Første svangerskapskontroll

Da er første svangerskapskontroll gjennomført. Blodprøver/urinprøve tatt og henvisning sendt til UL. BT var fint:) Skal på privat UL på onsdag, om alt ser bra ut da blir det å bestille time hos jordmor (ønsker mest oppfølging der og ikke FL) :)

Dere som har fått henvisning til OTUL, har dere også fått time til OUL? Jeg har fått til første men ikke siste.

Var hos jordmor 13.feb. Privat UL 20. feb og da satt til 8+0. Har legetime for blodprøver før den 24.marsgår så treigt frem til neste kontroll. TUL 27mars❤️

Hvordan skal dere følges opp i svangerskapet? Var hos legen i dag og hun sa hun gjerne følger opp gravide. I mitt forrige svangerskap var jeg nesten bare hos jordmor, så ble litt usikker på hva jeg skal gjøre. Hva gjør dere?

Hvordan skal dere følges opp i svangerskapet? Var hos legen i dag og hun sa hun gjerne følger opp gravide. I mitt forrige svangerskap var jeg nesten bare hos jordmor, så ble litt usikker på hva jeg skal gjøre. Hva gjør dere?
Har faktisk ikke tenkt så mye på det. Sist gikk jeg mest til jordmor, men nå har jeg en så sjukt god lege så vurderer å gå til han.

Jeg velger å ta alle mine kontroller hos jordmor

Første svangerskap hadde jeg litt til jordmor og litt til fastlegen

Andre svangerskapet hadde jeg første kontroll til fastlegen. Fikk ikke første time til kommunal jordmor til uke 20 grunnet kapasitet. Valgte etterhvert å gå privat da jeg ikke synes hun var spesielt flink, eller fulgte opp det hun skulle. Hun jeg gikk til privat var fantastisk.

Dette svangerskapet vet jeg ikke helt. Enda ikke vært på første kontroll. Tenkt å bestille i morgen etter ul om alt ser bra ut. Og ta kontakt med helsestasjonen for jordmortime.

Jeg fikk innkallelse til time hos jordmor nå, først 10.august. Det syns jeg var lenge til :bored:

Planen min er i hovedsak og følges opp av jordmor, med mindre kjemien absolutt ikke stemmer.. Jeg har en veldig flink FL som jeg har god relasjon til, men tenker at jordmor har best kunnskap om dette. Det er også grei kapasitet i jordmortjenesten i kommunen (i motsetning til hos FL) så regner med at det ikke blir noe problem sånn sett. Har hatt første svangerskapskontroll hos FL og har fått første time hos jordmor når jeg er 13+1 :)

Har ikke fastlege, men bor i en kommune og jobber i en annen. 30% jordmordekning her jeg bor, og 100% der jeg jobber, men vet ikke hvilken jeg skal bruke enda

Back
Topp