Fødselstråd junidamene 2013 :D

Tumle

Glad i forumet
Junidamenes fødselstråd
ist1_baby_kip_184821.jpg

Når du har født, kan du kopiere punktene under og fylle ut og sende til meg, Tumle, på personlig melding eller bare skrive det rett inn i tråden, så setter jeg det inn i egne innlegg. Alle fødslene kan ikke stå i hovedinnlegget, da det er begrensninger på antall ord. Jeg setter sammen 5 og 5 innlegg og publiserer etter hvert.
Det skal kun være ren informasjon i denne tråden, ingen kommentarer og gratulasjoner :) Det tar vi i egne tråder hvor vi annonserer fødsler :) Du kan legge linken til denne tråden under gratulasjoner. Det er kun lov å legge ut informasjon om seg selv, dette er ikke en sladretråd :)

min plass :)

Nick:
Fødselsdato:
Termin:
Uke:
Kjønn:
Barnets navn:
Klokkeslett:
Vekt:
Lengde:
Hodeomkrets:
Gratulasjoner:
Fødselshistorie:
Bilde:[/quote]

Får av en eller annen grunn ikke til å legge deg til i hovedinnlegget bruker50he... Men gjør det så fort jeg kan :)

Nick: Ingrid_84​
Fødselsdato: 24.05.13​
Termin: 08.06.13​
Uke: 38+2​
Kjønn: Gutt​
Barnets navn: Magnus​
Klokkeslett: 02.55​
Vekt: 2680g​
Lengde: 46cm​
Hodeomkrets: 35cm​
Fødselshistorie: Var på sykehuset på kontroll av vekst, blodtrykk og diverse onsdag 22.05. Hadde vært på kontroll 2 ganger i uka de siste to ukene pga. utslag på urinsyre på blodprøvene og stigende blodtrykk. Ultralyden viste at lillebror i magen hadde lagt på seg lite siden vekstkontrollen 2 uker før, og blodtrykket mitt var fremdeles på vei opp. Legen bestemte atnå skulle jegsettes i gang...satte inn ballongkateter og jeg ble lagt inn på "rugekassa" på føden hvor jeg skulle være til han var ute. Merket egentlig svært lite av ballongkateteret...litt murringer bare. Litt utpå kvelden datt kateteret ut (som det skal). Morgenen etter ble det satt inn tablett, men heller ikke den merket jeg noe særlig til...før maseriene begynte å komme halv seks. De ble vondere og vondere, og da de undersøkte meg før de skulle sette inn tablett nr2 ble det bestemt at vi skulle vente en time og se om riene var effektive eller om de bare var masete :) Hadde da 3cm åpning. En time senere var det ingen forandring og det ble satt inn en ny tablett...DA skjedde det ting! Riene kom tett...hvert 3 minutt. Rakk ikke å slappe av mellom, og følte meg egentlig ganske desperat etter smertelindring. Heldigvis hadde riene effekt...åpningen ble større og epiduralen ble satt. Fikk da en time uten altfor mye smerter før de tok vannet. 20 minutter etter at vannet ble tatt var han ute...verdens vakreste lille gutt <3 Hadde en veldig fin fødselsopplevelse, og syns ting gikk veldig fort denne gangen :)
Bilde:

Fødselsinnlegg nummer 1

babygirlmini-jpg.13222

Nick: **Bella**
Fødselsdato: 08/03-13
Termin: 05/06-13
Uke: 27+4
Kjønn: Jente
Barnets navn: Amalie
Klokkeslett: 15.20
Vekt: 1104
Lengde: 36
Hodeomkrets: 26

babygirlmini-jpg.13222

Nick: Hønselovisa
Fødselsdato: 16/04-13
Termin: 27/05-13
Uke: 34+3
Barnets navn: Anny Margrete :)
Klokkeslett: 22:10
Vekt: Ble først sagt 2885, men de tror det var feil. Sannsynligvis rundt 2400.
Lengde: 48cm
Hodeomkrets:
Gratulasjoner: http://forum.babyverden.no/threads/34-3-i-går-og-da-var-mageboeren-fornøyd-p.1616584/
Fødselshistorie: Ligger på linken over :)
Bilde: http://forum.babyverden.no/threads/oppdatering-fra-nyfødtintensiven.1617329/

baby-boymini-jpg.7620

Nick: juneeh
Fødselsdato: 25/04-13
Termin: 04/06-13
Uke: 34+6
Kjønn: Gutt
Barnets navn: Johannes Emil
Klokkeslett: 09:07
Vekt: 2355g
Lengde: 47cm
Hodeomkrets: 34
Gratulasjoner: Mange gratulasjoner !
Fødselshistorie: Vannavgang 16/04, ble sendt til Ålesund sykehus fra Kristinsund sykehus dagen etter. Ble satt på antibiotika for å hindre infeksjon. 24/04/13 kl. 20.00 ble jeg satt på drypp. Riene startet kl. 23.30 og ble svært sterke utover natten. 3-4 cm åpning fram til jeg fikk epidural kl. 05.00. Småsov fram til kl. 07.45 og hadde full åpning. Fikk begynne å presse kl. 08.20 og prinsen kom ut kl. 09.07 den 25/04/2013.

baby-boymini-jpg.7620

Nick: Tina.st
Fødselsdato: 27/04-13
Termin: 24/06-13
Uke: 32+1
Barnets navn: Odin Kristoffer
Klokkeslett: 01:16
Vekt:1870 gram
Lengde: 45 cm
Hodeomkrets: 31,5 cm
Gratulasjoner:
Fødselshistorie: http://mammasteinsvik94.blogg.no/1367185252_jeg_har_fdt_8_uker_fo.html

babygirlmini-jpg.13222

Nick: Tina Pusen
Fødselsdato: 02/05-13
Termin: 14/06-13
Uke: 34+2
Barnets navn: Mina
Klokkeslett: 13:03
Vekt: 2060 gram
Lengde: 43 cm
Hodeomkrets: 33 cm
Gratulasjoner: Mange
Fødselshistorie: Startet med at vannet mitt gikk på en girls night jeg å bestissen skulle ha.
Endelig hadde vi fått fikset film fra pcn over til tvn, hun skulle legge unga først.
Jeg kjente da det murret 1-2-3 ganger, så følte jeg at jeg måtte tisse. Reiser meg opp går 2 skritt, å tror jeg tisser på meg, så kjenner jeg det kommer mer og mer, å sier høyt, "herregud hva skjer med meg" Å Da sier bestissen, Tina jeg tror vannet ditt går. Sågår jeg på do, drar ned buksa å den er igjennom våt, å bind fullt av tyntblodblandet vann, MASSE kom også i do. Såda var det å ringe sambo, så føden. Dem sender da ambulanse pga prematur, å hodet ikke er festet. Ruger i 10 dager, uten noe tegn til infeksjon, å lille satt veldig godt på rumpa, så da ble det KS på meg.

Fødselsinnlegg nummer 2

babygirlmini-jpg.13222

Nick: bruker50he (høst+sommerbarn)
Fødselsdato: 22/05-13
Termin: 12/06-13
Uke: 37+2
Barnets navn: Ella
Klokkeslett: 21:56
Vekt: 3160g
Lengde: 46 cm
Fødselshistorie: http://forum.babyverden.no/threads/har-født.1628492/#post-16005872

baby-boymini-jpg.7620

Nick: Ingrid_84
Fødselsdato: 24/05-13
Termin: 08/06-13
Uke: 38+2
Barnets navn: Magnus
Klokkeslett: 02:55
Vekt: 2680 g
Hodeomkrets: 35 cm
Gratulasjoner: http://forum.babyverden.no/threads/jeg-har-født.1627859/#post-15995853
Fødselshistorie: Var på sykehuset på kontroll av vekst, blodtrykk og diverse onsdag 22.05. Hadde vært på kontroll 2 ganger i uka de siste to ukene pga. utslag på urinsyre på blodprøvene og stigende blodtrykk. Ultralyden viste at lillebror i magen hadde lagt på seg lite siden vekstkontrollen 2 uker før, og blodtrykket mitt var fremdeles på vei opp. Legen bestemte atnå skulle jegsettes i gang...satte inn ballongkateter og jeg ble lagt inn på "rugekassa" på føden hvor jeg skulle være til han var ute. Merket egentlig svært lite av ballongkateteret...litt murringer bare. Litt utpå kvelden datt kateteret ut (som det skal). Morgenen etter ble det satt inn tablett, men heller ikke den merket jeg noe særlig til...før maseriene begynte å komme halv seks. De ble vondere og vondere, og da de undersøkte meg før de skulle sette inn tablett nr2 ble det bestemt at vi skulle vente en time og se om riene var effektive eller om de bare var masete :) Hadde da 3cm åpning. En time senere var det ingen forandring og det ble satt inn en ny tablett...DA skjedde det ting! Riene kom tett...hvert 3 minutt. Rakk ikke å slappe av mellom, og følte meg egentlig ganske desperat etter smertelindring. Heldigvis hadde riene effekt...åpningen ble større og epiduralen ble satt. Fikk da en time uten altfor mye smerter før de tok vannet. 20 minutter etter at vannet ble tatt var han ute...verdens vakreste lille gutt <3 Hadde en veldig fin fødselsopplevelse, og syns ting gikk veldig fort denne gangen :)

babygirlmini-jpg.13222

Nick: sommerfugl79
Fødselsdato: 29/05-13
Termin: 10/06-13
Uke: 38+1
Barnets navn: Lillabelle
Klokkeslett: 15:15
Vekt: 3905 g
Lengde: 49 cm
Hodeomkrets: 36 cm
Gratulasjoner:http://forum.babyverden.no/threads/endelig-ferdig-her-er-gullet-mitt-d.1629230
Fødselshistorie: Sender over senere :)

babygirlmini-jpg.13222

Nick: alana84
Fødselsdato: 31/05-13
Uke: 39+1
Barnets navn: Victoria
Klokkeslett: 20:18
Vekt: 3525 g

baby-boymini-jpg.7620

Nick: Talala

Nick: alana84
Fødselsdato: 31.05.13
Termin: 08.06.13
Kjønn: jente
Barnets navn: Victoria
Klokkeslett: 20:18
Vekt: 3525g
Lengde: 49cm

Nick: HopeAndLove
Fødselsdato: 31.05.2013
Termin: 08.06.2013
Uke: 39+2
Barnets navn: Linn-Kristin
Klokkeslett: 08.28
Vekt: 3110gr
Lengde: 46cm
Hodeomkrets: 34,5cm
Gratulasjoner: http://forum.babyverden.no/threads/vår-vakre-linn-kristin-3.1629718/
Fødselshistorie: Jeg valgte å få et planlagt ks, siden hu lå med rumpa ned. Tanken på en setefødsel var ikke god. I alle fall ikke som en førstegangsfødende.. Og angrer ikke et sekund i etterkant. Hadde en veldig fin opplevelse av hele ks. Alt av personale har vært superkoselige, forklarende, beroligende (gjorde en fantastisk jobb med min litt over middels spente samboer) og godhjertede alle sammen. Det var mange mennesker rundt der, men jeg husker spesielt en av opp.sykepleierene som passet godt på at jeg hadde det bra og fulgte godt med meg. Også var det en som satte spinalbedøvelsen, en svenske med en fantastisk lunefull tone og humor. Han sørget veldig for at også samboeren hadde det bra under hele operasjonen. Ellers var det to leger som utførte selve inngrepet og jordmor. Pluss en 4-5 andre. Linn-Kristin gråt allerede før hu kom ut ;) Jordmor og pappa'n fulgte med henne ut for å tørke av det "værste" og sette k-vit sprøyta. Så fikk jeg henne rett inn igjen å brystet mitt <3 og der var hu, søkte etter pupp, sov, snorka, spise og kosa seg helt til bedøvelsen var ute. Vi blei forberedt på at hode kunne være flatt bak og mulig at beina stod alle mulige veier eller bare var helt slappe. Men det var ingen av delene, helt rund og perfekt i hodet, og bein så nydelige og friske som bare av det! Så var det opp på barsel igjen, 6t etter jeg ble kjørt ned fra rommet. Da blei hu veid og målt sammen med pappa'n sin. Formen min er uforskammet bra mener de, og var oppe å gikk tidlig etter, og hatt lite vondt :)

Fødselsinnlegg nummer 3 (Kun 2 innlegg grunnet lange fødselshistorier :))

babygirlmini-jpg.13222

Nick: HopeAndLove
Uke: 39+2
Barnets navn: Linn-Kristin
Klokkeslett: 08:28
Vekt: 3110 g
Hodeomkrets: 34,5 cm
Gratulasjoner: http://forum.babyverden.no/threads/vår-vakre-linn-kristin-3.1629718/
Fødselshistorie: Jeg valgte å få et planlagt ks, siden hu lå med rumpa ned. Tanken på en setefødsel var ikke god. I alle fall ikke som en førstegangsfødende.. Og angrer ikke et sekund i etterkant. Hadde en veldig fin opplevelse av hele ks. Alt av personale har vært superkoselige, forklarende, beroligende (gjorde en fantastisk jobb med min litt over middels spente samboer) og godhjertede alle sammen. Det var mange mennesker rundt der, men jeg husker spesielt en av opp.sykepleierene som passet godt på at jeg hadde det bra og fulgte godt med meg. Også var det en som satte spinalbedøvelsen, en svenske med en fantastisk lunefull tone og humor. Han sørget veldig for at også samboeren hadde det bra under hele operasjonen. Ellers var det to leger som utførte selve inngrepet og jordmor. Pluss en 4-5 andre. Linn-Kristin gråt allerede før hu kom ut ;) Jordmor og pappa'n fulgte med henne ut for å tørke av det "værste" og sette k-vit sprøyta. Så fikk jeg henne rett inn igjen å brystet mitt <3 og der var hu, søkte etter pupp, sov, snorka, spise og kosa seg helt til bedøvelsen var ute. Vi blei forberedt på at hode kunne være flatt bak og mulig at beina stod alle mulige veier eller bare var helt slappe. Men det var ingen av delene, helt rund og perfekt i hodet, og bein så nydelige og friske som bare av det! Så var det opp på barsel igjen, 6t etter jeg ble kjørt ned fra rommet. Da blei hu veid og målt sammen med pappa'n sin. Formen min er uforskammet bra mener de, og var oppe å gikk tidlig etter, og hatt lite vondt :)

baby-boymini-jpg.7620

Nick:Skattemamma
Fødselsdato: 27/05-13
Barnets navn: Jonas Leander :)
Klokkeslett: 05:10
Vekt: 3114 g
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 34 cm
Gratulasjoner: http://forum.babyverden.no/threads/lillebror-er-født.1628368/
Fødselshistorie: Jeg stod opp med storebror som vanlig og spiser frokost med ham. Kl 9 må jeg på do, og oppdager at jeg blør så vidt. Ringer mamma for å høre om hun kan komme til oss i tilfelle det skal skje noe i dag. Jeg småblør gjennom dagen, men har ingen rier - bare de vanlige kynnerne som alltid er der. Etterhvert blir jeg usikker på om jeg lekker fostervann også, da jeg synes noe av blodutfloden virker litt tjukkere enn vanlig. Ringer føden og de mener alt høres normalt ut og at blødningen nok er en tegningsblødning i forhold til at livmorhalsen beveger på seg, noe som vil si at fødsel nærmer seg. Jeg skal ringe igjen når riene tar seg opp.
Pappaen, mormoren, storebror og jeg er ute og leker store deler av dagen før vi avslutter den varme, deilige dagen med et besøk på åpen gård :) Der kjenner jeg rier som så vidt begynner, lette rier og jeg må stoppe når de kommer slik som når jeg har hatt sterke kynnere. Ikke noe å snakke om og jeg er ved godt mot.
Kvelden kommer og vi snakker om at vi burde legge oss tidlig siden det antagelig skjer i natt. Jeg har ikke lyst til å legge meg, og har bare lyst til å sjekke tiden og varigheten på de lette riene. Rundt midnatt legger vi oss, og jeg får sove fordi jeg er så innmari trøtt. Jeg våkner imidlertid med rier som begynner å gjøre vondt. Eller kanskje aller mest irriterende fordi jeg bare har lyst til å sove.. Finner etterhvert fram varmeflasken jeg har pakket til fødebagen og fyller den med varmt vann. Den er god å ha på korsryggen, syns jeg.
Mamma vil jeg skal ringe føden, men jeg vil egentlig vente lenger da riene er helt overkommelige. No problemo! :)
Med tanke på forrige fødsel hvor det gikk ekstremt fort på slutten, beslutter jeg å ringe for å høre med sykehuset. De lar meg vel egentlig bestemme selv, siden riene ikke er regelmessige. Det var de forsåvidt ikke med storebror heller - aldri. Vi kjører derfor inn likevel, bare for å få en sjekk på åssen ståa er der nede. Mannen vil rett inn, og er vel redd ungen skal komme i bilen! Jeg ser det er billig diesel, så foreslår at vi skal kjøre innom og fylle. Mannen er skeptisk, men går med på det da jeg sier det går helt fint.
Vi er på føden 2.20 hvor det blir konstatert 3 cm åpning og misfarget fostervannsavgang. Blir lagt inn og kjenner riene kommer sterkere og sterkere. Jeg har gode pauser mellom, i kontrast til første fødsel hvor de haglet på, så jeg syns det er helt okay å ligge der.
De har noe nytt for å avlede smertene på Ullevål, noen elektriske impulser som de setter på korsryggen min. De hadde ikke prøvd det før, og jeg syns det var helt i orden å være forsøkskanin :) Jeg syns ikke det hjelper så mye, kanskje litt på riene som sitter i korsryggen, men de ble desto vondere i magen. Varmeflasken var min gode venn gjennom fødselen med god smertelindrende effekt. Jordmorstudenten lurer på om jeg vil ha epidural, og jeg sier jeg vil det siden jeg vet det vil bli enda mer intenst og vondt.
Anestesilegen kommer inn og holder på.. fikk to j* vonde rier som gjorde at jeg holdt på å tisse på meg. Han satt en testdose som ikke skulle ha noen særlig effekt, men for å sjekke at det gikk til riktig sted? Jeg la meg ned og kjente med en gang at jeg måtte presse!! Hjelpes, allerede?!
Anestesilegen sier med en snål dialekt at "Hun sier hun må presse" til jordmødrene som ikke var i nærheten av meg. De styrer inn og sjekker åpning, og jadda, her er det bare å presse på! De rakk ikke skru på slike håndtak jeg kunne holde i eller noe, så jeg føler fødestillingen jeg var i var helt vemmelig.. jeg måtte nesten ligge.. Babyen fikk litt dårlig fosterlyd, så legen og en barnepleier kom inn i rommet også og truet med vakuum. Jordmoren var optimistisk og sa at dette klarer jeg helt selv, og vips så var han ute :) Verdens fineste lillebror!
Formen min har vært upåklagelig og jeg følte meg som vanlig med en gang etter fødselen. Hvis det noen gang blir fødsel på meg igjen, har jeg lyst å føde uten smertelindring igjen.

Nick: Skattemamma
Fødselsdato: 27.05.13
Termin: 04.06.13
Barnets navn: Jonas Leander :love017
Klokkeslett: 05.10
Vekt: 3114 g
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 34
Gratulasjoner: http://forum.babyverden.no/threads/lillebror-er-født.1628368/
Fødselshistorie: Jeg stod opp med storebror som vanlig og spiser frokost med ham. Kl 9 må jeg på do, og oppdager at jeg blør så vidt. Ringer mamma for å høre om hun kan komme til oss i tilfelle det skal skje noe i dag. Jeg småblør gjennom dagen, men har ingen rier - bare de vanlige kynnerne som alltid er der. Etterhvert blir jeg usikker på om jeg lekker fostervann også, da jeg synes noe av blodutfloden virker litt tjukkere enn vanlig. Ringer føden og de mener alt høres normalt ut og at blødningen nok er en tegningsblødning i forhold til at livmorhalsen beveger på seg, noe som vil si at fødsel nærmer seg. Jeg skal ringe igjen når riene tar seg opp.
Pappaen, mormoren, storebror og jeg er ute og leker store deler av dagen før vi avslutter den varme, deilige dagen med et besøk på åpen gård :) Der kjenner jeg rier som så vidt begynner, lette rier og jeg må stoppe når de kommer slik som når jeg har hatt sterke kynnere. Ikke noe å snakke om og jeg er ved godt mot.
Kvelden kommer og vi snakker om at vi burde legge oss tidlig siden det antagelig skjer i natt. Jeg har ikke lyst til å legge meg, og har bare lyst til å sjekke tiden og varigheten på de lette riene. Rundt midnatt legger vi oss, og jeg får sove fordi jeg er så innmari trøtt. Jeg våkner imidlertid med rier som begynner å gjøre vondt. Eller kanskje aller mest irriterende fordi jeg bare har lyst til å sove.. Finner etterhvert fram varmeflasken jeg har pakket til fødebagen og fyller den med varmt vann. Den er god å ha på korsryggen, syns jeg.
Mamma vil jeg skal ringe føden, men jeg vil egentlig vente lenger da riene er helt overkommelige. No problemo! :)
Med tanke på forrige fødsel hvor det gikk ekstremt fort på slutten, beslutter jeg å ringe for å høre med sykehuset. De lar meg vel egentlig bestemme selv, siden riene ikke er regelmessige. Det var de forsåvidt ikke med storebror heller - aldri. Vi kjører derfor inn likevel, bare for å få en sjekk på åssen ståa er der nede ;) Mannen vil rett inn, og er vel redd ungen skal komme i bilen! Jeg ser det er billig diesel, så foreslår at vi skal kjøre innom og fylle. Mannen er skeptisk, men går med på det da jeg sier det går helt fint.
Vi er på føden 2.20 hvor det blir konstatert 3 cm åpning og misfarget fostervannsavgang. Blir lagt inn og kjenner riene kommer sterkere og sterkere. Jeg har gode pauser mellom, i kontrast til første fødsel hvor de haglet på, så jeg syns det er helt okay å ligge der.
De har noe nytt for å avlede smertene på Ullevål, noen elektriske impulser som de setter på korsryggen min. De hadde ikke prøvd det før, og jeg syns det var helt i orden å være forsøkskanin ;) Jeg syns ikke det hjelper så mye, kanskje litt på riene som sitter i korsryggen, men de ble desto vondere i magen. Varmeflasken var min gode venn gjennom fødselen med god smertelindrende effekt. Jordmorstudenten lurer på om jeg vil ha epidural, og jeg sier jeg vil det siden jeg vet det vil bli enda mer intenst og vondt.
Anestesilegen kommer inn og holder på.. fikk to j* vonde rier som gjorde at jeg holdt på å tisse på meg. Han satt en testdose som ikke skulle ha noen særlig effekt, men for å sjekke at det gikk til riktig sted? Jeg la meg ned og kjente med en gang at jeg måtte presse!! Hjelpes, allerede?!
Anestesilegen sier med en snål dialekt at "Hun sier hun må presse" til jordmødrene som ikke var i nærheten av meg. De styrer inn og sjekker åpning, og jadda, her er det bare å presse på! De rakk ikke skru på slike håndtak jeg kunne holde i eller noe, så jeg føler fødestillingen jeg var i var helt vemmelig.. jeg måtte nesten ligge.. Babyen fikk litt dårlig fosterlyd, så legen og en barnepleier kom inn i rommet også og truet med vakuum. Jordmoren var optimistisk og sa at dette klarer jeg helt selv, og vips så var han ute :love017 Verdens fineste lillebror!
Formen min har vært upåklagelig og jeg følte meg som vanlig med en gang etter fødselen. Hvis det noen gang blir fødsel på meg igjen, har jeg lyst å føde uten smertelindring igjen.​

Nick: Jentemamma'n
Fødselsdato: 31.05.2013
Termin: 14.06.2013
Uke: 38+3
Kjønn: jente
Barnets navn: Mia
Klokkeslett: 16:47
Vekt: 3540gram
Lengde: 49cm
Hodeomkrets: 33cm
Gratulasjoner:
Fødselshistorie: Hadde i flere dager gått med flere cm åpning uten rier. Når jeg var på kontroll hos jordmor hadde jeg et ønske om at hun skulle forsøke å strippe meg igjen, for jeg var lei av alle maseriene og vondtene jeg har hatt leeenge. Men det turte hun ikke da jeg hadde 5 cm åpning. Dette syns hun ikke jeg kunne gå med i og med at fødselen min gikk så fort sist. Så hun ringte sykehuset for å få de til å hjelpe meg i gang. Da vi kom frem skulle en lege vurdere om de ville sette meg i gang. Måtte sitte i en vanlig gynekolog stol , så skulle han undersøke hvordan ting var. Uten forvarsel tar han vannet mitt! Ble litt paff men veldig lettet!
Jeg blir lagt på et lite undersøkelsesrom med CTG. Tok ca 10-15 minutter så startet riene for fult! Jeg ble litt redd for at jeg måtte føde inne på det lille rommet. Jordmødrene tok det egentlig ganske med ro og trodde de hadde god tid, helt til jeg kom med "presselyder". Da ble det fart på dem! De rev av meg klærne og vi dura inn på en fødestue. på 30 min fra første rie var det 10 cm åpning. Jeg var egentlig veldig redd for å presse så jeg utsatte det sålenge jeg kunne. Jeg jugde til jordmor flere ganger og sa jeg ikke hadde rie :p Men det er vel ikke mulig å skjule :p
Pressa vel i 10-15 minutter og ut kom verdens fineste jente! Det er en ubeskrivelig følelse akkurat idet hun kommer ut og all smerten forsvinner og erstattes med en sinnsyk lykkefølelse!
Hele fødselen tok vel 1,5 time. Samme som med førstemann. Så det var fort gjort. Men kunne virkelig ønske jeg fikk epidural,,,, VIRKELIG! Var innstilt på å få det denne gangen siden jeg ikke fikk det første gang.....

Men dette var hvertfall en veldig udramatisk fødsel, og kanskje ikke så spennende å lese :p Men det er jeg jammen meg glad for! :)

Bilde:20130602_114101lite.jpg

Fødselsinnlegg nummer 4

babygirlmini-jpg.13222

Nick: Jentemamma'n
Termin: 14/06-13
Uke: 38+3
Barnets navn: Mia
Klokkeslett: 16:47
Vekt: 3540 gram
Hodeomkrets: 33 cm
Gratulasjoner:
Fødselshistorie: Hadde i flere dager gått med flere cm åpning uten rier. Når jeg var på kontroll hos jordmor hadde jeg et ønske om at hun skulle forsøke å strippe meg igjen, for jeg var lei av alle maseriene og vondtene jeg har hatt leeenge. Men det turte hun ikke da jeg hadde 5 cm åpning. Dette syns hun ikke jeg kunne gå med i og med at fødselen min gikk så fort sist. Så hun ringte sykehuset for å få de til å hjelpe meg i gang. Da vi kom frem skulle en lege vurdere om de ville sette meg i gang. Måtte sitte i en vanlig gynekolog stol , så skulle han undersøke hvordan ting var. Uten forvarsel tar han vannet mitt! Ble litt paff men veldig lettet!
Jeg blir lagt på et lite undersøkelsesrom med CTG. Tok ca 10-15 minutter så startet riene for fult! Jeg ble litt redd for at jeg måtte føde inne på det lille rommet. Jordmødrene tok det egentlig ganske med ro og trodde de hadde god tid, helt til jeg kom med "presselyder". Da ble det fart på dem! De rev av meg klærne og vi dura inn på en fødestue. på 30 min fra første rie var det 10 cm åpning. Jeg var egentlig veldig redd for å presse så jeg utsatte det sålenge jeg kunne. Jeg jugde til jordmor flere ganger og sa jeg ikke hadde rie :p Men det er vel ikke mulig å skjule :p
Pressa vel i 10-15 minutter og ut kom verdens fineste jente! Det er en ubeskrivelig følelse akkurat idet hun kommer ut og all smerten forsvinner og erstattes med en sinnsyk lykkefølelse!
Hele fødselen tok vel 1,5 time. Samme som med førstemann. Så det var fort gjort. Men kunne virkelig ønske jeg fikk epidural,,,, VIRKELIG! Var innstilt på å få det denne gangen siden jeg ikke fikk det første gang.....

Men dette var hvertfall en veldig udramatisk fødsel, og kanskje ikke så spennende å lese :p Men det er jeg jammen meg glad for! :)

Bilde:
17202-e82aafe6816b37cde3abd812266802d7.jpg

babygirlmini-jpg.13222

Nick: Thea og mamma
Fødselsdato: 21/05-13
Termin: 28/06-13
Uke: 35
Barnets navn: Martine
Klokkeslett: 18:58
Vekt: 2790 gram
Lengde: 47 cm
Hodeomkrets: 34 cm
Gratulasjoner:
Fødselshistorie: Vannet gikk 19. mai, på utsiden av bilen. Hadde akkurat kommet hjem fra Haler. Ringte sykehuset og ble lagt inn samme kveld. Fikk antibiotika, pga infeksjon, frem til fødsel startet. Ble satt igang med drypp den 21/5 kl 11:) Ble sjekka halv tre og det hadde ikke skjedd en dritt, kjente jeg mista litt motet da.... Men kl 17 startet noen rier som var var et sant helvete....hagla inn og jeg rakk ikke engang å puste mellom dem, såååå intense var dem, og VONDE :-( Brukte lystgassen flittig og fikk satt epidural, men den rakk vel egentlig aldri virke ordentlig...Martine ble født etter to timer intens fødsel, og jeg endte på operasjonsbordet pga at morkaka ikke ville ut og jeg mista 1,7 liter blod. Men etter 1 uke på barsel var vi klare for å reise hjem:)
Bilde:
imageuploadedbybv-forum1370290433-247555-jpg.17255

baby-boymini-jpg.7620

Nick: MyFairytale<3
Fødselsdato: 30/05-13
Termin: 13/06-13
Uke: 38 + 0
Barnets navn: Theodor
Klokkeslett: 00.04
Vekt: 2420 g
Lengde: 44,5 cm
Hodeomkrets: 31 cm
Gratulasjoner: http://forum.babyverden.no/threads/prinsen-min-har-kommet-3.1629444/
Fødselshistorie: Det startet med at slimproppen gikk ca. kl. 12 på dagen. Jeg ante fred og ingen fare, dro på shopping med ei venninne. Litt utover dagen begynte jeg å kjenne litt murring nederst magen, etterhvert økte det på litt og det ble mer stikking som kom i små tak. Det var ikke vondt og jeg forsto ikke at noe var på gang. Da jeg kom hjem i 19 tiden tok det seg opp litt og jeg begynte å få en mistanke.. Riene tok seg opp og etter et par timer var det ingen tvil. Riene ble sterkere og sterkere.. Hadde 4 harde, vonde rier på kort tid og det kom litt blod da jeg var på do. Vi reiste til føden kl 21.45, ble sjekket ca 22.30, da hadde jeg 3-4 cm åpning. Da var det vaktskifte og jeg ble forlatt på rommet i ca en halvtime. da de kom tilbake hadde jeg 9+ cm åpning og pressriene hadde så vidt startet. 23.15 gikk vannet og 00.04 hadde jeg en prins på magen! <3 Fødselen gikk kjempe fort så jeg rakk ingen smertelindring, men lenge leve lystgass =) Fødselen gikk kjempe bra! =)
Bilde:
dsc_5666-jpg.17338

babygirlmini-jpg.13222

Nick: Nordt
Fødselsdato: 07/06-13
Termin: 02/06-13
Uke:
Barnets navn: Amira
Klokkeslett: 12:14
Vekt: 4105 g
Lengde: 51 cm