... Fødselsangst.....

Tusen tusen takk for alle svar!!! Tro meg , det hjelper en god del!!!
Jeg er smal.... og liten... så det er derfor jeg er redd...
Mest redd for komplikasjoner pga. min størelse... og redd for smertene
Jeg har nok også hengt meg opp i alle skrekkhistoriene hehe
Min mor hadde en forferdelig fødsel og det holdt på å gå riktig galt!!
Min lillesøster ble født med knekt kragebein pga. bruk av sugekopp på hodet for å få henne ut...

Så kan man jo si at hun fødte 4 barn føre også , uten noe problem
Jeg kan like godt få en "herlig" fødsel som dere

Jeg får vel ta det som en kvinne tenker jeg... og gjennomføre ;)

Jeg ville prøvd å få hjelp med angsten først, og evt ha keisersnitt som siste løsning.

Hva er du redd for?

Jeg har akkurat operert magen, og tenkt mye på at det må være forferdelig med en nyfødt. De første timene fikk jeg sterke smertestillende, det tok mange dager før jeg kunne gå normalt, og jeg kan fortsatt ikke løfte så mye. En fødsel gjør nok mer vondt, og er kanskje skumlere der og da, men et keisersnitt vil plage deg i flere uker etterpå.

Min lillesøster ble født med knekt kragebein pga. bruk av sugekopp på hodet for å få henne ut...

Jeg er bitteliten, 158cm på strømpelesten og var kun 40kg med ingen former før jeg fikk nr1. Det gikk helt fint :) og de måler forrestek bekkene ditt om de mistenker at du skulle være for smal.

Jeg er bitteliten, 158cm på strømpelesten og var kun 40kg med ingen former før jeg fikk nr1. Det gikk helt fint :) og de måler forrestek bekkene ditt om de mistenker at du skulle være for smal.

Jeg er 155 og ca. 47 kg :)

Baby følger oftest mors størrelse.. Så det bør jo oftest gå med bekkenet..? Spørs kanskje om du var stor eller liten selv som baby :-)

Tror jeg var akkurat vanlig størrelse

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er 153 og har født to gutter på naturmetoden. ;)

*sniker* ;)
En av mine venninner hadde ekstrem fødselsangst. Hun gikk til oppfølging og samtaler hos sin jordmor, samt jordmor på sykehuset. Hun er liten og smal, men endte opp med å føde vaginalt, sønnen var stor, godt over 4 kg, men det gikk veldig fint. :)
Hun følte seg trygg og godt ivaretatt både før og under fødsel, så den hjelpen hun fikk var uvurderlig.
Anbefaler deg å ta kontakt med jordmor, så får du helt sikkert hjelp til å takle angsten!
Lykke til! :)

Dette høres litt grusom ut, men før første fødsel so var det flere kjente som hadde født før meg og da spesielt ei dame som jeg har sett på litt sånn hypokonder, oppmerksomhetsjuk, skjør osv... Jeg tenkte at når HUN hadde klart det så skulle jo vertfall jeg også! :-P og en ting til, kroppen din er så fantastisk at den veit hva den skal gjøre, du må bare bli med på turen og lytte til det den forteller deg :-)

Dette høres litt grusom ut, men før første fødsel so var det flere kjente som hadde født før meg og da spesielt ei dame som jeg har sett på litt sånn hypokonder, oppmerksomhetsjuk, skjør osv... Jeg tenkte at når HUN hadde klart det så skulle jo vertfall jeg også! :p og en ting til, kroppen din er så fantastisk at den veit hva den skal gjøre, du må bare bli med på turen og lytte til det den forteller deg :)

Hehe... ja... Jeg har faktisk hørt at de som er smale å små føder superbra... faktisk bedre enn andre... men det er sikkert tull

Fint å lese så mange som backer opp en fødselspingle!!! hehe...

Altså vondt gjør det, det er ikke til å komme unna. Men den fantastiske følelsen etterpå, den er helt vannvittig :) jeg blir veldig lei meg om jeg ikke får føde normalt denne gangen og, siden det nå er vår siste..

Hvis du er redd for stor baby så kan du be om ultralyd for å sjekke str :) men de kan ofte ta feil da..
Jeg er 160 høy og 52kg, sønnen min var 4858g og 53cm. Jeg og pappaen var 3150g og 3300g da vi ble født :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Bestill time på sjukehuset du skal føda, så får du fødselstime der dikka snakkar om kva som skjer, om du har nokon spesifikke ønskjer osv.

Jeg har hatt to ks, ett haste ks og ett planlagt.. Var i fin form etterpå,grodde kjempefint,tross diabetes.. Jeg vet at vanlig fødsel er best.. Men vil bare si at ks behøver ikke å være heeeelt grusomt

Vet ikke om jeg gjør dette riktig nå med sitering? Beklager å kuppe tråden men ser du skriver du har diabetes. Type 1? Har selv diabetes så ble litt nysgjerrig :-)

Eg er også liten, men fødselen gikk kjempebra! Eg blei så imponert over kroppen min som tydeligvis viste kva den skulle gjere :) Fekk ekstra ul seint i svangerskapet for å sjekka størrelsen på baby. Trur nok ikkje du får velge keisersnitt uten at det er noko heilt spesielt. Snakk med jordmor om angsten din! Du får ekstra oppfølging om du har behov for det!

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg synes ikke du skal avskrive fødsel allerede nå, så tidlig i svangerskapet. Du er ikke alene i forhold til og være redd fødsel. En venninne av meg var livredd før sin første fødsel og ks var alt hun ønsket. Etter mye om og men så falt valget på fødsel, hun fikk tidlig epidural og en jm som var der inne nesten hele tiden. Hun gråt litt i starten for hun var redd, men fødselen gikk så fint:) og i ettertid har hun født 2til..:) ta deg en prat med din jm og forklar for henne hva du tenker så kan hun hjelpe deg.. For den beste følelsen i verden er når du får din nyfødte baby på magen<3 etter 3 fødsler uten noe smertelindring så kan jeg ærlig si at det er vondt ja, men jeg hadde ikke byttet det bort for alt i verden..

Ingen som har sett denne videoen? http://www.babyverden.no/Fodsel/Filmer-om-fodsel/En-helt-vanlig-fodsel/

Hvis du har angst for å føde så kan du bare se på den, der går alt helt smooth og som det står i linken "en helt vanlig fødsel". :) Sånn som jeg ser det som ikke har født før så er det noe jeg gleder meg til, tenk så flott å kunne presse ut min egen baby og så få holde den etterpå? :smiley-bounce022 # I made dis liksom :excited001

Back
Topp