Første legetime/jordmortime?

Takk ♡ Begynte å få litt panikk her, om jeg hadde gjort noe galt :p
Men jeg er veldig redd for å miste, siden alle mister en gang? Har jeg hørt? Hmm.. er 5+6 nå, tiden går alt for sent :/ vil veldig gjerne på en tidlig ul snart slik at vi kan få se at alt er i orden :)
Det er ikke sånn at alle mister. For hvert svangerskap er det hele 85 % sannsynlighet for at det går bra. Fra uke 12 er det hele 98% sannsynlig at det går bra. Statistikken er altså på vår side :)

Det er ikke sånn at alle mister. For hvert svangerskap er det hele 85 % sannsynlighet for at det går bra. Fra uke 12 er det hele 98% sannsynlig at det går bra. Statistikken er altså på vår side :)
Å så bra :D Har ei venninne som prøver å bli gravid så negativiteten min sitter nok litt igjen der ifra, hun sier at alle mister 1 gang i løpet av livet. Og at ingenting er sikkert før du føder?
Kjenner jeg er litt roligere nå når mensen ikke har kommet og systemene er på plass. Men venter veldig på uke 12

Er det vanlig å ha mannen med på første svangerskapssamtale i uke 6?:-)
Med storesøster var mannen med på første legetime og alle jordmortimene. Men denne gangen blir han ikke med på legetime eller jordmor(kanskje blir han med på de siste jordmotimene siden vi fikk fortidlig forrige gang) Men UL blir han med på!

Jeg får tett oppfølging i dette svangerskapet. Har allerede vært hos legen for å få henvisning til UL. og vært på ultralyd. Skal til legen igjen på torsdag som kommer og ti jordmor for samtale den 19. fra uke 25 skal jeg til lege 1 gang i uken, og UL hver 4 uke ca. Mye legetimer og UL dette svangerskapet.....

Jeg var hos legen i går (5+3), men det var for å drøfte hvilke astmamedisiner jeg skal bruke i svangerskapet. Skal tilbake for ordinær oppfølging + blodprøver i uke 12.

Var til legen å fikk sykmelding i går.. Ble satt opp på første svangerskapskontroll 12 februar. Da er jeg 11 + 4

Jeg skal på første legetime i morgen, er 6+6 da. Mest fordi jeg har en superlang liste med spørsmål, men også fordi samboeren min vil høre legen bekrefte at jeg er gravid. Tror ikke det har gått helt opp for ham ennå :p Jo, også fordi jeg tror jeg har for lite blod, og aner ikke hvor mye vitaminer jeg har i kroppen.

Vi har forresten bare tatt det som en selvfølge at samboer skal være med på legetimene. Har egentlig ikke tenkt så mye på om det er normalt, men det er det som faller naturlig for oss :)

Jeg skal til jordmor i morgen, mest på grunn av at dette kommer til å bli et angstfylt svangerskap da vi mistet sist i uke 37:( ...så er det UL den 22 og 27:(

legen skal ha litt info om du har vært gravid før o.l. også blei det tatt en gynekologisk undersøkelse hvor ho tok noen prøver.. pluss at ho prøvde å kjenne litt med fingrene men kjente ikke så mye pga jeg er så kort på vei.. også tar man blodprøver og måler høyde og vekt.. :-) og blodtrykk.. det var iallfall det jeg gjorde.. jo også fikk jeg helsekortet for gravide.. eller hva nå det heter.. :-)

legen skal ha litt info om du har vært gravid før o.l. også blei det tatt en gynekologisk undersøkelse hvor ho tok noen prøver.. pluss at ho prøvde å kjenne litt med fingrene men kjente ikke så mye pga jeg er så kort på vei.. også tar man blodprøver og måler høyde og vekt.. :-) og blodtrykk.. det var iallfall det jeg gjorde.. jo også fikk jeg helsekortet for gravide.. eller hva nå det heter.. :-)
Takk for info :-) Spennende å ha gjennomført første kontroll da, jeg skal til jordmor på mandag (6+0), men regner med det kun blir samtale da :-)

Jeg er 6+5 idag og skal til lege på torsdag (7+0). Skal ta med min samboer, og vi drar til lege fordi vi begge trenger bekreftelse. Det vart en hyggelig overraskelse for oss når begge testene ble positiv i helga, men trenger likevel å vite at alt står bra til :p Vet ikke om jeg er unormalt nervøs eller om dette er normalt som førstegangs gravid :(

Tidlig ul 7+1 fordi vi er utålmodige

Lege uke 12

Mannen vil være med på alt!

Hva spør dere legen om?

Vi var på første legetime i dag, er 6+6. Gikk igjennom tidligere sykdomshistorie, arvelige sykdommer både i min familie og mannens, og legen forklarte litt om hvordan det er vanlig å gjøre det med lege/jordmor videre. Vi målte verken høyde eller vekt, hun bare spurte om det, og hadde heller ingen gynekologisk undersøkelse. Målte blodtrykk, tok flere blodprøver som skal sendes til Haukeland (husker ikke hva de skulle sjekke), og tok en graviditetstest - som var positiv :smiley-bounce012 (ingen overraskelse, men det er jo like gøy hver gang)

Hva spør dere legen om?

Jeg skrev en liste med spørsmål på forhånd, ellers synes jeg det er så lett å glemme ting. På min spørsmålsliste sto det blant annet:
Er det et problem at jeg ikke drikker melk? Må jeg ta noe tilskudd?
Hva må jeg passe på når jeg er overvektig?
Hvordan kan jeg trene?
Kan jeg ta migrenemedisin?
Kan jeg fly i sommer?

Jeg spurte egentlig bare om de tingene jeg lurte på. Det varierer jo fra person til person hva som er aktuelt å spørre om :)

Back
Topp