Fødetråd

Min fødsel:
Navn på barnet: Ikke bestemt ennå
•Kjønn: Gutt
•Termin: 18.07
•Dato født: 21.07
•Uke+dag: 40+6
•Klokken: 17.27
•Fødested: Ålesund
•Vekt: 3505
•Lengde: 49
•Hodeomkrets: 35
•Forløsningsmetode: Vaginal fødsel
•Annet du vil fortelle: En rask og fin fødsel. Valgte tidlig å få epidural, da jeg har forsøkt uten før. Behagelige og utrolig flinke jordmødre her.
Morkaken satt fast en stund etter fødsel. De fikk den ut, men det satt igjen noen hinnerester. Ble derfor sendt til utskrapning. Har hatt noe blodtap, og har fått både jern og blodoverføring. Men føler meg frisk og rask idag, og er klar for hjemreise. :Heartblue
 
Min fødsel:

Navn på barnet:
•Kjønn: Jente
•Termin: 31.07
•Dato født: 21.07
•Uke+dag: 39+0
•Klokken: 07.29
•Fødested: Lillehammer
•Vekt: 2850 gram
•Lengde: 49 cm
•Hodeomkrets:
•Forløsningsmetode: Hastekeisersnitt
•Annet du vil fortelle: skulle egentlig ha planlagt ks 20.juli pga sete/skråleie. Ble utsatt siden mor fikk påvist korona, som var som en veldig lett forkjølelse. Men den 20. juli på ettermiddagen kjente jeg meg veldig sliten og utafor. Følte alt rundt meg måtte være på stell. Hadde sterke og vonde kynnere på ettermiddagen og luftsmerter/verk i korsryggen. Ut på natten ble luftsmertene til kraftige tak jeg ynket meg gjennom og kl 4 mente mannen jeg burde ringe føden for råd. Jeg var tross alt høygravid. Jordmor ba oss komme og mente det kunne være modningstegn. Det kunne også gå mange dager. På vei i bilen fant jeg frem rieteller og skjønte at dette i ryggen som kjentes som luftsmerter faktisk var rier. Hadde rier på 1 min og ca 5-7 min mellom dem. Kom på føden i 6-tiden og hadde da 3-4 cm åpning og de var redd vannet skulle gå. 07.29 var hun ute med hasteks som var en fantastisk opplevelse der de hele tiden var trygge og opplysende og ingenting i den prosessen var ubehagelig. Fikk henne på brystet og ammet rett etterpå. Fikk ha mann med og mann og barn kom på postop. også. Så takknemlig og for det nurket er smertene etter ks i ettertid overlevbare. Det er luftsmertene som er verst. Men vi har fått verdens vakreste og etterlengtede gave :Heartred
Gratulerer så mye
 
Min fødsel:

Navn på barnet: Ikke bestemt
•Kjønn: Gutt
•Termin: 21.07
•Dato født: 25.07
•Uke+dag: 41+0
•Klokken: 23:23
•Fødested: Voss
•Vekt: 4380 g
•Lengde: 52 cm
•Hodeomkrets: 39 cm
•Forløsningsmetode: Vaginalt med lystgass
•Annet du vil fortelle: Igangsatt fødsel. Måtte reise til Voss pga det var fullt på KK. De kunne ta vannet. Etter mye1 trappegåing begynte det ikke nok rier av seg selv. Så fikk drypp tilslutt. Endte opp med heftige rier som kom altfor ofte. Ønsket epidural, men da var jeg allerede på 8 cm. Så ble heftig innspurt med lystgass i ansiktet. Bet nesten min samboer og når jeg skulle trykke "lillemann" ut kom det altså mange gigantiske smellfiser i rommet. Haha. Heldigvis er jordmødrene immun mot det meste :hilarious: Han kom fort ut og var kjempe sprek :Heartpink
Desverre satt morkaken litt fast. Så var mye plaging av meg etter han kom ut. Div medisin, nåler og akupunktur, mistet en del mer blod enn med de andre. Så jeg har vært svimmel idag.
Ellers er formen fin og jeg er forelsket :love7
• Bilde
 
Min fødsel:

Navn på barnet: Ikke bestemt
•Kjønn: Gutt
•Termin: 21.07
•Dato født: 25.07
•Uke+dag: 41+0
•Klokken: 23:23
•Fødested: Voss
•Vekt: 4380 g
•Lengde: 52 cm
•Hodeomkrets: 39 cm
•Forløsningsmetode: Vaginalt med lystgass
•Annet du vil fortelle: Igangsatt fødsel. Måtte reise til Voss pga det var fullt på KK. De kunne ta vannet. Etter mye1 trappegåing begynte det ikke nok rier av seg selv. Så fikk drypp tilslutt. Endte opp med heftige rier som kom altfor ofte. Ønsket epidural, men da var jeg allerede på 8 cm. Så ble heftig innspurt med lystgass i ansiktet. Bet nesten min samboer og når jeg skulle trykke "lillemann" ut kom det altså mange gigantiske smellfiser i rommet. Haha. Heldigvis er jordmødrene immun mot det meste :hilarious: Han kom fort ut og var kjempe sprek :Heartpink
Desverre satt morkaken litt fast. Så var mye plaging av meg etter han kom ut. Div medisin, nåler og akupunktur, mistet en del mer blod enn med de andre. Så jeg har vært svimmel idag.
Ellers er formen fin og jeg er forelsket :love7
• Bilde
Gratulerer så mye!

Hva mener du med fullt på KK?
 
Min fødsel:

•Navn på barnet:
•Kjønn: Jente
•Termin: 10/7
•Dato født: 18/7
•Uke+dag: 41+4
•Klokken: 0324
•Fødested: KK
•Vekt: 3155
•Lengde: 47
•Hodeomkrets: 35
•Forløsningsmetode: vaginalt med vakuum
•Annet du vil fortelle: Laaaaaaaang fødsel. Epidural på 8 cm
• Bilde
 
Gratulerer så mye!

Hva mener du med fullt på KK?
Tusen takk :happy:

Jordmødrene hadde sagt stopp til flere igangsettelser. Så vi måtte hjem i påvente av tlf, eller siden jeg var så frisk. Så kunne jeg dra opp på Voss.

Etter erfaring i 2019 hvor de og var full når jeg skulle ta vannet, så ville jeg bare bli ferdig og ikke vente 1-3 dager på tlf. :happy:

Vi tok blodprøve på Torsdag og da sa hun at det sikkert var lurt å dra opp dit. For det hadde vært full trøkk hele uken :happy:
 
Navn på barnet: Sebastian
Kjønn: Gutt
Vekt: 4145 g
Hodeomkrets: 37 cm
Lengde: 35 cm hode-sete
Forløsningsmetode: Vaginal
Leie: Sete
Fødested: Ullevål
Dato født: 05.07
Uke+dag: 41+1
Annet: Skulle induseres pga vekt, men fødselen startet av seg selv da vi satt på venterommet. Tilbrakte hele åpningsfasen på sykehuset, og det tok jo litt tid. Møtte skikkelig fine ansatte som tok godt vare på meg hele veien. Ble både drypp, epidural (ved typ 8 cm, gjorde ikke det helt store) og pudendalbedøvelse. En helt sykt kul opplevelse på tross av litt stormrier etter jeg først kom på dryppet. Fikk et lite klipp. Basse var klar for pupp med det samme han kom ut, og i kjempeform!
 
Back
Topp