Første kontroll og tidlig ultralyd

Fudge

Glad i forumet
Julikulene 2020
Gresskarfrøene2023
Når planlegger dere første kontroll? Og hvordan fungerer det med tidlig ultralyd for oss under 35 nå? Kan både lege og jordmor henvise?
Jeg tenker første kontroll kanskje rundt uke 6-8 hos fastlege og deretter hos jordmor :)
 
Jeg har første kontroll neste uke hos fastlegen min, er da 6+5. Tror ikke der blir ultralyd da, men siden jeg er over 35 og har hatt SA får jeg nok en henvisning til tidlig ultralyd.
 
Har ikke bestilt noe enda. Er 4+1.
Håper jeg får til en tidlig UL uke 7-8 og burde da ha en legetime før det.
 
Jeg har legetime i uke 8 og satser på å bli henvist til UL da. Det er bare tre uker å vente men det føles som en evighet!
 
Har legetime på mandag! Er da 6+2. FL min har UL apparat så blir spennende å se. Veldig uplanlagt graviditet, kjenner ikke på andre symptomer enn veldig ømme bryster. Har 2 barn fra før hvor jeg begge gangene var veldig kvalm og trøtt. Så klarer ikke helt å slå meg til ro / tro på at jeg er gravid eller at alt er fint.. Grugleder meg derfor veldig til mandag ❤️
 
Går til privat gyn og skal på kontroll/ul når jeg er 6+2 og så rundt uke 9. Om alt er bra da, sender de henvisning til TUL på sykehuset. Tar nok kontakt med jordmor på det tidspunktet óg :)
 
Har bestilt time til fastlegen min 8+0. Hun har ultralyd! Tar det fra der. Kjenner jeg har MAen ganske friskt i minne og vil ikke planlegge så mye mer:sorry:
Hvordan klarer du å få dagene til å gå? Etter MA i mai i fjor så klarer jeg nesten ikke tro at det skal gå veien og heller ikke få dagene til å gå!
 
Hvordan klarer du å få dagene til å gå? Etter MA i mai i fjor så klarer jeg nesten ikke tro at det skal gå veien og heller ikke få dagene til å gå!
Synes det går helt ekstremt sakte. Prøver å tenke positivt og ikke så mye på det på samme tid… det er veldig vanskelig :sorry: Føler veldig med deg
 
Bør man ha legetime før man tar tidlig ultralyd? Jeg har fått time til ul når jeg er 7+2, og tenker å bestille legetime hvis alt ser bra ut. Har 2 MA og 1 SA fra tidligere, så kjenner det er vanskelig å ta for gitt at dette går bra.
 
Bør man ha legetime før man tar tidlig ultralyd? Jeg har fått time til ul når jeg er 7+2, og tenker å bestille legetime hvis alt ser bra ut. Har 2 MA og 1 SA fra tidligere, så kjenner det er vanskelig å ta for gitt at dette går bra.
Tenker det er opp til deg. Jeg var glad for at jeg hadde tidlig ultralyd først da det ble oppdaget MA! Da hadde jeg på en måte ikke startet svangerskapet hos lege/jordmor enda… om det gir mening!

Denne gangen har jeg bestilt legetime 8+0. Legen min har ultralyd, så satser på å se om det er noe der samtidig.
 
Tenker det er opp til deg. Jeg var glad for at jeg hadde tidlig ultralyd først da det ble oppdaget MA! Da hadde jeg på en måte ikke startet svangerskapet hos lege/jordmor enda… om det gir mening!

Denne gangen har jeg bestilt legetime 8+0. Legen min har ultralyd, så satser på å se om det er noe der samtidig.
Takk, det var det samme jeg tenkte.
 
Tok de første blodprøvene hos fastlegen nå på mandag, og hadde en liten «oppstartssamtale» :) var da 4+3, og hcgnivået var 486:love017 Skal tilbake på onsdag, 5+5 og regner med å bli henvist til tul da :) (har bestilt tul hos volvat 27.02 (8+3) også:laughing002)
 
Jeg har legetime for blodprøver neste fredag, er da 5+5. Har time hos helsestasjon når jeg er 6+4, for å bli henvist til Ullevål for tidlig ultralyd i uke 12. Er 32 år.

Har også bestilt en privat ultralyd når jeg er 7+2
 
Bor i distriktet i nord, bør jeg kontakte jordmor/lege nå for å be om henvisning allerede nå? Er bare 4+3?
 
Jeg har legetime for blodprøver neste fredag, er da 5+5. Har time hos helsestasjon når jeg er 6+4, for å bli henvist til Ullevål for tidlig ultralyd i uke 12. Er 32 år.

Har også bestilt en privat ultralyd når jeg er 7+2
Får jeg spørre hvor du har bestilt privat utralyd i Oslo?
 
Back
Topp