Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er det noen grunn til at du velger jordmor videre etter 1. Kontroll?Var hos legen i dag for å søke fødeplass og få henvisning til tidlig UL. Fikk ny time til første svangerskapskontroll i slutten av uke 10. Etter det kommer jeg til å gå til jordmor
Jeg vil også ha tidlig ul mellom uke 10 og 12, må man ha henvisning fra lege da? Eller ringer man en privatklinikk? Jeg er 5+5 idagJeg skal nå den 21.1 til jordmor. Er 5+4 idag. I min kommune var det vanlig å gå til jordmor først. Deretter annenhver gang dersom ønskelig regner med jeg bestiller tidlig ul når jeg er ca 10-12 uker.
Jeg tenkte meg til tidlig ul før jeg bestiller time til legen. Tenker rundt uke 8-10 engangNår drar dere til første sjekk? Og drar dere til legen eller jordmor? Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal gå frem videre nå?
Og jeg ser flere tar mange tester, jeg tok kun 1 som var positiv, burde jeg ta en på ny?
Jeg vil også ha tidlig ul mellom uke 10 og 12, må man ha henvisning fra lege da? Eller ringer man en privatklinikk? Jeg er 5+5 idag
Er det noen grunn til at du velger jordmor videre etter 1. Kontroll?
Og hva sjekker de egentlig på 1. Kontrollen?
Takk ♡ Begynte å få litt panikk her, om jeg hadde gjort noe galtJeg tenkte meg til tidlig ul før jeg bestiller time til legen. Tenker rundt uke 8-10 engang
Og du trenger ikke å ta flere tester. Jeg er litt "gal" i hodet etter å ha opplevd to aborter, så derfor har jeg tatt flere tester for å sjekke at hcg stiger som det skal og for å prøve å ikke bekymre meg sånn. Men det er absolutt ikke nødvendig! Jeg har kastet mine tester nå
Da bestiller vi privatPrivat. Offentlig dekker i uke 18, men det er sååå lenge til dersom det ikke er noe som skulle tilsi at en har behov for ul tidligere må en vente til uke 18 på det offentlige. Greit å kunne benytte seg av private tilbud
Hmm så rart, ser flere som skal inn til legen å sjekke vitaminer osv :/Jeg var hos legen i dag, men kunne egentlig spart meg for den timen. vet ikke hvor langt jeg er på vei, men er vist noen nye regler. fikk beskjed om å bestille ny time i uke 12, ikke at jeg vet når jeg er ikke uke 12 da, men bestilte no i slutten av februar.
Er ekstremt trøtt, men noe blodprøve for å sjekke vitaminer og slikt kunne jeg ikke ta. legen sa jeg ikke kunne få noen blodprøve heller før uke 12.