Første legetime/jordmortime?

Jeg spurte egentlig bare om de tingene jeg lurte på. Det varierer jo fra person til person hva som er aktuelt å spørre om :)

Det er forsåvidt sant:)

Kommer til å spørre om
* de kan teste for t..blabla..-katteting siden vi har katter
* få bekreftet at medisinene jeg går på er trygge
* ellers sikkert høre om sympotmer jeg kjenner er ufarlige (som kanskje mange andre?)
* få bekreftet at trengingsnivået er ok
* stille spm om vi bør søke fødeplass allerede nå

Jeg tok test hos legen på mandag, og da satte han med opp på første time 16 februar, da er jeg vel 9-10 uker på vei. Skal vel ta resten av kontrollene hos jordmor. Men greit med en første kontroll hos legen :) han har ul apperat også, så kanskje jeg får lurt meg til en liten titt :)

Drar til fastlegen rundt uke tolv og jordmor noen uker etterpå. Var hos jormor og lege annenhvergang i de andre svangerskapene, og tenker det samme nå også.

Skal til første legetime 10 feb., da 10 uker på vei :) Tar med sambo. Ønska gjerne han skulle være med å høre all infoen man får på timen. Er første gang for oss begge, så er rimelig spent og en smule (veldig) nervøs :-D

Jeg var også hos legen i dag(8+2) for første gang :D føler det er en slags mileperle :) nå var jeg inne for å innformere om di forrige svangerskapene og for å begynne på blodfortynnende, godt å være i gang :) neste gang blir 24 feb og da blir det mer blodprøver og resten av det di skal måle og kontrollere :)

Skl til legen for andre gang i morgen, pga sykemelding og kvalmestillende. Fikk henvisning til tidlig ul og har time på fredag. Men blir nok ikke noe ordentlig kontroll før nærmere uke 12.

Jeg var hos legen i dag fordi jeg spottet noen dager for halvannen uke siden. Men nå skal jeg ikke før 2. mars. Da er jeg 12 fullgåtte uker. Legen vurderte å ta blodprøvene og alt det i dag men på grunn av nye regler var det ikke noe poeng fordi de uansett må tas på nytt når man har passert uke 12. Tok kun en hcg-måling i dag for å få bekreftet stigning. Pluss at hun tok en utvendig ultralyd. Viste at det var en huleboer der inne men det var vanskelig å finne hjertet som slo for da det enda kan være litt tidlig for det. Vurderer å bestille en tidlig ultralyd men legen mente at jeg gått kunne vente ett par tre uker. Så da gjør jeg det :)

Skal til legen 12. mars, og det er ca. i uke 13. Føler at det er så utrolig sent :/ Men fikk beskjed om at her hvor jeg bor pleier de å ha første sjekk mellom uke 12-16. Føler at alle steder jeg leser så står det mellom uke 8-12 :S Blir forvirret, jeg.

Jeg skal til lege på fredag for å sjekke noen blodprøver jeg tok tidlig i desember.( før jeg ble gravid) og skal da si ifra at jeg er gravid og ønsker tidlig ul på grunn av graviditet i egglederen for snart 3 år siden. Jeg var visst gravid med tvillinger mn den ene ble sittende i egglederen, slik at jeg hadde indre blødninger i 1, 5 uke før det ble oppdaget! Vil ikke oppleve det igjen ! Heldigvis gikk det bra med babyen i livmoren og jeg fødte en fin datter 6-7 mnd senere ♡

Jeg skal til legen fredag 6.2., da er jeg 7+3. Bestilte timen før jeg blei gravid, i desember (har jevnlig oppfølging av andre grunner), men har ringt og sagt ifra at jeg er gravid. Ikke mulig å få noe før, siden legen har ferie for øyeblikket, men det er helt greit. :-)

Jeg har allerede vært på en ul og skal på neste om en uke. Jeg blir fulgt ekstra opp siden jeg har mistet to ganger og har i tillegg et litt komplisert svangerskap bak meg som endte med en komplisert fødsel der de måtte gjenopplive jenta mi etter fødselen. ( Alt gikk bra til slutt!) Første kontroll hos fastlege tar jeg trolig ca uke 12. Etter det kommer jeg sikkert til å ta de fleste kontroller hos jordmor. (Men regner med at jeg sikkert skal på flere ul gjennom hele svangerskapet. (Gyn sa etter det kompliserte svangerskapet at hun ville følge meg tett gjennom hele svangerskapet dersom jeg ble gravid på nytt.)

Var hos legen i dag pga spr i forbindelse med reising. Vi satte opp første ordinære legetime 2,mars - då er eg rundt 11+5. I tillegg sendte legen inn rekvisisjon på tidlig UL for meg - denne håper vi at eg skal få ila veke 9.

Har vært hos legen allerede men det er pga jeg ikke vet hvor langt jeg er på vei..men skal tilbake til legen i uke 11 så til jm i uke 16 og så tar jeg annen hver gang derfra:-)

Bestiller dere time til jordmor selv? Eller ordner legen dette etter første kontroll? Legen nevnte ikke noe om det da jeg var innom der denne uken.

Bestiller dere time til jordmor selv? Eller ordner legen dette etter første kontroll? Legen nevnte ikke noe om det da jeg var innom der denne uken.
Du kan velge selv om du vil gå til jordmor eller lege eller begge deler :) Vil du til jordmor bestiller du time selv på helsestasjon e.l.

Jeg skal på første kontroll når jeg er 10+3 :)

Du kan velge selv om du vil gå til jordmor eller lege eller begge deler :) Vil du til jordmor bestiller du time selv på helsestasjon e.l.

Jeg skal på første kontroll når jeg er 10+3 :)

Okei :) Ønsker å gå til jordmor for det meste. Jeg skal på første kontroll til legen når jeg er 11-12 uker på vei. Når er det da vanlig å ha første time hos jordmor etter dette? :)

Okei :) Ønsker å gå til jordmor for det meste. Jeg skal på første kontroll til legen når jeg er 11-12 uker på vei. Når er det da vanlig å ha første time hos jordmor etter dette? :)

Uke 16 er det normalt å gå til jm etter du har vært hos legen en gang mellom uke 8-12 :-)

Back
Topp