Første legetime

Da har jeg fått time til første svangerskapskontroll 13 oktober, da er jeg 9+5. Snakket med fastlegen min på sånn e-konsultasjon, hun sa hun kunne prøve å henvise meg til TUL i uke 12. Men hun mente jeg ikke kom til å få noen time, for her prioriterte de visst bare de over 35 år og med risikosvangerskap. Jaja, da får jeg betale for en privat TUL i uke 12 også da :p

Jeg har allerede vært på en kontroll hos legen og tatt litt blodprøver
Og 1 time hos jordmor og fylt ut dette helsekortet første svangerskap for 13 år siden gikk jeg mest til en koselig jordmor...men dette svangerskapet blir det litt tett oppfølging hos de begge pga helsemessige årsaker.
Jordmor fikk også henvist meg til tul ,men da er jeg 13+ noen dager.
Har akk innvilget det her i Bergen med tul

Første time hos jm imåra :) Vi har fått ny kommunejordmor siden sist jeg var gravid så er veldig spent på hvordan hun er:joyful:

Første time hos jm imåra :) Vi har fått ny kommunejordmor siden sist jeg var gravid så er veldig spent på hvordan hun er:joyful:
Håper det er en trivelig og oppegående en som du får god kjemi med. Lykke til i morgen! :happy:

Håper det er en trivelig og oppegående en som du får god kjemi med. Lykke til i morgen! :happy:
Det håper jeg og! Likte veldig godt hun forrige, selvom hun var eldgammel og litt utdatert :hilarious:

Jeg fikk første time hos jordmor uke 8+4. Hun mente jeg ikke trengte å gå til legen før det, men jeg hadde allerede bestilt en time hos fastlegen også i uke 6+3 :dance008 litt fordi at jeg ikke helt vet hva som er vanlig å gjøre :smiley-ashamed005
Burde jeg avbestille legetimen fordi de gjør det samme og det blir kluss i informasjonsflyten, eller hvilke erfaringer har dere?
Ønsker å ha best mulig oppfølging hos jordmor egentlig.

Jeg fikk første time hos jordmor uke 8+4. Hun mente jeg ikke trengte å gå til legen før det, men jeg hadde allerede bestilt en time hos fastlegen også i uke 6+3 :dance008 litt fordi at jeg ikke helt vet hva som er vanlig å gjøre :smiley-ashamed005
Burde jeg avbestille legetimen fordi de gjør det samme og det blir kluss i informasjonsflyten, eller hvilke erfaringer har dere?
Jeg har ikke legetime før i uke 12 ca, er visst noen blodprøver da som ikke skal taes så tidlig så du må nok inn der senere uansett :) Ellers vet jeg egentlig ikke helt om det er nødvendig å ha time tidlig både hos fastlege og jm? Men det er jo opp til deg :joyful:

Det bestemmer du selv, hvis du føler at du ikke trenger legetimen i tillegg så avlyser du den. Jeg hadde første jordmor time i uke 6 og hos fastlegen i uke 8, skal til begge igjen i uke 12. Jeg ønsker litt tettere oppfølging da, så jeg har vel allerede fått oftere enn det som er vanlig :p

Jeg har ikke legetime før i uke 12 ca, er visst noen blodprøver da som ikke skal taes så tidlig så du må nok inn der senere uansett :) Ellers vet jeg egentlig ikke helt om det er nødvendig å ha time tidlig både hos fastlege og jm? Men det er jo opp til deg :joyful:
sant! Nei, jeg tror jo egentlig ikke jeg trenger den legetimen, var mest fordi jeg hadde den først - før jeg fikk time hos jordmor.

Det bestemmer du selv, hvis du føler at du ikke trenger legetimen i tillegg så avlyser du den. Jeg hadde første jordmor time i uke 6 og hos fastlegen i uke 8, skal til begge igjen i uke 12. Jeg ønsker litt tettere oppfølging da, så jeg har vel allerede fått oftere enn det som er vanlig :p
Hehe, ja - jordmor prøvde egentlig å finne dato i samme uke som jeg hadde fastlege time - for å "bytte" den ut på en måte. Sikkert slik at jeg ikke skulle vente så "lenge". Men så var det ikke ledig før to uker etter.
Er det en spesiell grunn til at du ønsker tettere oppfølging?

Hehe, ja - jordmor prøvde egentlig å finne dato i samme uke som jeg hadde fastlege time - for å "bytte" den ut på en måte. Sikkert slik at jeg ikke skulle vente så "lenge". Men så var det ikke ledig før to uker etter.
Er det en spesiell grunn til at du ønsker tettere oppfølging?
Mest fordi engstelig førstegangs, egentlig :smiley-ashamed004 Syns det hadde vært utrolig lenge hvis jeg ikke så jordmor igjen før uke 24, uansett når man hadde hatt første time. Da jeg hadde gått til begge ville de også følge meg ekstra opp pga. undervekt. Men fikk ikke noe sånn inntrykk som andre får at de syntes jeg hadde kommet for tidlig eller noe.
En annen ting, hadde jeg ikke gått på privat TUL i uke 7 hadde jeg kanskje ikke visst at jeg kunne få offentlig TUL i uke 12, for det var ikke noe jordmoren min visste om :nailbiting: Hadde jo blitt for sent når neste timene mine hos dem er i uke 12

Har hatt to timer allerede. Da mest for måling av hcg etc. Sist fylte vi ut helsekort. Har time igjen onsdag, blir vel endel blodprøver da

Når anbefaler dere å ta kontakt med jordmor? Er 7+0 nå. Var til legen å fikk helsekort denne uka, og skal tilbake for å ta blodprøver neste uke.

Back
Topp