Skulle man være uheldig å ha vondt pga sting etter fødsel har jeg noen gode tips jeg brukte,som jeg er forberedt på å bruke igjen
jeg måtte kun sy to invendige sting og en liten utvendig rift som ikke skulle syes.. jeg tok smertestillende 3 dager etter fødsel,mest pga etterrier og med fødsel uten smertestillende så kjørte jeg på i ettertid..hehe!Om det gjør vondt(svir)å tisse etter fødsel så tisset jeg i dusjen med vannet på(kanskje ekkelt,men bedre enn å ha vondt i starten),kan også bruke sprayflaske med vann isteden for å tørke seg og luft tørke etterpå..dette er også bra etter dusjing
satt med underlivet i medisinsk grønnsåpevann noen ganger daglig i en uke ca...lindrer smerte og firebygger infeksjon
skal sies at etter få dager var stingene oppløst og det grodde vel egentlig ganske fint..og er man bekymret for noe der nede,så bare spørr på barselavd
føltes mer som «skrubbsår» smerte,men jeg var selv veldig redd for alt som kunne bli «ødelagt der nede» etter fødsel..gikk jo egentlig veldig greit,men hjalp å få sjekk av jordmor og se med et speil selv når jeg var klar for det!!er sikker på alt vil gå bra