Første reaksjon?

lissom

Forumet er livet
Hva var det første pappaen til barnet deres sa/gjorde når de fikk vite at du var gravid???

1.gang: Oi... jaja, det ordner seg vel......?? Kommer du til å få enda større pupper???

2.gang. Oi... du.. trenger du legge på deg like mye som sist???

Hehe...

Min sa.

Miriam, dette her kommer til å gå så bra. Så gøy. jeg skal bli pappa. Vi skal bli foreldre. Herregud å STORT

min lå å sov da jeg tok testen, så tror ikke han helt skjønte hva jeg sa med en gang.. hehe.. Han prøvde å smile da! [:)]

tror ikke han skjønte at jeg hadde tatt testen da jeg sa d til han.... for han sa:
vi får se.... men etter hvert når vi snakket nærmere om d.... sendte han ei gledes melding til alle han kjente.... jeg skal bli pappa! før jeg rakk å si at vi måtte holde d hemmelig...hehe

Min sa heller ikke noe på lenge, han satt fordypet i et xbox spill, tok litt tid før det sank inn, så ble han kjempeglad og litt nervøs.... hehehe [:D] Nå er han heeelt i ekstase da! Kjempestolt!!

vi bynte ilag i slutten a juni å æ fant ut at æ sku ha baby 20sept.
hadde fått beskjed at æ ikkje kunne få så fikk jo litt sjokk æ å

hehe, ja kan forstå det da! Var bekymret for at ikke vi heller kunne få, hadde ikke brukt noe prev på 2.5 år, men nøyaktig 1 mnd etter at sambo sa at vi VIRKELIG skulle gå inn for det, med telling av dager osv osv. Satt vi der med en svak svak positiv test. Husker bare at jeg prøvde å gå forann tv'en for å få kontakt! hahaha

hehe
æ hadd ikkje brukt prevansjon på 5år men så blei æ skilt å fant mæ ny type å vips så va d jort. (hadde en exu me min ex)

Hannes - JIPPI!! Æ SKA BLI PAPPA!!!! [:D][:D][:D]
Min - Kor e røyken?

prøv heller. huff enda en? kan du ik ta abort[:@]

Jeg testen mens han lå og sov. Husker ikke helt hva han sa da jeg krøp under dyna igjen og fortalte ham at han skulle bli pappa. Tror ikke han sa så mye med en gang, det ble mest smiling og kosing. Etterhvert som han våkna litt ble han helt i 100 og hadde lyst til å fortelle det til hele verden med en gang, men vi bestemte oss for å ta en test hos legen også for å være helt sikre før vi sa det til noen. [:D]

hans første komentar va... " javell,jeg tror deg ikke det har jeg hørt tusen ganger før"... he he he lurte han noen ganger jeg[:D]

Har både ledd og grått av reaksjoenen til mennene deres her jeg! (Og deres reaksjoner) Spennende å lese!

Håper min sier noe hyggelig, siden vi tross alt planlegger dette!

Klem, m

Første (jeg var 17, vi hadde vært sammen siden jeg var 15).
Han: Jeg vil vel ikke ha noe unge!
Heldigvis så trodde legen og jeg at jeg var lenger på vei enn jeg var så da var abort uaktuelt.
Andre (Karoline var da 2 og jeg syntes det var på tide med en til)
Jeg: nå har det skjedd, vi er gravide igjen!
Han: Javel!
Tredje gangen (forholdet vårt hadde skrantet en stund nå)
Jeg: Hva sier du til å bli pappa igjen?
Han: Ikke faen, jeg skal ikke ha flere unger dermed basta!

Denne gangen endte det med at jeg tok abort, jeg var utrolig langt nede psykisk og han var kald som bare det. Jeg måtte tvinge ham til å kjøre meg til sykehuset, men han giddet ikke komme hente meg igjen etterpå, broren min gjorde det.
Jeg var sønderknust for dette var noe av det jævligste jeg noen gang har måttet gå gjennom. Da han kom hjem fra jobb gikk han rett og satte seg på dataen, ringte en kompis og forsvant for kvelden.
Jeg hatet ham lenge for at han lot meg gå gjennom dette (tror jeg har klart å tilgi ham)
5 år etter denne aborten klarte jeg å gå fra ham..

MEN, han er en god far til de to vi har, det skal han ha!!

Denne gangen:
Min samboer og jeg hadde ikke vært sammen mer enn noen mnd, og dagen etter at jeg fant ut at jeg var gravid skulle han reise på mc treff til sverige så jeg bestemte meg for å vente til han kom hjem med å fortelle nyheten.
Det var en av de lengste og jævligste helgene jeg har hatt, jeg gråt før jeg la meg og sov utrolig dårlig. Fant ut at jeg heller ville forvente meg det verste og heller bli gledelig overrasket. Bestemte meg med en gang at om han ikke ville ha dette barnet så skulle jeg klare meg fint alene.
Da han kom hjem var jeg nervevrak..
Jeg: jeg har både fledet meg og gruet meg til du skulle komme hjem.
Han: å, hvorfor det?
Jeg: jeg skal slippe en bombe skjønner du (ser at han blir veldig alvorlig, setter meg på fanget hans og ser ham rett inn i øynene), du skal bli pappe!
Han: (smiler og kysser meg) Skal jeg få lov til å bli pappe?! Når? Er du sikker? 100% sikker?

Mamma ringte meg selvfølgelig akkurat da og da jeg kikket bort på ham satt han der med et digert smil om munnen, tror han smilte konstant den første uken.

Jeg er så lykkelig!!! Jeg var utrolig dårlig de første 3,5 mnd og bare kastet opp, han var der for meg og gjorde alt for at jeg skulle ha det mest mulig komfortabelt.
Han gleder seg noe enormt og jeg vet at han blir en god pappa og støttespiller for jeg ser hvor flink han er med de to andre ungene mine. Sønnen min på 8 kan ikke gå og legge seg uten at han har fått en klem av samboeren min..

1. FY FLATE FOR EN DRITTSEKK!!! *ballespark*
2. Ble faktisk litt rørt.. [:)]

Ja...da grein jeg igjen da!

Så søt samboeren din er ElisabethJohanne! Må si du fortjener en grei mann etter at han forrige var så kald og ufølsom.

Tåler ikke høre om sånne hyggelige ting...griner så lett, hihi!

M

min ble faktisk ganske stille av seg han og satte seg på en stol, og virket ikke glad i det hele tatt. Så siden jeg og han hadde prøvd i 6 måneder så ble jeg ganske sur og sinna da han ikke viste noe glede i det hele tatt. Men det var bare et sjokk over at nå skulle han faktisk bli pappa.. dagen etter var han superblid og strålte [:D]

Kan ikke si at min boblet over av glede han heller, dessverre. Fikk mange "er du heeeeeelt sikker" telefoner de første dagene etter å ha tatt testen. Men han smeltet når han så babyen for første gang på ultralyd i uke 12, sto og smilte med tårer i øynene. Så selv om han spiller litt tøff enda, så vet jeg at han gleder seg.

Når han så at testen var positiv ble han helt stille.....så plutselig kom han løpende til meg å løftet meg opp og ropte "gratulerer jenta mi!du skal bli mamma!![:D]" "jippii,jeg skal bli pappa!!"[:D]

han er nå så søt atte[;)]

Back
Topp