Førstegangsfødende! Kjenne bevegelse

Så morro!!!:woot:
Har så lyst til å kjenne selv :rolleyes:

Her er det visst bare å bøtte nedpå med kald og søt iste. Da spreller det godt der inne :hilarious: Eller så er det en livlig småttis, for på hver UL har det vært full fart i bena. Noe ala - - >:laughing001

I dag er første dagen jeg kjenner liv med å holde hånden på magen:Heartblue For en magisk følelse! 19+6 :Heartblue

Jeg er 20+2 og kjenner tydelig små dult i løpet av dagen! Men det har kommet nå de siste dagene:)

21+1, kjent små dult i to uker, merker de har blitt sterkere ❤ kjent 3 ganger på utsiden av magen :D

Jeg kjenner litt, og tror jeg har gjort det en stund, men synes det var rart at det ikke ble sterkere. Men på OUL fikk jeg vite at morkaka lå i fra toppen og mot fremsiden. Fikk vite at den lå bak på TUL, men den kan vel flytte på seg :p

Jeg kjenner litt, og tror jeg har gjort det en stund, men synes det var rart at det ikke ble sterkere. Men på OUL fikk jeg vite at morkaka lå i fra toppen og mot fremsiden. Fikk vite at den lå bak på TUL, men den kan vel flytte på seg :p
Helt likt som meg! Jeg sa at jordmor sa den lå bak på TUL, men han som tok OUL sa at det var ikke mulig at den flyttet på seg, så vet ikke jeg :p men han sa den lå så høyt oppe og til siden at det ikke ble problem ved fødsel

Helt likt som meg! Jeg sa at jordmor sa den lå bak på TUL, men han som tok OUL sa at det var ikke mulig at den flyttet på seg, så vet ikke jeg :p men han sa den lå så høyt oppe og til siden at det ikke ble problem ved fødsel
Jeg nevnte ikke at jeg hadde fått beskjed om at den lå bak på TUL, så vet ikke hva hun som tok OUL mente om det. De sier at den som regel flytter seg når den ligger foran åpningen, sånn at naturlig fødsel går fint, så da må den jo kunne flytte seg? :confused: Men min hadde også fin plassering, så det gjør ingenting at den ligger der :p

19+5 nå, og kjenner noen dult innimellom - og hjelpes, det må være verdens beste følelse, lengter til samboeren også kan kjenne det på utsiden :Heartbigred

Jeg nevnte ikke at jeg hadde fått beskjed om at den lå bak på TUL, så vet ikke hva hun som tok OUL mente om det. De sier at den som regel flytter seg når den ligger foran åpningen, sånn at naturlig fødsel går fint, så da må den jo kunne flytte seg? :confused: Men min hadde også fin plassering, så det gjør ingenting at den ligger der :p
Åja, beklager jeg misforstod :p ja den pleier flytte seg fra åpningen :) men gynekologen min sa at den ikke kunne flytte seg fra bak til foran eller omvendt, så da har nok hun på TUL tatt feil :)

Åja, beklager jeg misforstod :p ja den pleier flytte seg, men dersom den ikke gjør det så blir det keisersnitt. Ekstra sjekk blir tatt senere i svangerskapet sa gynekologen. Men siden din lå langt oppe allerede så skal du nok ikke på ekstra sjekk :)
Men du skrev at du fikk beskjed på sykehuset om at det ikke gikk an at den flyttet seg i fra baksiden til framsiden? Det må i alle fall min ha gjort, hvis ikke tar enten hun fra TUL eller OUL feil, og det tror jeg ikke :p Virker som morkakeplassering er noe de ser lett

Men du skrev at du fikk beskjed på sykehuset om at det ikke gikk an at den flyttet seg i fra baksiden til framsiden? Det må i alle fall min ha gjort, hvis ikke tar enten hun fra TUL eller OUL feil, og det tror jeg ikke :p Virker som morkakeplassering er noe de ser lett
Redigerte svaret mitt ovenfor, ja TUL må jo ha tatt feil :p

Dere som kjenner bevegelse, hvor mange «dult» eller bevegelser kjenner dere når dere først kjenner? Og er det kun noen tider ila døgnet dere kjenner?:)

Dere som kjenner bevegelse, hvor mange «dult» eller bevegelser kjenner dere når dere først kjenner? Og er det kun noen tider ila døgnet dere kjenner?:)

det varierer litt, men når jeg først kjenner bevegelse, så pågår det ofte en liten stund. Har ikke begynt å telle enda, men burde kanskje det :)
Jeg kjenner ofte i 5-6 tiden etter middag og 21-22 tiden på kvelden. Jeg kjenner best bevegelse når jeg sitter og gjerne etter å ha spist noe søtt mest aktiv er hun på kveld/natt. Jeg kjenner sjelden noe når jeg ligger eller om morgenen/ettermiddagen. Men det er sikkert forskjellig fra person til person

Varierer veldig, noen dager mye og lenge av gangen, andre dager nesten ingenting.
Var hos jordmor i går, og fikk beskjed om at det var helt normalt hvis hun plutselig ikke er aktiv en dag. Men fra 24+0 fikk jeg beskjed om at jeg skal mærke henne hver dag :)

Varierer veldig! Kan kjenne et dult, så går det noen minutter eller timer føre jeg kjenner igjen! Noen ganger kjenner jeg plutselig noen flere med sekunders mellomrom :happy:

Back
Topp