Spire_ønske
Elsker forumet
Jeg har fødselsangst etter to veldig tøffe fødsler med mye både smerte og dramatikk. Så med nummer tre ble det KS, og det håper jeg det blir denne gangen også. KS var som å dra på spa sammenlignet med vag. fødsel for min del - men for de fleste er det jo ikke sånn! Jeg var veldig innstilt på å føde barn nr 2 vaginalt også selv etter en veldig fæl opplevelse med første, men var nok bare maks uheldig kombinert med at kroppen min ikke er så god på fødsler. Jeg tåler ellers smerte greit, så smertene i forbindelse med KS gikk helt fint og jeg var raskt på beina igjen.
Når jeg har hatt rier har de gradvis gått fra uregelmessige kynnere til mer og mer regelmessige vonde rier. Og for min del hadde det ikke hatt noe for seg å dra på sykehuset før de var skikkelig vonde, når du er langt forbi det å være i tvil. Jeg har hatt kynnere fra veldig tidlig av med alle barna, og har aldri fått premature rier. Det ville jeg ikke bekymret meg for at skal skje. Fostervannet har måttet blitt tatt hos meg begge ganger.
Når man ikke har noen erfaringer fra før av, så tenker jeg at det beste er å gå inn i fødsel med et åpent sinn, for det er ingen grunn til at ikke du er en av de som skal få en fin fødselsopplevelse. Og uansett hvordan den blir, så blir den ikke noe lettere av å ha gruet seg i mange uker på forhånd, heller det motsatte.
Jeg prøver så godt jeg kan å tenke positivt og ikke bekymre meg, men det er lettere sagt enn gjort. Jeg vet at det ikke blir noe lettere av at jeg går rundt å gruer meg.. Men kan ikke noe for det heller. Jeg prøver og prøver. Hadde vært fint å kunne gå uten bekymringer.