Første barn drømmen (Gravid)

CD 6

Da er jakten etter negativ g.test i gang, skal ikke teste så ofte men rundt 1, max 2 ganger i uken. Føler meg ganske nede. Jeg skulle vært 9+1 idag. Før det her igjen hadde jeg kjemisk graviditet og kunne vært enda lengre på vei.

Ma1.jpg

Fra test igår, fortsatt mørke streker men lysere enn uke 5 tester.

Håper 2024 er snillere ellers framover, for dette var veldig veldig vond start på året.

CD 8

Tanken om man klarer å gjennomføre graviditet har begynt å gå opp i hodet på meg. Jeg håper at vi klarer å få barn i det hele tatt, veien dit føles plutselig fryktelig lang og urealistisk gitt erfaring. Håper at jeg kan se tilbake til dagboken her og tenke at jeg var unødvendig nervøs.

CD 6

Da er jakten etter negativ g.test i gang, skal ikke teste så ofte men rundt 1, max 2 ganger i uken. Føler meg ganske nede. Jeg skulle vært 9+1 idag. Før det her igjen hadde jeg kjemisk graviditet og kunne vært enda lengre på vei.

Vis vedlegget 426416
Fra test igår, fortsatt mørke streker men lysere enn uke 5 tester.

Håper 2024 er snillere ellers framover, for dette var veldig veldig vond start på året.
Får håpe den går raskt ned! Når jeg gikk gjennom en ma tok det rundt 2 uker til den var negativ. Husker hvor stor påkjenning det var å teste i etterkant.

Masse lykke til med veien videre :Heartred

Får håpe den går raskt ned! Når jeg gikk gjennom en ma tok det rundt 2 uker til den var negativ. Husker hvor stor påkjenning det var å teste i etterkant.

Masse lykke til med veien videre :Heartred
Håper det! Heldigvis har jeg sluttet å blø relativt raskt, og det virker som mye og alt gikk ut de første dagene så jeg satser på at det er ikke rester. Det er forferdelig å se de positive testene og vite at det ikke gikk den veien, og vente på negativ test. Men mtp at man var kjapp å komme i syklus etter kjemisk og samt kjapp å bli ferdig med blødning HÅPER jeg at det er sånn ca 4 uker til IKM.

Tusen takk, og gleder meg å ha mer forutsigbar syklus igjen!

Håper det! Heldigvis har jeg sluttet å blø relativt raskt, og det virker som mye og alt gikk ut de første dagene så jeg satser på at det er ikke rester. Det er forferdelig å se de positive testene og vite at det ikke gikk den veien, og vente på negativ test. Men mtp at man var kjapp å komme i syklus etter kjemisk og samt kjapp å bli ferdig med blødning HÅPER jeg at det er sånn ca 4 uker til IKM.

Tusen takk, og gleder meg å ha mer forutsigbar syklus igjen!
Jeg opplevde også kjemisk i syklusen før ma. Vondt å miste to ganger etter hverandre. Krysser fingrene for at du kommer rett inn i stabil syklus! :smiley-angelic001

CD9 - snart CD10

Jeg har begynt å blø igjen, frisk blod. Det som er ubehagelig er at jeg tok test nettopp for å sjekke status, men det ser ut som om g.testen er like mørk eller kanskje mørkere som da det var ved CD5, som bekymrer meg mye. Jeg er lei. Så så lei. Skulle aldri tro at jeg skal glede meg til å se blank graviditetstest. Ønsker bare å sette i gang og komme tilbake til 'gamet', med litt mer forutsigbar syklus.

CD5;
Ma1.jpg

CD9/snart CD10:
420588067_25131083296506150_2027977984363640837_n.jpg

Utrolig trist å lese ❤️❤️ sender deg en god klem og håper og tror at dere skal klare å bli raskt gravide igjen. Var selv gjennom en MA i sommer, og vet hvor tungt det er så ta godt vare på hverandre nå :love017

Utrolig trist å lese ❤️❤️ sender deg en god klem og håper og tror at dere skal klare å bli raskt gravide igjen. Var selv gjennom en MA i sommer, og vet hvor tungt det er så ta godt vare på hverandre nå :love017
MA er en berg-o-dalbane og ikke lett kost for å si det sånn. Veldig trist å høre at du har vært gjennom det også. Ikke at jeg unner noen det, men det betyr litt for meg at folk er åpne om MA/SA, det er overasskende vanligere enn det man tror og man føler seg litt mindre alene i det på en måte. :sorry: :Heartred Manifesterer at resten 2024 er snillere med oss.

CD10

Lenge leve dårlig tålmodighet. Tok digital CB test som viste 2-3 uker, som vil si at HCG nivået ligger i teorien et sted mellom 150-2000. Håper at det er ikke noe rester eller noe tull som henger igjen..

Siste dagene har vært veldig hard. Flere folk rundt oss er gravide, har småbarn fra før av og kjendiser som er blitt gravide. Ser folk med barnevogner og barn overalt. Jeg er så irrasjonelt misunnelig og synes det er så vondt at kroppen min svikter meg sånn. Ikke for å bli misforstått - jeg er glad på andres vegne og synes det er trivelig at folk starter eller har familie med barn. Jeg er bare ekstra trist siste tiden og alt blir fort indirekte påminner om at jeg har mistet. Skjuler disse dustefølelsene fra andre naturligvis.

Har rett og slett vært mildt deprimert og helst preferert å ligge i senga og scrolle. Men selv da når jeg scroller kommer det mye om prøving, graviditet, baby og småbarnstiden fordi algoritmene har blitt slik siden jeg er blitt prøver. Må trykke på uninterested for å prøve å begrense det. Nå tar jeg en dag om gangen.

Synes dagboken min her har vært preget av bekymringer og sorg at jeg burde nesten omdøpe til ''sorgdagboken'' :smiley-ashamed004

Kan avslutte med noe positivt; vi gleder oss til å bli boligeiere i år! Det blir så deilig å ha tankene et annet sted og flytte inn to noe eget sammen med drømmemannen min. Da blir kjæledyrdrømmen realisert :gen014 Jeg kunne gjerne hatt både hund, katt, ilder, marsvin, kanin, undulat, ponni.. Men tror samboer stopper meg der og sier bare ja til pus. Det får gå.

CD12

Testene blir jo ikke lysere, det ser like mørk ut som det var CD5. Rimelig lei! Kjedelig hvis det holder seg slik om to uker og to dager til. Spørs om det blir runde to med cytotec når det er gått 4 uker siden abort, må bare få grønt lys av sykehuset/gyn. :banghead:

MAtest1.jpg

MA er en berg-o-dalbane og ikke lett kost for å si det sånn. Veldig trist å høre at du har vært gjennom det også. Ikke at jeg unner noen det, men det betyr litt for meg at folk er åpne om MA/SA, det er overasskende vanligere enn det man tror og man føler seg litt mindre alene i det på en måte. :sorry: :Heartred Manifesterer at resten 2024 er snillere med oss.
Det er en berg-og-dalbane ja, og utrolig tøft. Jeg også synes det er veldig bra at mange er åpne om det, siden det jo er mer normalt enn man først tror så er det godt å ikke føle seg alene om det og kunne snakke med andre om det. ❤️ Og ikke vær redd for at dagboken din skal bli for negativ eller at det blir for mye vanskelige følelser som kommer ut, jeg følte jeg pøste ut negativitet og syting og gråting rundt over hele forumet her og ikke én person har jeg inntrykket av at "fikk nok av meg". Selv fikk jeg litt nok av meg kanskje men her inne fikk jeg så mye støtte og kjærlighet og det hjalp meg igjennom tapet. Så vit du ikke er alene, og sender deg en stooor god trøsteklem gjennom internett ❤️ ☺️ ❤️

Gratulerer så mye som boligeiere!! Og jeg er SÅ enig med deg i at man godt kan ha alle de dyrene :laughing002 :love017 her satte mannen stopp på 2 katter, ihvertfall imens vi har småbarn. Men senere, da skal det bli både hest og hund! Hihi. Når flytter dere?

Angående testene, jeg håper de fort blir lysere, hvis ikke så ikke nøl med å pushe på sykehuset. Jeg gikk i 5 uker etter cytotec og blødde, var stadig rester og det tok lang tid før testene var negative. Endte med utskrapning etter 6 uker og jeg var så fortvilet over å ha måttet kaste bort halvannen måned på det, når de kunne tatt utskrapning med en gang. Jeg endte med å gå og få det sjekket privat. Det er fortsatt tidlig for deg så ikke sikkert du trenger det, men ville bare fortelle min erfaring så du kan stå sterkere i å vite hvilke valg og rettigheter du har.

Du er sterk, dette blir bedre ❤️ styrkeklem til deg!

Det er en berg-og-dalbane ja, og utrolig tøft. Jeg også synes det er veldig bra at mange er åpne om det, siden det jo er mer normalt enn man først tror så er det godt å ikke føle seg alene om det og kunne snakke med andre om det. ❤️ Og ikke vær redd for at dagboken din skal bli for negativ eller at det blir for mye vanskelige følelser som kommer ut, jeg følte jeg pøste ut negativitet og syting og gråting rundt over hele forumet her og ikke én person har jeg inntrykket av at "fikk nok av meg". Selv fikk jeg litt nok av meg kanskje men her inne fikk jeg så mye støtte og kjærlighet og det hjalp meg igjennom tapet. Så vit du ikke er alene, og sender deg en stooor god trøsteklem gjennom internett ❤️ ☺️ ❤️

Gratulerer så mye som boligeiere!! Og jeg er SÅ enig med deg i at man godt kan ha alle de dyrene :laughing002 :love017 her satte mannen stopp på 2 katter, ihvertfall imens vi har småbarn. Men senere, da skal det bli både hest og hund! Hihi. Når flytter dere?

Angående testene, jeg håper de fort blir lysere, hvis ikke så ikke nøl med å pushe på sykehuset. Jeg gikk i 5 uker etter cytotec og blødde, var stadig rester og det tok lang tid før testene var negative. Endte med utskrapning etter 6 uker og jeg var så fortvilet over å ha måttet kaste bort halvannen måned på det, når de kunne tatt utskrapning med en gang. Jeg endte med å gå og få det sjekket privat. Det er fortsatt tidlig for deg så ikke sikkert du trenger det, men ville bare fortelle min erfaring så du kan stå sterkere i å vite hvilke valg og rettigheter du har.

Du er sterk, dette blir bedre ❤️ styrkeklem til deg!
Ja jeg er ikke fan av å ha det vondt og være negativ, men det er ingen andre steder jeg tør å skrive ned følelsene. Tror man føler ofte på deg selv at man er mer negativ, mens andre har mer forståelse hvorfor og tenker ikke dårlig om en. :Heartred

Liten misforståelse, vi er ikke boligeiere enda men vi blir det i løpet av i år! Det gleder vi oss til masse. Har vært hos banken og vi ligger til å få god lån og mulighet til mange aktuelle boliger som ligger ut på finn. Vi bare venter å motta finansieringsbevis til samboer er hjemme engang i mars; han blir mye borte i februar/mars - da blir det aktuelt med finansieringsbevis og visninger. Men det blir i år, før vi får barn er planen :) det gleder jeg meg til så mye! Kommer på besøk når du får hund, elsker hunder :hilarious:

Jeg blør ikke lenger, men gjorde det mye i starten og regnet med at alt er ut fordi det var MYE og en del klumper og grums (beklager info), men kan være noe som er igjen. Tror det må være noe igjen pga testene holder seg lik. Er ikke før uke 4 man tidligst får grønt lys å ta ny runde cytotec. Tviiler de ikke godtar at man tar ny runde, men skal være streng.. Håper det funker da, fordi vil helst unngå utskraping.

I teorien går det fint at det tar tid fordi samboer er mye borte i feb/mars, men det er bare psykiske at man ikke blir ferdig med det - og all ventingen......

Ja jeg er ikke fan av å ha det vondt og være negativ, men det er ingen andre steder jeg tør å skrive ned følelsene. Tror man føler ofte på deg selv at man er mer negativ, mens andre har mer forståelse hvorfor og tenker ikke dårlig om en. :Heartred

Liten misforståelse, vi er ikke boligeiere enda men vi blir det i løpet av i år! Det gleder vi oss til masse. Har vært hos banken og vi ligger til å få god lån og mulighet til mange aktuelle boliger som ligger ut på finn. Vi bare venter å motta finansieringsbevis til samboer er hjemme engang i mars; han blir mye borte i februar/mars - da blir det aktuelt med finansieringsbevis og visninger. Men det blir i år, før vi får barn er planen :) det gleder jeg meg til så mye! Kommer på besøk når du får hund, elsker hunder :hilarious:

Jeg blør ikke lenger, men gjorde det mye i starten og regnet med at alt er ut fordi det var MYE og en del klumper og grums (beklager info), men kan være noe som er igjen. Tror det må være noe igjen pga testene holder seg lik. Er ikke før uke 4 man tidligst får grønt lys å ta ny runde cytotec. Tviiler de ikke godtar at man tar ny runde, men skal være streng.. Håper det funker da, fordi vil helst unngå utskraping.

I teorien går det fint at det tar tid fordi samboer er mye borte i feb/mars, men det er bare psykiske at man ikke blir ferdig med det - og all ventingen......
Det tror jeg du har veldig rett i, er nok noe man føler mer på selv ja kanskje. Jeg er veldig sånn at jeg ikke liker å være til "bry" på en måte. Og liker heller ikke å fokusere så mye på det negative. Pluss at jeg kjenner ingen i livet mitt som har gått igjennom det samme, så de vet selvfølgelig ikke helt hva de skal si. Skjønner at "jaja, bedre at du mistet nå enn i uke 20" er ment godt, men for meg hjalp ikke det. Det var like vondt selvom det "bare" var uke 11.

Aha!!! Men så gøy!! Det er en skikkelig morsom prosess! Håper dere finner noe fint ☺️ vi holder på med det samme faktisk, holdt på et år ca og kikket og akkurat nå snakker vi med banken for har funnet en leilighet vi er interessert i. Så får vi se ☺️ haha bare å komme! Elsker hunder selv! Og egentlig alle dyr med pels hehe

Det er et godt tegn at du ikke blør mer da ❤️ (ikke noe problem med info :hilarious: ) forhåpentligvis tar neste mens med seg restene hvis det er noen igjen der, og at du slipper verken mer cytotec eller utskrapning. ❤️

Bra egentlig at han er borte sånn sett ja, at ikke dere går glipp av pp på grunn av aborten drar ut. Men psykisk skjønner jeg at du gjerne bare vil bli ferdig med prossessen og få en fysisk closure ihvertfall :shy: ventingen er helt blæææ....

CD12

Testene blir jo ikke lysere, det ser like mørk ut som det var CD5. Rimelig lei! Kjedelig hvis det holder seg slik om to uker og to dager til. Spørs om det blir runde to med cytotec når det er gått 4 uker siden abort, må bare få grønt lys av sykehuset/gyn. :banghead:

Vis vedlegget 426950
Sniker litt her. Så at du spurte om Cytotec i en annen tråd. Vet du om det er en spesiell grunn til at de ikke vil gi Cytotec før uke 4? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg nesten tre uker etter Cytotec fortsatt hadde smerter og blødde /spottet kontinuerlig( men små mengder hele veien) Sykehuset mente alt var normalt men drog til privat til slutt som fant ganske mye rester og ga meg to ny dose Cytotec allerede da, samt henvisning til sykehuset. Kom en forholdsvis ny kraftig blødning etter den runden. Timen på sykehuset viste rester fortsett som var på grensen til utskraping. Ble vurdert enda ny runde med Cytotec men etter fire runder mente gynekologen at det ikke ville komme mer med Cytotec og at kroppen nok ville ordne opp selv. Fikk negativ test 4 1/2 uker etterpå og kraftig og langvarig menstruasjon som tok med seg restene.

Skal en del til før sykehuset tar inn til sjekk mer er du veldig usikker og bekymret så kan en tur til privat være verdt det.

Sniker litt her. Så at du spurte om Cytotec i en annen tråd. Vet du om det er en spesiell grunn til at de ikke vil gi Cytotec før uke 4? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg nesten tre uker etter Cytotec fortsatt hadde smerter og blødde /spottet kontinuerlig( men små mengder hele veien) Sykehuset mente alt var normalt men drog til privat til slutt som fant ganske mye rester og ga meg to ny dose Cytotec allerede da, samt henvisning til sykehuset. Kom en forholdsvis ny kraftig blødning etter den runden. Timen på sykehuset viste rester fortsett som var på grensen til utskraping. Ble vurdert enda ny runde med Cytotec men etter fire runder mente gynekologen at det ikke ville komme mer med Cytotec og at kroppen nok ville ordne opp selv. Fikk negativ test 4 1/2 uker etterpå og kraftig og langvarig menstruasjon som tok med seg restene.

Skal en del til før sykehuset tar inn til sjekk mer er du veldig usikker og bekymret så kan en tur til privat være verdt det.
Vet ikke om det er spesiel grunn, men antok det siden jeg fikk beskjed om å ta kontakt 4 uker etter abort hvis g.testen er fortsatt positiv. Men tenker å rett og slett ringe i morgen likevel og forklare situasjonen og se om jeg får grønt lys for runde to av cytotec, eller om de mener jeg bør vente og se til uke 4. Småspotter av og på.

Godt tips ang sjekke privat; hvis det blir lite oppfølging og har behov for det skal jeg ty til sjekk privat.

CD13

Da ble sykehuset ringt, og fikk snakket ang medisinske aborten og tiden etter.
Forhørte om det er hensiktsmessig med ny cytotec runde, eller evt undersøkelse;
Jeg får komme til sykehuset i morgen og undersøke. :)

Føler en lettelse at jeg blir tatt imot. Fikk litt voksenkjeft på tlf når jeg formidlet hvordan tiden har vært under og etter medisinske aborten, og hvorfor man mistenker at det er rester igjen. Litt overassket at jeg fikk ikke beskjed om å vente to uker til før jeg ringer igjen. :smiley-ashamed004

Så godt å høre at de tar deg inn til sjekk ❤️☺️
Det blir godt med svar, uansett om det blir bekreftet eller avkreftet mtp rest. Straks på vei nå.
Er et hakk nervøs for infeksjon, spesielt når man føler at livmoren jobber med av/på kramper eller kjennes som det er strikk rundt. Føler at alt kan både være normalt og unormalt; heller ringe og forhøre enn å gå rundt og være i tvil! :)

Da er jeg tilbake fra sykehuset og de fant rester. Som forklarer hvorfor kroppen min har følt seg rar og samt testene ganske mørke i streken enda/lite forandring. Heldigvis var rest som ble funnet under 1cm, og kroppen skal rydde opp i det selv. Da slapp man ny runde med cytotec!

Fikk ellers beskjed om å ringe igjen om 2 uker hvis jeg tester fortsatt positivt. :)

Se der ja, godt å få det bekreftet da at magefølelsen var riktig men at det var lite og sannsynligvis ordner seg selv. Fint å slippe mer cytotec og! ❤️☺️

Back
Topp