... Fødselsangst.....

Ingen som har sett denne videoen? http://www.babyverden.no/Fodsel/Filmer-om-fodsel/En-helt-vanlig-fodsel/

Hvis du har angst for å føde så kan du bare se på den, der går alt helt smooth og som det står i linken "en helt vanlig fødsel". :) Sånn som jeg ser det som ikke har født før så er det noe jeg gleder meg til, tenk så flott å kunne presse ut min egen baby og så få holde den etterpå? :smiley-bounce022 # I made dis liksom :excited001
Ikke sant! Det må jo være en helt fantastisk og styrkende følelse! :-D

Fikk utført ks med førstemann. Hun lå i sete med beina over hodet. Ble anbefalt at det var det beste. Da jeg skulle ha Nr 2 hadde jeg gledet meg til normal fødsel. Ble satt igang da pgr av at baby ikke hadde lagt på seg på over tre uker og de var redde for morkakesvikt. da lå jeg TRE døgn med rier før det ble konkludert at det ble ks igjen. På grunn av dette får jeg aldri oppleve en normal fødsel. For denne gangen må jeg ta ks! skulle gitt mye for å kunne få opplevd det! håper uansett du klarer slappe av etterhvert. Min søster fikk epidural og merket ikke noe til smertene. det finnes så mange hjelpemidler :)

Sniker fra januar :)

Jeg er livredd for smerte, sprøyter, leger, ja ALT sånt egentlig. Jeg får lystgass hos tannlegen fordi jeg ikke lar de bedøve meg hvis ikke liksom. Og når jeg var 10-12 uker på vei ble jeg kvalm av tanken på å føde. Men nå er jeg 22+4, og gleder meg som en unge til å føde og få hilse på den lille jenten min! Så det kan godt være du forandrer mening etterhvert, jeg ville ikke bestemt meg for noe helt enda i hvert fall. :)
Jeg og er foresten veldig liten og smal, men regner med det går fint. Er ikke så veldig stor sannsynlighet for at jeg kommer til å få en baby så stor at jeg ikke kan føde den heller. :)

Jeg har hatt to ks, ett haste ks og ett planlagt.. Var i fin form etterpå,grodde kjempefint,tross diabetes.. Jeg vet at vanlig fødsel er best.. Men vil bare si at ks behøver ikke å være heeeelt grusomt

Godt høre at det kan gå helt fint med ks også!

Jeg kommer trolig til å ta ks denne gangen pga hvordan mine to andre fødsler har gått.

1. fødsel mista de fosterlyden på slutten, det ble gitt beskjed til opr.stua om å gjøre seg klar til ks, men de fikk henne ut med sugekopp. Hun begynte å puste av seg selv like etter hun kom ut.

2. fødsel mistet de også fosterlyden og det gikk som sist. Men denne jenta pustet ikke og hadde ikke hjerteslag. De brukte 4 min på å gjenopplive henne. Vi ble flyttet til et større sykehus og hun fikk kjølebehandling i 3 døgn for å motvirke evnt hjerneskade etter å ha vært uten surstoff. (For orden skyld må jeg fortelle at alt gikk bra med jente nr 2 også! Hun er 2,5 år og viser ingen tegn til å ha fått noen hjerneskade.)

Pga dette veit jeg ikke om det er så lurt å utfordre skjebnen på nytt... Tror ikke jeg tørr å ta sjansen... Men dette må jeg selvfølgelig diskutere med legene. Gynekologen som tok imot jente nr 2 sa etter fødselen at dersom vi ville ha flere barn så ville hun følge oss tett under hele svangerskapet.

Men på tross av litt problematiske fødsler fra før vil jeg absolutt anbefale andre å føde normalt! Det gjør innmari vondt, men er likevel en fantastisk opplevelse!!!

Sniker fra januar :)

Jeg er livredd for smerte, sprøyter, leger, ja ALT sånt egentlig. Jeg får lystgass hos tannlegen fordi jeg ikke lar de bedøve meg hvis ikke liksom. Og når jeg var 10-12 uker på vei ble jeg kvalm av tanken på å føde. Men nå er jeg 22+4, og gleder meg som en unge til å føde og få hilse på den lille jenten min! Så det kan godt være du forandrer mening etterhvert, jeg ville ikke bestemt meg for noe helt enda i hvert fall. :)
Jeg og er foresten veldig liten og smal, men regner med det går fint. Er ikke så veldig stor sannsynlighet for at jeg kommer til å få en baby så stor at jeg ikke kan føde den heller. :)

Det var fint å lese... Jeg har nå utelukket keisersnitt helt!!!
Jeg vil gjøre det beste for barnet
Håper bare jeg klarer smertene hehe...

Smerten er vel det man kan gjøre mest med. Har jo så mye fine medikamenter som kan lindre ;) Jeg hadde en helvetesfødsel ( som jordmødrene på 3 skift kalte det) med lille gutt, men jeg gleder meg til denne for uansett hvor vondt det gjør så er det så verdt det når du får den lille nyfødte bylten opp på brystkassa, Når du da etter på kan si at du klarte det med eller uten smertelindring ;)

Jeg fikk invilget ks på yngste pga fødselsangst. Men da hadde jeg vært gjennom to tøffe fødsler der den ene endte med akutt ks. Men endte med vaginal fødsel pga at han ble født en del prematur -da vil de helst unngå ks.
Er veldig usikker på hva det blir til denne gangen

Back
Topp