Følger du 48 timers regelen etter oppkast?

Følger 48-timersregelen ja. Uten unntak. Om jeg skulle få omgangssyke følger jeg den samme regelen, jeg er lærer og vil helst ikke være ansvarlig for noen epidemi ;-)

Har dog elever som kan finne på å komme til meg og si at "vet du hva, jeg er litt syk og spydde i går, men jeg kom på skolen likevel!". Da koker det litt....
Ja samme her. Jeg er i bhg da, men vil ikke ha ansvaret for å smitte en hel avdeling og flere familier.

Ja, jeg forstår ikke de som sender ungene syke/smittefarlige i bhg, for så å klage over mye sykdom...

Burde vært 48 timer over alt. På arbeidsplasser også. Har ei på jobb som er fæl til å troppe opp kl 8 selvom om har kasta opp om natta. Da blir jeg.åpenlyst forbanna og ber henne holde seg unna resten av dagen. Unødvendig og egoistisk og ikke forsøke å hindre å smitte andre

Følger den. Sp selv det da jeg jobber i barnehage. Følger også den "en feberfri dag hjemme" for barnet. ;)

Ikke hørt noe om regel på skolen i barnehagen var det 48 timer. Synes det er mest logisk og smittehindrende, så følger det uansett. 2 døgn hjemme etter siste oppkast, mulig et par timer mindre om det passer med skoledagen. men det betyr vel lite når alle andre sender tilbake etter 24 timer....

Syns det er utrolig dumt at det kun er 24t "regel" i skolen. Ikke alle som følger den engang :( utrolig kjipt for barna og ikke minst oss som jobber i skolen, vi blir utsatt for mye smitte i løpet av et skole år :(

Jepp. Når jeg jobbet i bhg var jeg syk halve tiden de første årene. Gikk med øyekatarr, tett nese, kyssesyken fikk jeg til og med osv. :( Pes for både barna og de ansatte!

Har ikke vært aktuelt enda, men er veldig nøye på å holde slike frister. Og forventer at andre også er det!

Følger den, såfremt det ikke er av noe man har spist.

Følger den. Skolen har 48-timers regel. Barnehagen også.

Selvfølgelig følger vi 48 timers regel! Alt annet er bare dårlig gjort ovenfor andre, og utrolig tullete hvis man ikke ønsker en ny runde veldig kjapt!

Vi følger 48 timers regelen både i barnehage og på skolen. Men man kan smitte andre eller smittes av andre før det har brutt ut. Ett sted må det alltid starte.

Jeg holder de hjemme i 48 timer ved oppkast, jeg vet hvor ufattelig irriterende det er å bli smittet pga barn som har blitt sendt i barnehagen for tidlig. Så jeg vil ikke at mine barn smitter andre med en slik fæl sykdom, jeg hater omgangssyke, det er så fælt. Jeg dør omtrent hver gang jeg får det, barna tåler det heldigvis litt bedre, men det er ikke noe morro..

Back
Topp