Første kontroll

Horus09

Glad i forumet
Juligull2021
Julilykke 2023
Når hadde du første svangerskapskontroll ? Legen min sa på telefon idag at det kom vi til å ha i uke 12, jeg syns det var altfor sent og vil evnt snakke med en jordmor for å ha en kontroll i uke 7:oops:
 
Jeg har kontroll hos jordmor neste uke,da er jeg 7+2,de hadde ikke timer før ellers ville de hatt meg tidligere :) bare ring helsestasjon nærmt deg og se om du kan komme før :)
 
Når hadde du første svangerskapskontroll ? Legen min sa på telefon idag at det kom vi til å ha i uke 12, jeg syns det var altfor sent og vil evnt snakke med en jordmor for å ha en kontroll i uke 7:oops:

jeg skal til jordmor i uke 8. men jeg er 39 år og skal ha tul og fosterdiagnostikk så jeg må ha timen tidligere pga henvisning til sykehuset. Bare be om timen tidligere du om du vil det ;)
 
Hadde kontroll hos jordmor på onsdag da jeg var 6+5, og skal til legen når jeg er 12+3 :)
 
Jeg har ikke ringt enda tenkte å ringe i uke 10 så tenker uke 12 er helt ok jeg da
 
Har legekontroll 1.12, er da 8+noe,
Jordmor venter jeg med å kontakte til etter TUL vi har neste uke :)
 
Jeg skal til jordmor 8+4. Jeg blir straks 38 år, og skal ha fosterdiagnostikk osv. :)
 
Hadde første kontroll da eg var 8+1 og nå skal eg på kontroll igjen om 1,5 uke - blir 12 uker på vei da :happy:
 
Hadde kontroll hos jordmor på onsdag da jeg var 6+5, og skal til legen når jeg er 12+3 :)
Da ringer jeg helsestasjonen ved meg og bare avtaler time med jordmor før da:) så kan jeg ha kontroll hos legen i uke 12 evnt (eller be om tidligere om jeg vil)
 
Hadde hos jordmor i går, var da 7+4 :)
 
Jeg får jordmortime i uke 7-8, og så en gang i måneden ca frem til fødsel, litt oftere mot slutten :happy:
 
Med første hadde jeg i uke 12, andre i uke 15 (med to tul før det) og nå fikk jeg time i uke 9. jeg synes den var litt tidlig så flyttet den til 10+6.
Skal ha en tul 7+6 og en ca uke 12 da
 
Da ringer jeg helsestasjonen ved meg og bare avtaler time med jordmor før da:) så kan jeg ha kontroll hos legen i uke 12 evnt (eller be om tidligere om jeg vil)
Her sies det både på hjemmesiden at man bør ringe så snart man vet man er gravid, samt legekontoret anbefaler en å ta kontakt med helsestasjon :) Jeg tok kontakt tidlig for å sikre meg time hos samme jordmor som sist :)
 
Er jeg den eneste her som ikke skal inn til helsestasjonen, men ta det over telefon?
 
Her sies det både på hjemmesiden at man bør ringe så snart man vet man er gravid, samt legekontoret anbefaler en å ta kontakt med helsestasjon :) Jeg tok kontakt tidlig for å sikre meg time hos samme jordmor som sist :)

Hvis jeg ikke får plass hos jm er det helt greit da går jeg bare til legen. Er ikke første runde så trenger bare det medisinske kontrollen, den psykiske delen er jeg ikke så veldig intressert i. Så ikke krise om jeg kun skal til lege
 
Hva skjer hos jordmor i uke 7-8? Jeg snakket med legen min forje uke, og fikk beskjed om å ringe helsestasjonen i uke 10. Skal forøvrig på kontroll i uke 11 eller 12 hos legen. Det var da jeg fikk beskjed om å bestille time til ‍..
 
Last edited:
Jeg skal ha min første kontroll i uke 11. Jeg husker ikke hvor tidlig jeg hadde første kontroll i forrige svangerskapet. Husker bare at jeg ringte til legen med en gang jeg fant ut at jeg var gravid for å avtale timen :hilarious:
 
Her sies det både på hjemmesiden at man bør ringe så snart man vet man er gravid, samt legekontoret anbefaler en å ta kontakt med helsestasjon :) Jeg tok kontakt tidlig for å sikre meg time hos samme jordmor som sist :)
Kanskje dumt spm, men hvilken hjemmeside ?❤
 
Back
Topp