Første kontroll og tidlig ultralyd

Tenker ta kontakt med legen ved 10 uker og få time til førstesvangerskapskontroll. Men de forrige to svangerskapene så måtte jeg sykemeldes en stund før det, så får se hvor lenge jeg klarer å gå uten å måtte ta kontakt. Satser da på henvisning til TUL da dette skal være oppe å gå for oss under 35 også nå :)
 
Jeg hadde 3 SA før vi fikk datteren vår i 2021. Ble gravid igjen i mars 22, men det endte i MA i mai/juni.
Nå har jeg endelig blitt gravid igjen! Kjenner at jeg er veldig redd for at det skal gå galt igjen og klarer liksom ikke helt å glede meg enda. Jeg skal gå på blodfortynnende denne gangen, og jeg får ultralyd i uke 9 slik at vi ser alt er bra og jeg kan slappe av litt mer.
Håper så inderlig at vi kan gi datteren vår et søsken denne gangen:smiley-angelic001 dette barnet er veldig sterkt ønsket så vi krysser fingrene:Heartpink
 
Har time til TUL 8+0 privat. Ble anbefalt å vente «så lenge» for første time (føles som en evighet:Heartred) for da kunne de også fastslå antall embryo. Har hatt eggløsinger der det noen ganger slippes egg fra hver side, så blir veldig spennende:love7
 
Tenker ta kontakt med legen ved 10 uker og få time til førstesvangerskapskontroll. Men de forrige to svangerskapene så måtte jeg sykemeldes en stund før det, så får se hvor lenge jeg klarer å gå uten å måtte ta kontakt. Satser da på henvisning til TUL da dette skal være oppe å gå for oss under 35 også nå :)
Du burde dra litt før. Venninna mi gikk i uke 10+5 til lege og da måtte legen ringe til sykehuset for hastetime til TUL da de ikke kunne sende henvising på vanlig måte pga det var så kort tid før. Det skal jo tas mellom 11- 13+6
 
Håper dere vil dele bilder :Heartpink skal bestille meg time til UL. Kanskje uke7?
 
Har time til TUL 8+0 privat. Ble anbefalt å vente «så lenge» for første time (føles som en evighet:Heartred) for da kunne de også fastslå antall embryo. Har hatt eggløsinger der det noen ganger slippes egg fra hver side, så blir veldig spennende:love7
Vet du om de tar utvendig eller innvendig da?
 
Vet du om de tar utvendig eller innvendig da?
Det er hos gynekolog, så han tar alltid innvendig da han har det beste utstyret til det. Usikker på hvor sikkert det er/ hvor mye en ser utvendig 8+0, men har lest flere som har fått det til allerede fra 6 uker :D er det utvendig som er mest ønskelig for deg?
 
Det er hos gynekolog, så han tar alltid innvendig da han har det beste utstyret til det. Usikker på hvor sikkert det er/ hvor mye en ser utvendig 8+0, men har lest flere som har fått det til allerede fra 6 uker :D er det utvendig som er mest ønskelig for deg?
Ja jeg liker ikke innvendig men må jeg så må jeg… men har ikke bestemt meg for når jeg vil ha min første ul denne gangen enda da.
 
Jeg var hos legen i dag (egentlig for å ta celleprøve men det droppet vi siden jeg ikke trenger en ny celleprøve allerede nå og siden den uansett ville vist en celleforandring pga graviditeten), men da ordnet hun en henvisning til TUL (sv.uke 11-13) :happy: Målet er å vente med UL til da hvis jeg klarer å være tålmodig nok eller ikke får noen smerter som gjør at jeg burde finne ut om det er exu el ikke.

Blodprøvene som tas første svangerskapskontrollen ønsker jeg også å vente med til jeg er nærmere 10-12 uker siden det ikke er noe hast i mitt tilfelle og mye kan skje frem til da. Klarer liksom ikke helt å tro på at jeg er gravid eller at spiren faktisk skal sitte ettersom det gikk på første forsøk! Og så flaks kan man ikke ha vel? (sier en stemme i hodet mitt). Så jeg tør ikke å glede meg for mye eller for tidlig. Håper det gjør at jeg bekymrer meg mindre denne gangen sammenliknet med første :)
 
Back
Topp