Førstegangsprøver <3

marnor24

Andre møte med forumet
Hei alle gode Babyverden-brukere. :Heartpink

Jeg har brukt mye tid i det siste på å lese meg opp på andres prøve-historier, i påvente av å bli prøver selv. For det har vært ønsket fra min side i flere år, men har rett og slett ventet på at min bedre halvdel skal bli klar. Vi har vært i sammen i snart 10 år, og føler oss nå begge klare for å ta det neste steget. Siden jeg har hatt nytte av å lese andres historier, så føler jeg at det riktig for meg å gjøre det samme. Jeg setter pris på alle typer tilbakemeldinger, tips og triks.:p

Om oss:
Vi startet å prøve for noen måneder med strategien "planlagt uplanlagt", om man kan si det slik - vi brukte ikke prevensjon, bare koste oss når vi har følte for det. Dette har så langt ikke resultert i en graviditet, og jeg ønske derfor å gå litt mer strategisk til verks.
Jeg har ikke gått på p-piller på 1,5 år, har stabile sykluser på gjennomsnitt 28-30 dager, og ønsker nå å finne ut av når og om jeg eventuelt har eggløsning. Jeg er en aktiv og ellers frisk jente på 28 år. Jeg har kjøpt babyverdens eggløsningstester, og skal begynne testing om noen få dager.

Jeg prøver å ikke stresse for mye med dette, men er generelt en person som liker å vite, sjekke ut det som kan sjekkes kan og blir mer beroliget av å gjøre dette enn å "bare vente å se". Selv om vi ikke har prøvd "aktivt" i mange måneder, har jeg vært mentalt klar for å prøve i over 1 år, og skulle selvfølgelig, som alle andre prøvere, gjerne vært gravid i går. :rolleyes: Jeg er allikevel mentalt forberedt på at dette kan ta en god stund, og jeg er forberedt (i den grad det er mulig å være forberedt) på at dette kan bli en tålmodighetsprøve psykisk (og kanskje fysisk?).

Hilsen ei som håper 2021 blir "vårt år" :love7

PP1-PP2: ikke gravid (prøvde "ikke planlegge metoden")
PP3: fant ikke el, og tr 8 dager forsinket. Ikke gravid.
PP4: positiv el-test, ikke gravid
PP5:

Last edited:

Jeg har brukt mye tid i det siste på å lese meg opp på andres prøve-historier, i påvente av å bli prøver selv. For det har vært ønsket fra min side i flere år, men har rett og slett ventet på at min bedre halvdel skal bli klar. Vi har vært i sammen i snart 10 år, og føler oss nå begge klare for å ta det neste steget. Siden jeg har hatt nytte av å lese andres historier, så føler jeg at det riktig for meg å gjøre det samme. Jeg setter pris på alle typer tilbakemeldinger, tips og triks.:p

Om oss:
Vi startet å prøve for noen måneder med strategien "planlagt uplanlagt", om man kan si det slik - vi brukte ikke prevensjon, bare koste oss når vi har følte for det. Dette har så langt ikke resultert i en graviditet, og jeg ønske derfor å gå litt mer strategisk til verks.
Jeg har ikke gått på p-piller på 1,5 år, har stabile sykluser på gjennomsnitt 28-30 dager, og ønsker nå å finne ut av når og om jeg eventuelt har eggløsning. Jeg er en aktiv og ellers frisk jente på 29 år. Jeg har kjøpt babyverdens eggløsningstester, og skal begynne testing om noen få dager.

Jeg prøver å ikke stresse for mye med dette, men er generelt en person som liker å vite, sjekke ut det som kan sjekkes kan og blir mer beroliget av å gjøre dette enn å "bare vente å se". Selv om vi ikke har prøvd "aktivt" i mange måneder, har jeg vært mentalt klar for å prøve i over 1 år, og skulle selvfølgelig, som alle andre prøvere, gjerne vært gravid i går. :rolleyes: Jeg er allikevel mentalt forberedt på at dette kan ta en god stund, og jeg er forberedt (i den grad det er mulig å være forberedt) på at dette kan bli en tålmodighetsprøve psykisk (og kanskje fysisk?).

Virker som du har et veldig realistisk bilde på prøvingen, det er nok sunt! Masse lykke til, det er en spennende tid:)

PP1 - CD10:

Om jeg har forstått det riktig er dette forkortelsen på prøveperiode, merker jeg ikke har alle forkortelsene og begrepene helt klart enda - men det går nok fort. xsmile9

Heldigvis har jeg ikke vært i dette gamet så lenge at jeg synes dagene går sakte, for dagene går unna. Har startet på jobb i dag etter påskeferien, og det føles godt at vi går mot vår og lysere tider kjenner jeg. Jeg er CD10 i dag. Jeg har målt temperaturen på morgenen, og den har vært jevn mellom 36,20-36,30 alle dagene så langt. Jeg tenker å prøve eggløsningstest fra i morgen. Jeg drikker ganske mye vann i løpet av dagen, og er spent på om det blir et problem... meen, må prøve å ikke ta sorgene på forskudd :smug: Føler meg spent på veien videre!

Om oss:
Jeg har ikke gått på p-piller på 1,5 år, har stabile sykluser på gjennomsnitt 28-30 dager, og ønsker nå å finne ut av når og om jeg eventuelt har eggløsning. Jeg er en aktiv og ellers frisk jente på 29 år. Jeg har kjøpt babyverdens eggløsningstester, og skal begynne testing om noen få dager.

Masse lykke til :woot: håper spiren sitter fort :Heartred

Lykke til :D

CD11: negativ EL-test. Nesten ikke strek.

Ellers mange tanker.....

Jeg tenker mye om dagen. Jeg blir nesten litt sliten av meg selv. Har de siste dagene brukt mange(!) timer på å lese andres dagbøker her. Etterhvert som jeg leser fler og fler historier blir jeg ekstremt imponert av mange. Det er så utrolig mange som har vært gjennom x antall prøveperioder, som fortsatt står i det, som ser at "alle" andre rundt seg får positive graviditetstester - men allikevel holder motet oppe. Jeg har faktisk blitt litt usikker på om det er dumt av meg å bruke så mye på tid på dette, at jeg kanskje blir mer stressa enn beroliget av å lese andres historier? Samtidig som jeg liker å vite alt, lese meg opp på ting og ha full kontroll. Jeg vet ikke.... Jeg kjenner meg nesten litt negativ til hele situasjonen før jeg i det hele tatt har kommet skikkelig i gang. Hvordan i alle dager skal jeg komme meg gjennom flere runder med prøving, testing etc. når jeg har et negativt fokus allerede nå? Jeg er nesten på det stadiet at jeg tenker det ikke er vits i å prøve en gang, for det kommer ikke til å gå uansett. Jeg kommer sikkert ikke til å bli gravid. Altså hvor dum går det an å bli??? :( Når man leser andres historier blir man også litt opphengt i alle småtingene det er litt tidlig for meg å tenke på: burde jeg tatt en sjekk hos gynekolog, hvordan kan jeg vite at jeg er frisk, har jeg for kort lutealfase, stresset for at jeg drikker for mye vann for at jeg skal få testet EL osv. Ikke rart man blir kokt i hodet...... Kanskje jeg er svakere psykisk enn jeg trodde. Eller bare en veldig slitsom dag på jobb. Satser på ny giv, og bedre energi i morgen:love2

Om oss:

Velkommen inn hit som prøver ❤️ ser du har masse kloke tanker i forhold til prøve perioden og det tror jeg er bra. I april 2017 bestemte vi oss for å slutte på prevensjon og jeg var ganske rolig og avbalansert til det hele og vi hadde jevnt sex men var aldri noe bevist sex om du skjønner :p når det hadde gått 4 mnd så begynte jeg å tenke etter hvorfor ikke jeg hadde blitt gravid for er god fruktbarhet i nær familie... Da begynte man å tenke og reflektere over ting.. Hvis du vil lese mer så kan du lese gjennom tråden min "Verri 25 som prøver" :)
Håper det klaffer fort for dere og blir spennende å følge med ❤️masse lykke til! :)

CD 13:
Fortsatt ingen tegn på at eggløsning nærmer seg. Alle nettsider og apper mener at EL-tiden for min syklus er enten nå eller veldig nærme, men dette kan vel variere.. Jeg har testet to om dagen både i går og i dag, for å være sikker på at jeg ikke mister den. Ferdig med første jobbuke etter påske, og kjenner det blir godt med helg - passer godt med en positiv el-test ila helga :wacky:

EL-test: har testet to ganger om dagen i går og i dag, for å være sikker på å ikke "miste den". Vi har også lagt inn litt aksjer (som jeg ser mange kaller det:D).
Jeg har lagt inn el-testene i appen "premom", de første dagene var ikke dette noe problem. Har jo bare hatt veldig svake streker, og det har kommet opp "low". Men når jeg skulle legge inn de siste kommer det plutselig opp feilmelding "you recived a "0" or no numerical result, which may indicate an incorrect reading of the test". Har prøvde mange ganger? noen tips? :eek:
Temp.: har hatt jevn temperatur på rundt 36,20-36,26 de siste dagene.

Last edited:
CD 13:
Fortsatt ingen tegn på at eggløsning nærmer seg. Alle nettsider og apper mener at EL-tiden for min syklus er enten nå eller veldig nærme, men dette kan vel variere.. Jeg har testet to om dagen både i går og i dag, for å være sikker på at jeg ikke mister den. Ferdig med første jobbuke etter påske, og kjenner det blir godt med helg - passer godt med en positiv el-test ila helga :wacky:

EL-test: har testet to ganger om dagen i går og i dag, for å være sikker på å ikke "miste den". Vi har også lagt inn litt aksjer (som jeg ser mange kaller det:D).
Jeg har lagt inn el-testene i appen "premom", de første dagene var ikke dette noe problem. Har jo bare hatt veldig svake streker, og det har kommet opp "low". Men når jeg skulle legge inn de siste kommer det plutselig opp feilmelding "you recived a "0" or no numerical result, which may indicate an incorrect reading of the test". Har prøvde mange dager? noen tips? :eek:

Hos meg kom el senere enn antatt, men ble gravid:) Mistet dessverre i MA.
Hadde da pos. el-test cd14, 15 og 16. og negativ igjen 16.

Last edited:
Hos meg kom el senere enn antatt, men ble gravid:) Mistet dessverre i MA.
Hadde da pos. Test cd 14, 15 og 16. og negativ igjen 16.

Ahh, så tragisk.. håper det går bra med deg :happy:
Jeg kommer nok til å teste et par ganger om dagen nå fremover. For teststreken er nesten ikke synlig enda, og lite som tilsier at el er timevis unna i alle fall.

Velkommen inn hit som prøver ❤️ ser du har masse kloke tanker i forhold til prøve perioden og det tror jeg er bra. I april 2017 bestemte vi oss for å slutte på prevensjon og jeg var ganske rolig og avbalansert til det hele og vi hadde jevnt sex men var aldri noe bevist sex om du skjønner :p når det hadde gått 4 mnd så begynte jeg å tenke etter hvorfor ikke jeg hadde blitt gravid for er god fruktbarhet i nær familie... Da begynte man å tenke og reflektere over ting.. Hvis du vil lese mer så kan du lese gjennom tråden min "Verri 25 som prøver" :)
Håper det klaffer fort for dere og blir spennende å følge med ❤️masse lykke til! :)

Gratulerer så mye med graviditet til deg :Heartpink har faktisk lest gjennom hele historien din. Føler nesten man begynner å kjenne noen, uten å en gang ha snakket med personen, etter å ha lest så mange av historiene. Timene flyr av sted hver gang jeg er på forumet her.
Tusen takk for gode ønsker :love2

Gratulerer så mye med graviditet til deg :Heartpink har faktisk lest gjennom hele historien din. Føler nesten man begynner å kjenne noen, uten å en gang ha snakket med personen, etter å ha lest så mange av historiene. Timene flyr av sted hver gang jeg er på forumet her.
Tusen takk for gode ønsker :love2
Ååh tusen takk ❤️ nei men så koselig at du har det da :) ja skjønner hva du mener! :)
Bare koselig og gleder meg til å følge med videre ❤️

CD 13:

Jeg har lagt inn el-testene i appen "premom", de første dagene var ikke dette noe problem. Har jo bare hatt veldig svake streker, og det har kommet opp "low". Men når jeg skulle legge inn de siste kommer det plutselig opp feilmelding "you recived a "0" or no numerical result, which may indicate an incorrect reading of the test". Har prøvde mange ganger? noen tips? :eek:

Prøv å laste opp bildet gjennom albumet. Og linjene i testen din skal justeres med linjene i eksempelbildet.

CD15:
Fortsatt ingenting som tyder på at el er på vei. Har fortsatt å teste to ganger om dagen, men får fortsatt veldig lav lh-verdi. Nesten ikke en strek nr.2.
Jeg tror nok ikke jeg kommer til å teste el hver syklus, for kjenner at det stresser meg litt. Synes temp.måling går ok, og forhåpentligvis er kanskje det nok etter at jeg har blitt litt kjent med el.

Neste uke jobber jeg nesten 10 timer hver dag, så håpet er å få et plutselig lh-hopp i dag:p

CD15:
Fortsatt ingenting som tyder på at el er på vei. Har fortsatt å teste to ganger om dagen, men får fortsatt veldig lav lh-verdi. Nesten ikke en strek nr.2.
Jeg tror nok ikke jeg kommer til å teste el hver syklus, for kjenner at det stresser meg litt. Synes temp.måling går ok, og forhåpentligvis er kanskje det nok etter at jeg har blitt litt kjent med el.

Neste uke jobber jeg nesten 10 timer hver dag, så håpet er å få et plutselig lh-hopp i dag
Hmm :( men kanskje du bare trenger å teste en gang pr dag før den blir sterk? Så slipper det å stresse med 2 ganger om dagen? ❤️

CD15:

Neste uke jobber jeg nesten 10 timer hver dag, så håpet er å få et plutselig lh-hopp i dag:p
El er nok rett rundt hjørnet skal du se! Skjønner at det stresser deg litt, kjenner meg igjen i det. Jeg droppet å teste to ganger dagen pga akkurat det samme, og plutselig fikk jeg positiv test :)

Jeg kunne få en veldig svak strek på el testen den ene dagen og knall positiv den andre dagen, så ikke tenk så mye på at streken er svak :)

Back
Topp