Første barn drømmen (Gravid)

Nei, Tror jeg bare rakk en TR. Den kom etter 7-8 uker. Men blødde veldig av og på i de 7 ukene i forkant. Fikk utskrapning etter 9 uker. Da var vel hCG nede i 16, men hadde mye rester. Fikk da ny TR 3 uker etter der igjen, så hoppet rett inn i den syklusen jeg allerede var i. EL kom en uke etter utskrapning. Fikk prøveforbud i 2 sykluser pga lang abortprosess og at det så «litt rart ut» inni der. Ikke så rart etter 9 uker med rester. På syklus 3 ble jeg gravid igjen, og er nå litt over 12 uker på vei.:happy:
Ja, det må du, ikke lurt å vente alt for lenge! :) Blir godt å komme skikkelig i gang med prøvingen igjen!:Heartpink
Det er utrolig lenge, lurt å sjekke seg da ja! Var innom sykehuset 2-3 uker etter medisinsk abort. Der fant de en liten rest, men det var såpass bittelite at det var ikke noe jeg skulle bekymre for. Gir hvertfall kroppen èn sjanse til å rydde opp selv ved ny TR :D

Setter pris på at du deler erfaring, føler de fleste jeg har lest om etter medisinsk abort får negativ test mye tidligere... Blir småurolig, men prøver å ha is i magen, og skulle det være noe ringes det til sykehuset om veien videre!

Gratulerer med graviditet og snart i 2 trimester! :love017 Elsker å høre fra folk at det har gått bra i ettertid. Gir mye håp når man leser om folk som har vært i samme situasjon, men blitt gravid i ettertid og alt går etter planen. :love7

PP5 - CD13 eller CD14 !
Jeg tror det faktisk ble en prøveperiode likevel :hug007 :cool05:happy093!

Siste dagene har jeg tatt el-test hver dag. De var alle negative, men plutselig ble det brått endring og igår kveld begynte det å øke, i fargen. Tok en test i morrest og det så klart at det var nesten positiv men ikke helt...

I kveld synes jeg at det ser så og si positiv ut. Jeg tror at jeg blir å ha eggløsning i løpet av i morgen. Deilig å endelig kunne ha oversikt igjen!!:blob8

Tror grunnen til at den første el-testen jeg tok veldig tidlig i syklusen så mørk ut var pga hcg i kroppen (som jeg fikk bekreftet ved g.test i ettertid). Men den så ikke helt positiv ut heller. Det ser ut, ut ifra g.test idag... Som det er ekstremt lite hcg igjen - har god magefølelse at det er eggløsning som skjer straks nå.

elpp5.jpg
(Tidligere test) VS
positivel.jpg
pp5.jpg
(dagens test babyplan & make sure)

Beste av alt? Samboer er tilbake fra heimvernet og har vært hjemme i tre dager nå. Vi har lagt masse aksjer alle dagene og idag, og dermed er jeg tilbake i gamet. Takk kropp for en god timing! Han drar allerede igjen i morgen for kurs i fem dager - helt perfekt timing å ha eggløsning på.

Klar over at det er likevel kun 20% sjanse å bli gravid, men for hver syklus man prøver - jo nærmere kommer man mål med baby og familieliv :love017

Last edited:
PP5 - EL 12. mars

Tok el-test av ren nysgjerrighet om det har minket. Kjenner at noe jobber der nede og har litt ubehag/småkramper(?) i livmor området. men det virker som jeg tok feil; jeg får heller EL i løpet av 12 mars/tirsdag og ikke mandag.
Litt kjipt å ikke kunne legge mer aksjer pga samboer er på kurs nå. Men håper det holder med to aksjelegging søndag ettermiddag og kveld/natt, samt hver dag 1-2 ganger dagen dagene før. Men pytt pytt, det får gå som det går.

elpp5.jpg

Last edited:
PP5 - 2DPO

Traff ganske greit med aksjer og eggløsning. Må innrømme jeg er litt nervøs over å håpe for mye. Har så langt hatt god følelse at jeg blir gravid igjen denne syklus på bakgrunn av hvor fort jeg ble det i starten. Samt sies at man blir lettere gravid etter spontanabort de første to syklusene, leste jeg et sted.

Føler jeg ikke kan håpe for mye, for skuffelsen blir så stor hvis det ikke går. Håper det tar ikke for lang tid å bli gravid med forhåpentligvis terminspire. Tenk så koselig å bli gravid nå, for da blir det starten av desember som er termin. Da rekker nurken å bli nesten 1 måned før jul - litt yngre. :love017 Litt morsomt, fordi det er mange i familien til samboer som har fødselsdag i desember - kommer definitivt til å spøke om at det var sjebnen hvis jeg blir gravid denne syklusen.

PP5 - 4DPO

Tok en g.test for å få bekreftet at det er blendet, og det var det endelig! ingen skygge, ingen antydning til strek - nada. Sist gang ved el føler jeg det så skygge-strekete ut, men endelig; blanke ark. Spørs nå om det skjer noe de neste 10 dagene, ville vært flott med positiv overasskelse.

Har en magefølelse at det ikke klaffer denne gangen fordi kroppen min har vært litt rar syklusmessig forrige gang og litt etter tr også mtp hcg i kroppen. Vi får se! venter på babyplan tester og noen digitale i posten, så får vi sjå hva slutten av mars har å bringe.

PP5 - 6DPO

Siden jeg har avslappet forhold til at jeg trenger ikke å få positiv test med engang, og har mye å glede meg til framover... Vel.. Testetrangen har meldt ankomst likevel. Kanskje jeg prøver å lure meg selv ved å si at det går bra at det er ikke positiv enda :laughing001 Tidligste jeg skal teste er nok 10 DPO, og det er nå på fredag. :nailbiting:

Gru-gleder meg. Tenker uansett det er ikke verdens undergang om det er negativ, fordi nå har jeg fått tidens motivasjon når det gjelder fysisk aktivitet. Blitt helt rå på rask gange ut på tur i flere timer, med litt musikk i ørene hver eneste dag. Kanskje etterhvert begynne med lang-distanse løping igjen. Har tendens å bli litt strammere rype mot sommer, og når vinteren kommer blir jeg blek og slapp bjørn i dvalemodus. Så nå koser vi oss.

Jeg og samboer har også bestilt noen dager på spahotell i midten av august i Sverige. Var i forbindelse med 30% vinterrabatt. Unnet oss en 65 kvadrat rom med den utsikten i 4 dager. Pleier som regel å gå for standard rimelig rom, men nå kjente vi at det er påtide å slå på stortromma. Skal forhåndsbestille massasje i tillegg etterhvert. Er jeg gravid er det en fin kjærestetur med hvile, skogstur og egenpleie.. Er jeg ikke gravid blir det hvile, skogstur, egenpleie OG bobler i glasset & en hyggelig kveld på en bar. Eventuelt mocktails dersom jeg er gravid. Det her gleder jeg meg mye til :Heartred

PP5 - 8DPO

Tok en strimmeltest igår kveld som hadde skygge/antydning, men tror det er streksyn som tuller med meg... Klarte ikke å holde ut. På grunn av streksynet mitt bestemte jeg meg å ta digital om morgenen idag. Fikk jo positiv digital 8 DPO sist gang etter sånn skyggestrek/antydning dagen før.

Jeg fikk min første negative digitaltest siden høsten 2023.

Liten hjertesukk, men samtidig tar det helt greit. Nå som jeg fikk svart på hvitt på digitaltest er jeg ikke interissert å teste hver dag. Neste og siste test blir på lørdag 11 DPO. Hvis testen er negativ da teller jeg meg ut og får ønske meg selv bedre lykke neste gang. ;)

Last edited:
PP5 - 8DPO

Tok en strimmeltest igår kveld som hadde skygge/antydning, men tror det er streksyn som tuller med meg... Klarte ikke å holde ut. På grunn av streksynet mitt bestemte jeg meg å ta digital om morgenen idag. Fikk jo positiv digital 8 DPO sist gang etter sånn skyggestrek/antydning dagen før.

Jeg fikk min første negative digitaltest siden høsten 2023.

Liten hjertesukk, men samtidig tar det helt greit. Nå som jeg fikk svart på hvitt på digitaltest er jeg ikke interissert å teste hver dag. Neste og siste test blir på lørdag 11 DPO. Hvis testen er negativ da teller jeg meg ut og får ønske meg selv bedre lykke neste gang. ;)
Ååå så spennende, så godt å lese at du er skikkelig i gang igjen, har vært en lang prosess nå ❤️ håper du får en klar positiv 11 dpo :woot: :Heartpink

Ååå så spennende, så godt å lese at du er skikkelig i gang igjen, har vært en lang prosess nå ❤️ håper du får en klar positiv 11 dpo :woot: :Heartpink
Absolutt! På den positive siden vet jeg nå at det er ingenting igjen fra MA, ville grublet om det 'kanskje fortsatt er rest' hvis det skulle gi utslag som positiv :hilarious:

Nå vet jeg at neste positive digital er det faktisk en nurk på vei. :happy093 Det blir stas den dagen det kommer.

Absolutt! På den positive siden vet jeg nå at det er ingenting igjen fra MA, ville grublet om det 'kanskje fortsatt er rest' hvis det skulle gi utslag som positiv :hilarious:

Nå vet jeg at neste positive digital er det faktisk en nurk på vei. :happy093 Det blir stas den dagen det kommer.
Ikke sant, godt å vite at det ikke er rester og at babyhulen er "ny" og klar for en ny liten spire, og den vissheten om at neste test faktisk betyr en ny graviditet er veldig viktig og fin å ha ☺️❤️ krysser fingrene for at den dagen er snart :happy:

Jeg kan ikke love noe lenger :nailbiting: meg, vente? til 11 dpo? Neeei.... :hilarious:
Fikk selvfølgelig alle nye g.testene i posten idag. Tok test med ettermiddagsurin, og tror jeg kanskje ser noe? Føler jeg både ser og ikke ser noe... Synes det ligner noe på det jeg hadde når jeg var gravid sist gang 7 DPO, og da så jeg også noe på gang men var veldig usikker. Men igjen, det kan være hcg rest fra MA, eller bare jeg som er ut og kjører streksynmessig.

tidligtest.jpg

Den øverste med blå 8 tall på er fra ettermiddagsurin idag, og synes det skimter noe som ligner 7 DPO forrige gang. 7 DPO testen var til og med tidligtest, mens denne er ordinær 25 HCG test.

Blir spennende å se om det er bare streksynet mitt som gjør at jeg ser det jeg ønsker å se, eller MA rest, eller at noe faktisk på gang. Schrödingers hcg test.

Jeg kan ikke love noe lenger :nailbiting: meg, vente? til 11 dpo? Neeei.... :hilarious:
Fikk selvfølgelig alle nye g.testene i posten idag. Tok test med ettermiddagsurin, og tror jeg kanskje ser noe? Føler jeg både ser og ikke ser noe... Synes det ligner noe på det jeg hadde når jeg var gravid sist gang 7 DPO, og da så jeg også noe på gang men var veldig usikker. Men igjen, det kan være hcg rest fra MA, eller bare jeg som er ut og kjører streksynmessig.

Vis vedlegget 430957

Den øverste med blå 8 tall på er fra ettermiddagsurin idag, og synes det skimter noe som ligner 7 DPO forrige gang. 7 DPO testen var til og med tidligtest, mens denne er ordinær 25 HCG test.

Blir spennende å se om det er bare streksynet mitt som gjør at jeg ser det jeg ønsker å se, eller MA rest, eller at noe faktisk på gang. Schrödingers hcg test.
Ser noe svakt der! Så spennende ❤️

Oooh! Jeg begynte også testegalskapen 7 dpo denne gangen og stod og myste og prøvde å tolke, ligner veldig på denne streken din. Samtidig har bp dårlig rykte så jeg prøvde å holde meg rolig (yeah right). Morgenen etter var det definitivt skimte-strek og på 2.urin bare en time etter var det ikke lenger noe tvil :happy: håper virkelig for deg! Krysser alt jeg har!:smiley-angelic001

Oooh! Jeg begynte også testegalskapen 7 dpo denne gangen og stod og myste og prøvde å tolke, ligner veldig på denne streken din. Samtidig har bp dårlig rykte så jeg prøvde å holde meg rolig (yeah right). Morgenen etter var det definitivt skimte-strek og på 2.urin bare en time etter var det ikke lenger noe tvil :happy: håper virkelig for deg! Krysser alt jeg har!:smiley-angelic001
Takk! :smiley-angelic001 Litt artig å høre at det ikke bare er jeg som er utålmodig mtp testing, 7/8 DPO er egentlig litt galskap :hilarious:

Fikk plutselig skikkelig håp, men er så bekymret for at det er MA rest. Mener at det var hel-blank g.test 4 DPO (testet da siden det var skygge dagen før eggløsning på g.testen). Håper det ikke er bp som tuller med streksynet mitt, men synes skimte-streken så mer rosa ut i virkeligheten. Vi får se! Håper at intuisjonen min stemmer denne gangen også som forrige gang :angelic:

test8dpo.jpg

PP5 - 9DPO

Nei, har ikke troa det er noe på gang. :facepalm: Ny dpo og ny test, skulle den myse-skygge-antydning streken ha noe å si burde de vises bittelitt mer idag. Det gjorde det altså ikke. Håper bare at det ikke har rabla for meg og at jeg begynner å bare se streker som ikke er der. Men idag føler jeg ikke ser noe spesielt eller bare litt skygge.:dontknow

Vi får se nærmere IKM hva som skjer, men har en følelse at man må egentlig brette opp skuldrene for PP6.

Last edited:

Vis vedlegget 430957

Men kjære du, her har du jo strek på alle sammen? Og med klar stigning :nailbiting: jeg tror ikke dette er reststreker etter MA'en.. da hadde de jo ikke blitt sterkere? Krysser fingrene for at det er ekte babystrek det her :woot::Heartpink:love017

Edit* eller har jeg misforstått og at de med sort skrift er fra forrige graviditet?

Men kjære du, her har du jo strek på alle sammen? Og med klar stigning :nailbiting: jeg tror ikke dette er reststreker etter MA'en.. da hadde de jo ikke blitt sterkere? Krysser fingrene for at det er ekte babystrek det her :woot::Heartpink:love017
De strekene er bare fra forrige graviditet - utenom den som har blå 8 tall øverst. Sammenlignet med det jeg så 7/8 DPO fra forrige og synes det lignet :playful:

Kan hende det skjer noe om noen dager, men per nå virker det som skyggestrek evt ekstrem lav hcg fra MA. Eller streksyn

De strekene er bare fra forrige graviditet - utenom den som har blå 8 tall øverst. Sammenlignet med det jeg så 7/8 DPO fra forrige og synes det lignet :playful:

Kan hende det skjer noe om noen dager, men per nå virker det som skyggestrek evt ekstrem lav hcg fra MA. Eller streksyn
Jeg skjønte det etter at jeg hadde kommentert :hilarious: synes den 8 dpo fra nå lignet veldig 7 dpo forrige gang ja. ☺️ Er definitivt strek på den, men kan være som du sier ja, har opplevd at babyplan gir skyggestrek... håper du ser stigning etterhvert og at det er en ekte strek ❤️:love017

Jeg skjønte det etter at jeg hadde kommentert :hilarious: synes den 8 dpo fra nå lignet veldig 7 dpo forrige gang ja. ☺️ Er definitivt strek på den, men kan være som du sier ja, har opplevd at babyplan gir skyggestrek... håper du ser stigning etterhvert og at det er en ekte strek ❤️:love017
Mistenker at det er MA hcg rest, at det er rundt 10 eller under hcg og derfor er det 'noe' der men samtidig ikke :shy: Betyr ikke at det kan snu og at noe nytt øker om noen dager sånn egentlig... Men akkurat nå driver jeg og jekker ned på håpet jeg hadde, fordi jeg rett og slett ble bare skikkelig knust og fortvilt i morrest.

Back
Topp