Første mens etter fødsel

Hahaha jeg har gjort samme feilen selv for bare noen dager siden, tenkte 2022 var et år siden :laughing021 Jeg har akkurat begynt å få lyst til å prøve igjen nå når ungen er 19 mnd(!), men vi er ikke helt der at vi vil hoppe i høyet med én gang :hilarious: Vi må kjøpe bolig før neste unge kommer ihvertfall, så vi får den str på lånet vi har blitt innvilget nå, men begge disse prosjektene kan enten skje på flekken eller ta månedsvis :smiley-ashamed008 Vil ikke drøye babylagingen for lenge heller. Så akkurat nå tenker jeg vi ser det an til årsskiftet. Det føles så lenge til, samme med 2-årsdagen til ungen i mars, føler vi egentlig bør begynne å prøve rundt da, så det ikke blir så mye aldersforskjell :smiley-ashamed004
fornuftig å vente til ting er mer på plass❤️ husk at dere får samme lånet selv om du er gravid, så er jo enda noen måneder kanskje til og med 1 år til du skal føde igjen☺️

Fikk tilbake 13mnd etter fødsel, varte i ca seks dager. Jeg hadde håp om at eggløsning skulle komme til cirka samme tid som før graviditeten og testa leeenge (over 20 dager) etter EL uten hell etter denne første mensen. Hadde gitt opp da jeg leste litt om eggløsningsslim og litt spontant tok en strimmeltest på CD 35. Den slo ut veldig positivt og jeg fikk eggløsning samme kveld. Nå er jeg gravid…! :)
Hvilken CD pleide den å komme på før og hvilken kom den på nå?☺️ Gratulerer så mye❤️

Jeg fødte B1 22/2 i år og merket symptomer på EL 13/6. Tok en strimmel og den var positiv. Fikk TR 21/6 og den var sparsommelig og varte i to dager. Tendensen for min del har vært lange sykluser med EL rundt CD20 og defekt lutefalfase på alt i fra 7-10 dager med liten blødning. Jeg har hatt fem sykluser så langt post-partum og jeg har ikke hatt blødning tilsvarende en normal TR for meg før nå i den femte syklusen. Jeg blør lite og kort til vanlig også men har vanligvis litt kortere sykluser enn jeg har hatt nå :)
Så bra det endelig begynner å stabilisere seg☺️ ammer du kanskje også eller?

Jeg fikk tilbake mensen 7,5 uker etter fødsel. Gikk rett tilbake til normal syklus. Tr i 5-6 dager. Jeg testet ikke etter el, men syklusene var veldig stabile. Fullammet frem til mini var 5 mnd :)
Åh skulle ønske det var sånn her! Skulle gjerne vært 6 måned på vei allerede helst om syklusen bare hadde kommet med en gang:joyful:

Så bra det endelig begynner å stabilisere seg☺️ ammer du kanskje også eller?
Ja, har fullammet inntil ganske nylig. Nå er vi nede i morgen og kveld, kanskje litt før soving på ettermiddag (og den hersens nattammingen). Ammer betraktelig mindre enn tidligere men baby er "dessverre" glad i nattpupp. Hadde tilnærmet kuttet nattammingen helt men så kom det tenner og da var det plutselig behov for amming på nattestid igjen :bag:

fornuftig å vente til ting er mer på plass❤️ husk at dere får samme lånet selv om du er gravid, så er jo enda noen måneder kanskje til og med 1 år til du skal føde igjen☺️
Ja helst minst et år til neste fødsel, tanken på å bli gravid ved årsskiftet for å få 2,5 års forskjell stresser meg litt :smiley-ashamed004 Så det blir sikkert nærmere 3 års forskjell :p Da har vi litt tid på å se om det dukker opp en bra leilighet vi har råd til, for markedet er ganske stille nå :bag: Hadde jo føltes mye lettere for oss å få det i boks først, så vi kan lage baby med god samvittighet, men ja, jeg skal jo være gravid i 9 mnd også, så vi har god tid på å få tak i noe :angelic:

Ja, har fullammet inntil ganske nylig. Nå er vi nede i morgen og kveld, kanskje litt før soving på ettermiddag (og den hersens nattammingen). Ammer betraktelig mindre enn tidligere men baby er "dessverre" glad i nattpupp. Hadde tilnærmet kuttet nattammingen helt men så kom det tenner og da var det plutselig behov for amming på nattestid igjen :bag:
Jaa, ikke sant - ikke lett med di tennene og alt som skjer det første året:shy: nå har vi hatt 2 måneder uten nattamming og kun ammet morgen og kveld, da kom mensen tilbake. Og den siste uken kanskje ammet 3 ganger, så nå håper jeg vi er ferdige og el kan komme:smiley-bounce012

I påvente av EL så håpte jeg å få høre hvordan det var med deres syklus etter fødsel❤️

Husker du hvor mange dager første mensen varte etter fødsel?
Og fant du eggløsningen på første syklusen?

Er på dag 7 nå med TR og er veldig klar for å starte prøvingen, så håper sånn at ikke EL er så veldig langt unna:smiley-angelic001 Snuppa nærmer seg 1år nå og har ett ønske om 2 under 2:binkybaby
Ett år siden fødsel i dag og TR kom i kveld. Endelig! Har ventet og ventet, hehe!

Fullammet til 4 mnd, starter ned fast føde men ammet fortsatt mye til 6 mnd. Ammer enda, også på natt, morgen, middag og kveld. Hjalp nok å stoppe med dagamming (jobb fra 9 mnd) og amme mindre på natt.

Last edited:
Ett år og to dager siden fødsel i dag og TR kom i kveld. Endelig! Har ventet og ventet, hehe!

Fullammet til 4 mnd, starter ned fast føde men ammet fortsatt mye til 6 mnd. Ammer enda, også på natt, morgen, middag og kveld. Hjalp nok å stoppe med dagamming (jobb fra 9 mnd) og amme mindre på natt.
Hurra! Så deilig, da har du også måttet vente lenge:playful: er dere klare for å prøve på en til?:dummy:

Back
Topp