Følger du 48 timers regelen etter oppkast?

Ikke i bruk

Forumet er livet
I dag måtte deler av skolen til ungene mine stenge for det var veldig mange som plutselig ble veldig syke... Og det får en jo til å tenke litt. Hvorfor ble så mange smittet på så kort tid? Kom det barn på skolen i dag som ikke var blitt holdt hjemme lenge nok, eller var det noe annet som utløste dette?
Ubehagelig er det uansett, og ekstra ille for de barna som nå ligger syke.
 
Skolen har 24, ikke 48 timers regel

Den gangen min hadde det som skolebarn ble det likevel 48+ pga helg.

Vi har alltid praktiseret 48 timer i bhg og privat så det sitter langt inne å sende etter 24. Må jo vurdere allmenntilstand også.
 
Syns det er utrolig dumt at det kun er 24t "regel" i skolen. Ikke alle som følger den engang :( utrolig kjipt for barna og ikke minst oss som jobber i skolen, vi blir utsatt for mye smitte i løpet av et skole år :(
 
Har heldigvis ikke opplevd at poden på 2 har kastet opp etter bhgstart, men kommer til å ha han hjemme noen dager hvis det skjer
 
Følger den. Må den på jobben min også.
 
Følger den :)
 
Ja:) Jeg synes omgangssyke er så forferdelig å ha i hus, så her gjør vi det vi kan for å unngå en 2.runde med smitte i barnehagen:)
 
48 timer og jeg blir åpenlyst grinete på de som ikke overholder.
 
Følger 48 timers regelen som er i BHG ja.
For to uker siden fikk 14 av 16 barn på guttungens avdeling omgangssyken. Og 3 av 4 voksene.
Dette var en tirsdag, så han var hjemme over helga før han drog på mandag. Dette gjorde heldigvis resten av barna også og.
 
Jeg holder hjemme 48 timer med oppkast eller diaré. Har jobba innenfor helse og har den reglen så printa inn.
 
Jeg forholder meg til de regler som er i bhg og skole, så 48 og 24 timer. Men allmentilstand avgjør om de er klare etter 48 og 24 timer.
 
24-timers regel på skolen burde være 48 :p ikke rart jeg var så mye syk med mitt lusne immunforsvar
 
Barnehagene og skolen har 24 timer. Har alltid holdt det. Som regel vært mye lenger hjemme, helt til de sover og spiser godt igjen og har normalt energinivå osv
 
Holder 48 timer ja. Sist vi hadde det i hus så gikk han i bhg. Han ble holdt hjemme i 4 dager pluss helg. Rett og slett fordi vi voksne fikk det (jeg dagen etter guttungen, faren dagen etter meg). Vi var veldig dårlig de dagene.

Skolen sier 24 timers regel på sånt, men av erfaring holder jeg hjemme i 2 dager. Pluss at jeg er utdannet hjelpepleier med streng opplæring i å følge 48 timers regel ved omgangssyke.
 
Følger 48-timersregelen ja. Uten unntak. Om jeg skulle få omgangssyke følger jeg den samme regelen, jeg er lærer og vil helst ikke være ansvarlig for noen epidemi ;-)

Har dog elever som kan finne på å komme til meg og si at "vet du hva, jeg er litt syk og spydde i går, men jeg kom på skolen likevel!". Da koker det litt....
 
Her er det 24 timer. Vi er gjerne hjemme lenger pga de er slappe og ikke får i seg nok mat og væske.
 
Back
Topp