Første kontroll

Er jeg den eneste her som ikke skal inn til helsestasjonen, men ta det over telefon?

jeg har ikke kontaktet enda men får jeg beskjed om det blir på telefon vil jeg nok si at jeg kan vente på neste kontroll. De kan ikke vurdere medisinsk over tlf på de de sjekker...
 
Ringte helsestasjon her om dagen, skulle ikke komne inn der før uke 16. de ville at jeg skulle til lege uke 12 først. Rett før jul. Hvordan gjør dere det?

er andregangs, og har bestilt TUL, så er egentlig ikke så stressa. Men ser flere er på kontroll nå.
 
Ringte helsestasjon her om dagen, skulle ikke komne inn der før uke 16. de ville at jeg skulle til lege uke 12 først. Rett før jul. Hvordan gjør dere det?

er andregangs, og har bestilt TUL, så er egentlig ikke så stressa. Men ser flere er på kontroll nå.
Er andregangs jeg også, skal på første kontrollen 25 november, hadde i utgangspunktet tenkt kontroll i desember, men pga smerter og besøk på legevakta fikk jeg beskjed om å ta kontakt tidligere. Skal også på tidlig ultralyd i uke 11+4.
 
Skal på første Jm time 7+0. Har fått litt brunlig utflod siste døgnet.. Siket bare et lite blodkarsom har ryki. men ønsket TUL før jul værtfall.
 
Jeg var hos lege i uke 7. Kontaktet helsestasjon etterpå og de sa jeg skulle ringe etter OUL og få time i uke 24.. Bare jeg som må vente så lenge? o_O
 
Jeg var hos lege i uke 7. Kontaktet helsestasjon etterpå og de sa jeg skulle ringe etter OUL og få time i uke 24.. Bare jeg som må vente så lenge? o_O

Første Jm kontroll i Uke 24? :wacky: jeg var på OUL i uke 19-20 ved begge mine. Men kan stemme det at man ikke skal ha andre jm time før etter Ordinert UL. Har du tatt blodprøve og fylt ut sånn helsekort for gravide sammen med lege? For det skal du ha tilfelle det skulle skje deg noe.. Eventuelt at du samme antistoffer osv.
 
Første Jm kontroll i Uke 24? :wacky: jeg var på OUL i uke 19-20 ved begge mine. Men kan stemme det at man ikke skal ha andre jm time før etter Ordinert UL. Har du tatt blodprøve og fylt ut sånn helsekort for gravide sammen med lege? For det skal du ha tilfelle det skulle skje deg noe.. Eventuelt at du samme antistoffer osv.

Mener å huske jeg var hos jordmor en gang før OUL sist iallefall..

Har fylt ut helsekort og tatt prøver, ja.. så nå er det ikke meningen at jeg skal få noe mer før OUL også uke 24 da.. Synes det er litt lenge, men.. Jeg er rhesus minus, men husker ikke når den blodprøven for å sjekke barnet tas?
 
Mener å huske jeg var hos jordmor en gang før OUL sist iallefall..

Har fylt ut helsekort og tatt prøver, ja.. så nå er det ikke meningen at jeg skal få noe mer før OUL også uke 24 da.. Synes det er litt lenge, men.. Jeg er rhesus minus, men husker ikke når den blodprøven for å sjekke barnet tas?
Ja det er jo det egentlig. Trenger du ny sprøyte dette svangerskapet?
 
Ja det er jo det egentlig. Trenger du ny sprøyte dette svangerskapet?

Fikk ikke forrige gang fordi datteren min også er rhesus minus, men må jo vite hva dette barnet er da og evt. Få sprøyte.. men den prøven er kanskje ikke før i uke 24?
 
Når hadde du første svangerskapskontroll ? Legen min sa på telefon idag at det kom vi til å ha i uke 12, jeg syns det var altfor sent og vil evnt snakke med en jordmor for å ha en kontroll i uke 7:oops:
Legen min ville ha meg inn i uke 8:D Har ikke kontaktet jordmor enda, tenker å gjøre det etter TUL om 1,5 uke:joyful:
 
Har ikke kontaktet hverken legen eller helsestasjonen enda, redd jeg mister på ny og nok en gang må avbestille timer som er satt opp. Så jeg venter litt for sikkerhets skyld!
 
Fikk ikke forrige gang fordi datteren min også er rhesus minus, men må jo vite hva dette barnet er da og evt. Få sprøyte.. men den prøven er kanskje ikke før i uke 24?

Ja, det står i uke 24 på NHI sine sider. :)
 
Har ikke kontaktet jordmor ennå, men vært hos fastlegen for å få henvisning til TUL pga tidligere EXU. Når det er overstått, tenkte jeg å kontakte jordmor :) rundt uke 8-9.
 
Er kun 5+4, men får oppfølging på sykehus hver uke foreløpig. Det er vel ingen grunn til å kontakte helsestasjon foreløpig da?
 
Jeg har ikke bestilt tid til noe enda, men kommer nok til å ringe lege og gynekolog denne uka. Jeg ønsker å få komme til tidlig ultralyd siden jeg har hatt noen kjemiske og er stressa for at det skal gå galt.
Håper legen min vil ta noen blodprøver også... Så får vi se da om jeg får time eller om de vil jeg skal vente... Jeg tenker uansett ikke tul før jeg er rundt 7uker,siden de ikke kan se stort før det.
 
Jeg skal ha legetime i uke 7 (for blodprøver og henvisning til TUL, (i uke 8 eller 9 for å se liv slik at jeg blir henvist til fostergenetisk i Oslo), og etter den første ultralyden så forholder jeg meg til jordmor. Tar nok første jordmor time i uke 12 ca. Foretrekker jordmor-oppfølging fremfor lege. :happy:
 
Er kun 5+4, men får oppfølging på sykehus hver uke foreløpig. Det er vel ingen grunn til å kontakte helsestasjon foreløpig da?
Første kontroll er bare for å ta blodprøver, fylle ut helsekort og få henvisning til ordinær ultralyd, så om det er noe du kan få gjennom kontroll på sykehuset, så kan du sikkert vente litt. Med mindre det er dårlig kapasitet hos jordmor i din kommune, da kan det være lurt å komme tidlig inn i systemet deres ;)
 
Back
Topp