslet mellom løs og treg mage
En følelse av at noe var på gang
Lite utflod, akkurat som i forrige gravidtet (pleier å ha mye utflod ellers i dpo-land)
Noe som såg ut som festeblødning i trusa 3 dager før svak positiv test.

Etter dette har symptomene vært:
Oppblåst mage
Stikk i underlivet som føles som nåler
Stikker i livmor
Mindre lyst på søtt
Oppblåst mage
Verker i ryggen med for mye aktivitet
Mer sulten
Små kramper i lårene både på framside og bakside
Stikninger i brystene.

Legger ut bilde av testene mine fra fra 9,10,11,13 og 14 dpo :)

Sånn, da har jeg en oversikt :p
 

Vedlegg

  • DSC_0426.JPG
    DSC_0426.JPG
    1.021,5 KB · Visninger: 41
  • DSC_0436.JPG
    DSC_0436.JPG
    399,2 KB · Visninger: 42
  • 23ro3s4.jpg
    23ro3s4.jpg
    329,9 KB · Visninger: 43
  • 13 dpo.jpe
    13 dpo.jpe
    9 KB · Visninger: 16
  • 12562458_10153683454941273_908608041_o.jpg
    12562458_10153683454941273_908608041_o.jpg
    133,5 KB · Visninger: 43
Oi,gravid 2-3 så tidlig! Det lover vel bra :D har kun tatt en digital selv denne gangen og det var på julaften for å gi til mannen: 13dpo. Fikk da bare 1-2.
 
Oi,gravid 2-3 så tidlig! Det lover vel bra :D har kun tatt en digital selv denne gangen og det var på julaften for å gi til mannen: 13dpo. Fikk da bare 1-2.

Ja det har steget kjempefort denne gangen, så det er bare supert :D Du hadde sikkert hatt 2-3 ikke lenge etterpå :p Og det viktigeste er at det stiger annenhver dag. Tror bare at det går unormalt fort for meg denne gangen :p
 
15 dpo, 4+2 :) Hakket sterkere enn forrige bt på 13 dpo! Ikke langt unna å være like sterk som kontrollstreken :)
 

Vedlegg

  • 15 dpo.jpe
    15 dpo.jpe
    64,9 KB · Visninger: 16
Tok en ny test i dag, 17 dpo, 4+4 :) Like sterke streker :D
 

Vedlegg

  • 17 dpo.jpe
    17 dpo.jpe
    6,5 KB · Visninger: 16
4+5 i dag og symptomene er ikke stort annet enn oppblåst mage hver gang jeg spiser. Også er brystene litt annerledes, men ikke direkte vonde. Hadde også løs mage i dag tidlig. Kjenner en konstant frykt for å miste igjen, tar det ikke for gitt å kunne bære frem et barn. Fin og rask stigning på testene hvertfall, så håper det beste denne gangen <3 Det er verken større eller mindre sjanse for at det skal skje igjen, så prøver å fokusere på at det like fullt kan gå bra :)
 
4+6 og tok ny test i dag, da må jeg vel gi meg med testing :D
 

Vedlegg

  • 19 dpo.jpe
    19 dpo.jpe
    83,8 KB · Visninger: 16
Den var fin! Ja, tror du kan gi deg nå! Aldri fått så sterke tester, men har to barn så det der må være veldig positivt! :

Fint å høre at det kan være positivt :) Liker bedre utviklingen nå enn da jeg mistet ved 8 uker, da syns jeg stigningen gikk mye treigere og samme strek som den over kom enda senere! Så håper det beste nå :)
 
Oi, kanskje dette er tvillinger? :D
 
Oi, kanskje dette er tvillinger? :D

Hoho, det hadde vært artig :D Men har lest om folk med samme resultat der det bare var en, så ikke godt å si :) Har lyst på 3-4 barn så hadde ikke vært å forakte å få de 2 første med en gang (bare ekstra jobb) :p
 
I kveld har jeg hatt litt av og på med svake mensenmurringer, og selv om det er helt normalt vekker det negative assosiasjoner hos meg. Sist jeg var gravid hadde jeg ikke mensenmurringer i det hele tatt før jeg plutselig fikk det 8+2. Da begynte jeg å blø også og jeg fikk påvist inkomplett SA på ul dagen etterpå.. Jeg slet i lang tid etterpå, og jeg er livredd for å måtte gå gjennom det igjen. Jeg veksler hele tiden mellom optimisme og en redsel for at det samme skal skje igjen, det er forferdelig slitsomt.. Ettersom jeg heller ikke har noen barn fra før av har jeg heller aldri kunne bære frem et barn, og da føler jeg det er litt vanskelig å tro på at jeg faktisk kan bære det frem hele vegen. Jeg kan liksom ikke tenke: Jeg har bært fram et barn før, så det skal ikke være umulig å klare det igjen. Katastrofetankene sniker seg på med spørsmål om kroppen min vil slite med å holde på barnet, eller at jeg bare kommer til å ha mye uflaks..Med de svake mensenmurringene i kveld forsterkes de negative tankene rundt at jeg kan miste igjen..Skulle så gjerne ha spolt frem til 12 uker!!!! Men får bare prøve å fokusere på de optimistiske tankene... :)
 
I kveld har jeg hatt litt av og på med svake mensenmurringer, og selv om det er helt normalt vekker det negative assosiasjoner hos meg. Sist jeg var gravid hadde jeg ikke mensenmurringer i det hele tatt før jeg plutselig fikk det 8+2. Da begynte jeg å blø også og jeg fikk påvist inkomplett SA på ul dagen etterpå.. Jeg slet i lang tid etterpå, og jeg er livredd for å måtte gå gjennom det igjen. Jeg veksler hele tiden mellom optimisme og en redsel for at det samme skal skje igjen, det er forferdelig slitsomt.. Ettersom jeg heller ikke har noen barn fra før av har jeg heller aldri kunne bære frem et barn, og da føler jeg det er litt vanskelig å tro på at jeg faktisk kan bære det frem hele vegen. Jeg kan liksom ikke tenke: Jeg har bært fram et barn før, så det skal ikke være umulig å klare det igjen. Katastrofetankene sniker seg på med spørsmål om kroppen min vil slite med å holde på barnet, eller at jeg bare kommer til å ha mye uflaks..Med de svake mensenmurringene i kveld forsterkes de negative tankene rundt at jeg kan miste igjen..Skulle så gjerne ha spolt frem til 12 uker!!!! Men får bare prøve å fokusere på de optimistiske tankene... :)

Det er vel ganske vanlig!:) jeg fikk endel murringer tidlig denne gangen. Ene gangen slik som jeg har ved mens at jeg måtte knekke sammen som det kom som et lyn. Gikk over fort heldigvis, da ble jeg ganske nervøs, men beroliget meg med at set var normalt. Det har roet seg mer siden og nå har jeg bare litt av og til. Kanskje livmoren som strekker seg veldig i starten bare?:) jeg har tro på at det går bra! Hvis det skulle være et dårlig tegn så tror jeg det ligger dårlig an for mange av oss her i terminforumet, for jeg synes å ha lest mange som har hatt murringer :)

jeg hadde forresten ingen murringer da jeg mistet. Først etter dager med masse blod og klumper hadde jeg murringer. Så jeg prøver å trøste meg med at det heller er positivt og normalt å kjenne noe :)
 
Det er vel ganske vanlig!:) jeg fikk endel murringer tidlig denne gangen. Ene gangen slik som jeg har ved mens at jeg måtte knekke sammen som det kom som et lyn. Gikk over fort heldigvis, da ble jeg ganske nervøs, men beroliget meg med at set var normalt. Det har roet seg mer siden og nå har jeg bare litt av og til. Kanskje livmoren som strekker seg veldig i starten bare?:) jeg har tro på at det går bra! Hvis det skulle være et dårlig tegn så tror jeg det ligger dårlig an for mange av oss her i terminforumet, for jeg synes å ha lest mange som har hatt murringer :)

jeg hadde forresten ingen murringer da jeg mistet. Først etter dager med masse blod og klumper hadde jeg murringer. Så jeg prøver å trøste meg med at det heller er positivt og normalt å kjenne noe :)

Bare gjorde meg litt mistenksom når det plutselig kom i kveld, 5+0, men kan like godt være livmoren som strekker seg ja. Er jo veldig normalt :) Er bare at siden murringene plutselig kom så brått sist etter mange uker, så får jeg denne redselen for at jeg skal ha samme opplevelse igjen når jeg får de murringene i magen nå. Men i kveld har det bare kommet i tak, kjenner det ikke nå feks. :) Så det er som du sier normalt og noe som skjer av og til, satser på at det er tilfelle hos meg også :)
 
Jeg sitter nå og vurderer å ta ul tidligere enn 10-12 uker likevel, kanskje ved 7 uker. Jeg har tenkt katastrofetanker om at det ikke er bra med ul så tidlig, men er jo kjempemange som tar det og det går bra, så det kan jo ikke være et stort problem. Jeg tror jeg hadde roa meg mer om jeg får se et hjerte slå! I tillegg er sambo på sjøen frem til slutten av februar så hadde egentlig lyst å vente til han kom hjem. Men jeg føler kanskje at det er riktig å ta det tidligere for å roe ned tankene og redselen for at det verste skal skje igjen :)
 
5+2 :) Er forkjølet og håper jeg slipper feber.. Flere symptomer å fylle på lista:
Trøtthet
Mye utflod
Fortere sliten
 
Flere symptomer:
Blir fort rørt og griner lett av den grunn
Nå har jeg også bestilt tidlig ul :D 8+1 skal jeg inn! Klarer nesten ikke å vente og håper det beste! 8+2 startet SA hos meg sist. Dette blir enormt spennende! :)
 
Bare gjorde meg litt mistenksom når det plutselig kom i kveld, 5+0, men kan like godt være livmoren som strekker seg ja. Er jo veldig normalt :) Er bare at siden murringene plutselig kom så brått sist etter mange uker, så får jeg denne redselen for at jeg skal ha samme opplevelse igjen når jeg får de murringene i magen nå. Men i kveld har det bare kommet i tak, kjenner det ikke nå feks. :) Så det er som du sier normalt og noe som skjer av og til, satser på at det er tilfelle hos meg også :)[/QUOTE

Jeg har hatt murringer i uke 5-7 nå. Ca en periode med murringer i døgnet. Fikk også dårlige vibrasjoner av det, men det ser ut til å gå fint. Er i uke 8 nå og nå roer det seg, merker så og si ingenting til det nå.
 
Back
Topp