Første svangerskapskontroll

Jeg hadde første kontroll i uke 6. Syntes det var litt tidlig faktisk.. Hadde jeg gjort på nytt ville jeg bestilt til ca uke 10 slik at man kan høre hjertelyd med doppler!

Da jeg var hos legen i uke 6 sa hun det var for tidlig å ta blodprøver osv. Noen som vet når det er innafor å bestille time? Fikk liksom ingen videre info..

Da jeg var hos legen i uke 6 sa hun det var for tidlig å ta blodprøver osv. Noen som vet når det er innafor å bestille time? Fikk liksom ingen videre info..
Da hun noe om hvorfor? Poenget med de er jo en status på bl.a jern, blodsukker, smittestatus (hiv,hepatitt etc), blodtype og rh + eller -. Det meste av disse prøvene har det jo ingenting å si hvilke uke man er i… litt av poenget er jo å ta disse tidlig for å vite utgangspunktet for videre oppfølging i graviditeten.

Da hun noe om hvorfor? Poenget med de er jo en status på bl.a jern, blodsukker, smittestatus (hiv,hepatitt etc), blodtype og rh + eller -. Det meste av disse prøvene har det jo ingenting å si hvilke uke man er i… litt av poenget er jo å ta disse tidlig for å vite utgangspunktet for videre oppfølging i graviditeten.
Ja nei hun sa bare «det er dessverre for tidlig å ta blodprøvene, da» :laughing002 Men skjønner at hun dessverre gjorde feil..

Jeg tok blodprøver hos legen i går, men tror bare hun sjekket visse vitaminer og mineraler. Jeg var visst litt lav på B12, som kanskje gjør at jeg er mer sliten enn jeg burde være. Ellers skal jeg til helsestasjonen for prat og sikkert helsekort osv neste uke. Legen min sa også at blodprøver for alt det andre ikke blir tatt før rundt uke 12.

Back
Topp