Fødselsforberedende kurs

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Noen her som går på det, som kanskje vil fortelle hva det går ut på? :)

Jeg skal 16 november, men vet ikke hva jeg skal forvente meg. Fått beskjed av jordmor at det er mye informasjon om hvordan fødsel forløper osv, men en venninne av meg syns det var gørr kjedelig og unødvendig siden hun hadde lest seg opp på akkurat det samme, men at kanskje pappaen har mer å få ut av det :)

Jeg skal i begynnelsen av desember og vet heller ikke hva jeg skal forvente meg.

Mannen og jeg var på sist svangerskap, så tenker at vi mest sannsynligvis dropper det denne gangen:-) Var mest informasjon jeg allerede hadde lest meg til, men også en omvisning på fødeloftet og føden, den var ganske grei å få med seg, men tviler på at mye har forrandret seg på to år;-)

Jm pratet på at de skulle ha det her i kommunen i november en gang, men jeg er usikker på om jeg skal være med. Kommer veldig an på hvordan gubben jobber ifht når det er (han jobber annenhver uke dag og kveld):-)

Venter nr 4, og har vært med hver gang, dette for å bli kjent med flere gravide og for å være sosial :-) (bor på ett lite tettsted.)

Så bra!! :)

Kjekt å høre at så mange har deltatt, og har planer om å delta! :)

Oppdater gjerne når dere har vært, kjempe nysgjerrig! :)

Jeg og samboeren skal på kurs 10.11 :-) Jordmor har sagt at kursene nå skal legges ned til fordel for en nettside på kommunens hjemmeside. Skal tro om nettsiden kan tilfredstille de samme behovene som muligheten til å kunne prate med fagfolk og andre gravide kan ;)

Blir det satt opp nettsider kan man jo like godt lese seg opp på tema da... det finnes plenty av bøker og informasjon på nettet!

Vi skal på kurs i starten av november. hadde nok ikke trengt det ettersom vi var med første barnet, men jeg ønsket omvisning på sykehuset ettersom vi bodde en annen plass sist gang.
Var info angående fødselens forløp, fødestillinger, smertelindring og mye mer

Vi var da vi ventet første, men noe veldig viktig var det ikke. Jeg hadde jo lest alt, men greit nok å være på. Og omvisning.

Denne gangen gjør vi neppe det, gjorde ikke med andre heller

Jeg og barnefaren Var på kurs i dag :) innholdet var egentlig identisk med fødselsboken som man kan få fra babyverden + at de snakket litt om dagene etter fødselen og viste en film om amming. Det var egentlig veldig ok å være med på for oss begge, selv om jeg alt hadde lest boken ;) det avmystifiserte mye :)

Jeg har aldri hørt noe om slike kurs i noen av svangerskapene....
Jeg har aldri hørt om slike kurs heller. De x antall jordmødre jeg har vært hos på ultralyd har ikke nevnt et ord om det, det finns nemlig et kurs her jeg bor for 1000 kr, men d er først nå jeg finner d ut på egen hånd. Har vært på en " gruppe time" fra kommunen der jordmødre svarte på spørsmål om mat/ trening/ medisin bruk osv. Synes det ville være mye mer nyttig med et gratis fødselsforberedende kurs i steden. De kunne evt nevne på et av ultralydene at man har mulighet å ta det kurset mot betaling, men nå er det så sent at d er uansett ingen ledige kursplasser før termindato....Det ble litt langt det her :)

Jeg var der i forrige uke! Jeg syns det var utrolig slitsomt å sitte på de vonde stolene i fem timer. Men det var helt klart et nyttig kurs å dra på. Mannen min følte også at han hadde stort utbytte av kurset. Han spurte mange spørsmål og viste stort engasjement under kurset.

Kurset handlet om fasene under fødselen. Ulik type smertelindring. Forventninger til de ulike rollene (jordmor, ledsager..)... Vi fikk sett på de forskjellige type fødestuene. vi fikk spurt om spørsmål vi lurte på og vi så på en film.

Jeg var der i forrige uke! Jeg syns det var utrolig slitsomt å sitte på de vonde stolene i fem timer. Men det var helt klart et nyttig kurs å dra på. Mannen min følte også at han hadde stort utbytte av kurset. Han spurte mange spørsmål og viste stort engasjement under kurset.

Kurset handlet om fasene under fødselen. Ulik type smertelindring. Forventninger til de ulike rollene (jordmor, ledsager..)... Vi fikk sett på de forskjellige type fødestuene. vi fikk spurt om spørsmål vi lurte på og vi så på en film.
Fem timer?? :o ææ, nei her var det greit med tre timer :p syns det var akkurat passe :) med en del tissepauser og for å bevege på bekkenet :p

Back
Topp