Førstegangsprøver <3

Jeg kunne få en veldig svak strek på el testen den ene dagen og knall positiv den andre dagen, så ikke tenk så mye på at streken er svak :)
El er nok rett rundt hjørnet skal du se! Skjønner at det stresser deg litt, kjenner meg igjen i det. Jeg droppet å teste to ganger dagen pga akkurat det samme, og plutselig fikk jeg positiv test :)

Håper dere har rett..:rolleyes::p

Last edited:
CD16
Jeg hadde et temperaturfall ved målingen i dag tidlig. Har i mange dager vært stabil på 36,22-36,27, mens i dag var den på 36,04. Har også hatt litt mer utflod i dag enn de andre dagene (tror jeg), og høyere tall på el-test enn tidligere. Men fortsatt veldig "low"... har testet to ganger i dag, men test nr.2 var lavere enn første.. spent på å se om temperaturen stiger snart....

Vedlegg

• IMG_3519.PNG
    IMG_3519.PNG
    136,8 KB · Visninger: 3
CD16
Jeg hadde et temperaturfall ved målingen i dag tidlig. Har i mange dager vært stabil på 36,22-36,27, mens i dag var den på 36,04. Har også hatt litt mer utflod i dag enn de andre dagene (tror jeg), og høyere tall på el-test enn tidligere. Men fortsatt veldig "low"... har testet to ganger i dag, men test nr.2 var lavere enn første.. spent på å se om temperaturen stiger snart....
Jeg pleier å få et sånt temp drop 1-2 dager før jeg får positiv test (se bilder:)) Kan jo være individuelt, men lov håpe :woot:

Vedlegg

• C63502C6-E1D9-4A1E-BF55-61BAEEBDD8C8.jpeg
    C63502C6-E1D9-4A1E-BF55-61BAEEBDD8C8.jpeg
    56,1 KB · Visninger: 3
  • 42A0C382-A6DA-4EDC-8FEC-2B8060FD44CB.jpeg
    42A0C382-A6DA-4EDC-8FEC-2B8060FD44CB.jpeg
    55 KB · Visninger: 3
Jeg pleier å få et sånt temp drop 1-2 dager før jeg får positiv test (se bilder:)) Kan jo være individuelt, men lov håpe :woot:

Ja, dette er jo to dager siden nå og fortsatt negativ el-test. Temperaturen har gått opp til "vanlig nivå" igjen. Spent om den stiger de nærmeste dagene.

CD18:
Fortsatt ingen positiv el-test. Håper det er jeg som har gått glipp av el, og ikke kroppen :confused: Etter at tempen gikk ned 0,20 CD16, er den nå på "normalt nivå" igjen. Håper den viser enda litt høyere i morgen. Jeg har jo bare 28-29 dagers syklus, og i utgangspunktet er det nå 10 dager til ikm. Vi har lagt inn litt aksjer annenhver dag den siste uka, og gir oss ikke helt enda. I alle fall ikke før tempen går litt opp! :love2

CD21 - mest sannsynlig ikke dpo...

Da har jeg offisielt gitt opp el denne pp. Jeg er mest sannsynlig ikke i dpo-land, men hvem vet :sorry: Jeg kjenner jeg mistet troa på hele denne pp, men prøver å være positiv frem til ikm. Vil nesten bare spøle frem til neste pp.....

Jeg har testet jevnt hver dag fra dag 9, og opp mot to ganger om dagen. En morgen, og en ettermiddag/kveld. El-testen har hele veien vært «low», og forholdsvis lite antydning til stigning. Jeg hadde perioden cd14-cd18 kanskje litt mer utflod, og kjente litt mer «murringer» der nede, men ikke noe nevneverdig. CD16 sank tempen litt, men dagen etter var den vanlig igjen. Siden da gar den vært jevn, altså ingen stigning der heller :(

Jeg har jo en stabil syklus på 28-29 dager, og tr kommer alltid regelmessig. Derfor skal mensen komme om ca.8 dager.

Er det sannsynlig at man har hatt el uten at jeg har fått positivt utsalg på strimlene, og uten at tempen har gått betraktelig opp? Er det vanskeligere å få positiv strek på strimlene fra babyverden ift monitor fra clearblue f.eks.? Hva anbefaler dere?

Ville dere tatt kontakt med en gynekolog for en undersøkelse på grunn av den lave lh-stigningen allerede etter få sykluser med testing? I kombinasjon med den eventuelle korte lutealfasen? Eller er dette noe dere ville sett an flere sykluser før dere «stresset» med? Jeg har kun vært hos gynekolog en gang, hvor jeg tok celleprøve og innvendig ultralyd for ca. 1 år siden. På dette tidspunktet var vi ikke prøvere, men fikk høre at alt så greit ut på generelt grunnlag med et kjapt overblikk.
Hvis dere har noen tips og triks kom gjerne med de :love7 god helg!

Last edited:
CD 29 - dpo?

Her venter man fortsatt på tr. Ingen tegn til at hun kommer i dag, men håper hun kommer innen en dag eller to. Jeg er veldig klar for å starte på en ny syklus. Denne gangen må jeg bare fortsette med el-test og temp.måling frem til tr eventuelt kommer. Tror det gir meg litt mer info enn at jeg stopper dag 21. :bored: vurderer også å bestille meg vitamin 6 fra Farmasiet.

Oppdatering:
TR kom 8 dager senere enn til vanlig, og jeg har vært en del bekymra for det - for det har aldri skjedd før at jeg har hatt en så forsinket TR. x antall graviditetstester ble tatt, men alle var blenda.. så forhåpentligvis er det kroppen som har hatt en "restart" syklus, og at jeg forhåpentligvis kan finne el...

CD12:

I dag har jeg kommet til CD12, og har begynt testingen igjen. Bruker både temp. og el-tester. Fortsatt ingen tegn på at el kommer ganske snart, men det går fint så lenge den kommer... tester nok en gang om dagen frem til at jeg ser tegn til noe på el-testene. Håper virkelig dette er vår måned!!

CD16:
Starta dagen med vill jubel - livets første positive el-test. I alle fall det høyeste jeg har hatt, og premom-appen mente den var "high" med 0.86. Følte nesten at jeg flagga like mye for dette i dag, kjente at jeg virkelig trengte dette nå :dance018:dance008 Jeg er spent på å sjekke hvordan den er i morgen, eller om dagen i dag var "peak". I tillegg blir det spent å følge med på tempen de neste dagene. Synes jeg kjenner det "murrer" litt der nede, men vet ikke om dette er mer psykisk siden jeg først har fått en positiv el-test. Forhåpentligvis opplever jeg å få prøve meg i dpo-land på ordentlig om noen dager! Wiii

Masse lykke til med prøvingen!:rolleyes: Er faktisk ikke første gang jeg ser at noen brått får mer ustabile sykluser i det de begynner å teste etter EL. Er nesten så kroppen merker at man stresser litt med det:p Får håpe den ikke er forsinket flere ganger!

1 dpo - CD17:
Jeg hadde helt glemt at jeg skulle på gu for å ta celleprøve i dag. Fikk også tatt en innvendig ultralyd for å sjekke hvordan ting så ut. Jeg hadde mange fine egg, og alt så bra ut - hun så også at jeg har hatt el. Hun mente ganske sikkert at jeg hadde nettopp hatt det, eller for et par dager siden. På en måte ble jeg kjempeglad for å faktisk få bekreftet at jeg har hatt el, men samtidig ble jeg litt forvirra. For jeg testet negativ med el-test CD15 både morgen og ettermiddag, men fikk positiv morgen CD16, altså i går. Dermed hadde jeg positiv lh-test i går, men hun så at jeg allerede har hatt el. Det betyr vel at jeg har ganske korte lh-stigninger, og at når jeg først får en lh-stigning så kan jeg allerede ha el..:nailbiting: Hun anbefalte meg egentlig å droppe el-testene, siden jeg har ganske stabile sykluser og siden de kunne bare gjøre meg mer forvirra, mente hun de ikke var så nødvendig..:wideyed: temp.målingen er jo også et lite mysterium, for tempen har ikke økt enda. Men, får håpe det skjer i morgen.

Det positive er at jeg offisielt er i dpo-land, og det er en liten seier i seg selv:D:love2

Vedlegg

• 65FDE0E4-877F-4ACC-B36B-DEEA6F13B5E4.jpeg
    65FDE0E4-877F-4ACC-B36B-DEEA6F13B5E4.jpeg
    131,2 KB · Visninger: 61
Masse lykke til med prøvingen!:rolleyes: Er faktisk ikke første gang jeg ser at noen brått får mer ustabile sykluser i det de begynner å teste etter EL. Er nesten så kroppen merker at man stresser litt med det:p Får håpe den ikke er forsinket flere ganger!
Ja, det er faktisk så sant:rolleyes: gynekologen jeg var til i dag anbefalte meg egentlig å droppe el-testene, siden de kunne gjøre meg mer forvirra og stressa. Hun hadde ikke anbefalt det til alle, men siden jeg har stabile sykluser kunne det gi unødvendig stress.. nesten så jeg tror hun har et lite poeng ;) takk for gode ønsker:love7

Ja, det er faktisk så sant:rolleyes: gynekologen jeg var til i dag anbefalte meg egentlig å droppe el-testene, siden de kunne gjøre meg mer forvirra og stressa. Hun hadde ikke anbefalt det til alle, men siden jeg har stabile sykluser kunne det gi unødvendig stress.. nesten så jeg tror hun har et lite poeng ;) takk for gode ønsker:love7

Tror det viktigste er at du finner det som fungerer for deg! For meg ble EL-testing en slags lettelse og gjorde det hele lettere, temping der i mot stresset meg veldig! Så jeg valgte å droppe temping og brukte kun EL-tester! Fant ut at jeg har tidlig eggløsning og litt lang lutealfase - det er jeg glad for at jeg fant ut ellers hadde aksjer blitt lagt på feil tidspunkt:p

Gjør det som fungerer for deg:Heartred

8 dpo - CD24
Er så stolt over meg selv for å ha vært tålmodig med testene, men kjenner jeg meg selv rett ryker første test i morgen. Jeg har hatt ømme pupper og en del murringer i eggstokkene, og jeg har hatt troa på en annen måte enn tidligere. Tror nok det hjalp på troa å vite at man har hatt EL, men også redd jeg blir veldig skuffa.. for jeg har kjent at humøret har vært litt varierende i dag, og det er veldig typisk for meg 3-4 dager før TR. Men, fortsatt en sjanse :Heartpink krysser alt jeg har.

:angel8:Heartred:love2Babystøv:love2:Heartred:angel8

PP5 - CD1:
Så gikk deg ikke veien denne gangen heller. Etter å ha brukt x antall graviditetstester kom TR akkurat på dagen den skulle. Kjente for første gang et ekte håp om at dette kunne være vår tur. Kanskje mest med tanke på bekreftelsen hos gynekolog på at alt ser ut til å være i orden både med egg og eggløsning. Men, snart står sommermånedene for tur, 3 uker igjen før ferie (fordelen med å være lærer) og masse tid til å gjøre mye hyggelig sammen med kjæreste, venner og familie. Jeg stresser en del på jobb, og tror det blir godt for kroppen å koble skikkelig av. :) Jeg har akkurat nå lyst til å si at jeg skal bruke de neste 3 «feriesyklusene» til å ikke teste el, temp og andre ting, men bare kose oss jevnt 3-4 ganger i uka. Men jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at dette kanskje ikke er så realistisk...:sour: vi får se..

Jeg fikk en marihøne av tantebarnet mitt på 3 år i dag, hun sa jeg skulle få den til å fly, og da ønske meg noe - for marihøner bringer lykke kunne hun fortelle. Håper hun har rett :Heartpink

PP5 - CD7:
Synes det er enklere med prøverperiode nå som det er sommer og sol ute. Det gjør liksom alt litt lettere, og tiden går fortere. Nå er det bare 2 uker igjen til sommerferie, og som lærer er man jo så privilegert at man har 7 uker ferie og avspasering. Det ser jeg virkelig frem til etter en høst og vår med mye arbeid, lange dager på jobb og mye tankespinn på hjemmebane.

Jeg har igjen 6 el tester fra sist pp, og har bestemt meg for å bruke disse mellom dag 14-17 denne perioden, og at de eventuelle neste to pp blir uten temp og el-tester. Dette blir da ferieprøveperiodene, og ikke noe som hadde vært bedre enn å starte det nye jobbåret i august som gravid <3 krysser alt jeg har..

PP5 - CD7:
Synes det er enklere med prøverperiode nå som det er sommer og sol ute. Det gjør liksom alt litt lettere, og tiden går fortere. Nå er det bare 2 uker igjen til sommerferie, og som lærer er man jo så privilegert at man har 7 uker ferie og avspasering. Det ser jeg virkelig frem til etter en høst og vår med mye arbeid, lange dager på jobb og mye tankespinn på hjemmebane.

Jeg har igjen 6 el tester fra sist pp, og har bestemt meg for å bruke disse mellom dag 14-17 denne perioden, og at de eventuelle neste to pp blir uten temp og el-tester. Dette blir da ferieprøveperiodene, og ikke noe som hadde vært bedre enn å starte det nye jobbåret i august som gravid <3 krysser alt jeg har..

Helt enig med deg, tiden går fortere nå på sommeren, og man slapper liksom sånn av på sommeren. Jeg er også lærer, og håper jeg kan starte jobb-året som gravid. Jeg håper jeg kan ha late ferie-dager som nygravid, sånn at jeg kan slappe skikkelig av og slippe å være sykemeldt fra jobb - da kommer foreldrene til å skjønne hvorfor jeg er borte med en gang.
Krysser fingrene og håper for deg ❤️

PP5 - CD7:

Høres ut som en sunn og fin plan, kjære deg! Nyt sommeren og avslapningen som hører med. Dere lærere har virkelig stått i frontlinjen! Lykke til:joyful:

Back
Topp