Fødsel

Vita

Blir kjent med forumet
Hva syns dere om at en jordmor som ikke har født barn selv, tar i mot deres barn? Bryr det dere eller "vet dere ikke om det da dere går inn i fødsel uansett..?"

For meg har det absolutt ingen betydning.. De er tross alt utdannet.. Hvorfor skal det gjøre noe om hun ikke har barn selv?

Den er jeg litt usikker på gett
Greit å ha en som har født før kanskje?
Vet ikke om de jordmødrene jeg har hatt har født(men tror det)

ORIGINAL: Linda29

For meg har det absolutt ingen betydning.. De er tross alt utdannet.. Hvorfor skal det gjøre noe om hun ikke har barn selv?
Sign

Jeg har fått spm om jeg har født selv av enkelte fødende...så for noen har det visst noe å bety..men ja, vi er jo alle tross alt utdannet..men ei jordmor som ikke har født selv, har ei kjent smerten...selv om smerten oppleves veldig forskjellig og varierende fra person til person...

ORIGINAL: •Skjønningene•

jeg hadde det sånn med førstemann,og det plaga ikke meg..jeg bare spurte henne om hun syns det var skremmende å se folk som føda siden hun ikke hadde født selv,med tanke på hvis hun skulle det en gang [8D] hun var en utrolig flink jordmor,så jeg tenkte ikke på det egentlig [:D]

Første gang hadde jeg en jm som ikke hadde barn selv,hun var ganske ny selv men da visste jeg ikke selv hva som skjedde heller så gjøre egnetlig ikke noe...
Men hadde jeg fått en som var veldig usikker osv når jeg fødte nå så hadde det gjort meg noe..
Men andre gangen hadde jeg en med barn selv[:)]

Helt enig, hun vet nok hva hun gjør selv om hun ikke har barn.
Kan jo ikke regne med at sykepleierne skal ha hatt alle de sykdommene de behandler oss for heller [:D]

ORIGINAL: KL82

Helt enig, hun vet nok hva hun gjør selv om hun ikke har barn.
Kan jo ikke regne med at sykepleierne skal ha hatt alle de sykdommene de behandler oss for heller [:D]
Nei.. Og man kan heller ikke sammenligne smerter ved fødsler heller..

Jeg hadde ikke brydd meg om det[:)]

Hun kan jo jobben sin fordetom[:)]

ORIGINAL: Vita

Jeg har fått spm om jeg har født selv av enkelte fødende...så for noen har det visst noe å bety..men ja, vi er jo alle tross alt utdannet..men ei jordmor som ikke har født selv, har ei kjent smerten...selv om smerten oppleves veldig forskjellig og varierende fra person til person...

Mener du at det har med smertterskel og gjøre? At noen tåler mindre? Siden du sier: "hvordan smerten oppleves"?

enig me deg.

ORIGINAL: •Skjønningene•

For meg har det noe å si, vet ikke helt hvorfor.. Ja, hun er selvfølgelig godt utdannet, og kan alt det "tekniske" ved en fødsel, men hun kan ikke sette seg inn i det følelsesmessige - og for meg er det en stor viktig del av fødselen..

er kansje greit om ho sjøl he født sia da veit he ka du går igjenom[:D]

ORIGINAL: Trønderpia82

Jeg har ikke peiling på om min jordmor hadde unger eller ikke. Ofret det ikke en tanke.

ORIGINAL: Pippi Lang Pupp

ORIGINAL: Vita

Mener du at det har med smertterskel og gjøre? At noen tåler mindre? Siden du sier: "hvordan smerten oppleves"?

Både ja og nei...enkelte er nok "tøffere" og "jobber med smertene"..mens andre er mer sårbare og syns det er uutholdelig..men det er veldig avhengig av hvor trygg en føler seg..om en har følgesvenn, om en er førstegans fødende..ol..ytre faktorer spiller også inn på smerte. men så er det jo noen som har en mindre vond fødsel enn andre, alt etter hvordan fødselsforløpet arter seg!

Back
Topp