Første barn drømmen (født)

Smått om senn begynner vi å lande litt, og jeg har endelig tid til å sette meg ned med laptopen! :D

En litt utålmodig frøken meldte sin ankomst den 13. desember 2024. Det hele startet med vannavgang kl. 11, og dagen etter, kl. 13:34, kom hun til verden. Hun valgte fredag den 13, Luciadagen og ikke minst bursdagen til svigerfar (nå bestefar) som sin fødselsdag :laughing002:Heartpink

Fødselen ble vaginal, og jeg valgte epidural som smertelindring. Den var utrolig effektiv og ga meg muligheten til å hvile uten nevneverdig ubehag. Bare noen få timer etter epiduralen kom hun til verden.

Alt i alt er jeg ganske fornøyd med fødselen, selv om riene var uutholdelige, og jeg må innrømme at jeg skrek en del på et tidspunkt; litt flaut, fordi jeg lovte meg selv at jeg ikke skulle gjøre det. Det oppsto noen utfordringer etter fødselen på grunn av morkakerester, som førte til kraftig blødning (totalt 1,6 liter) og endte med en utskraping. Jeg utrolig fornøyd med å ha født på St. Olavs, personalet var svært kunnskapsrike, og jeg følte meg godt ivaretatt hele veien.

Lille jenta ble født 37+0, 3165 gram, 48 cm, og helt perfekt :Heartpink

Forresten; tusen takk for alle gratulasjonene :shy::Heartpink

Back
Topp