Fødested

Her blir det vel Elverum hvis ikke føde/gyn og barneavdelinga legges ned og flyttes til Lillehammer, da kan det hende det blir der.
 
I og med att lokalsykehuset har sommerstengt (hodeløust) så antar jeg det blir Stokmarknes denne gang :oops:
Det skjer her også annethvert år, usikker på om "mitt" sykehus har åpent neste sommer, eller om vi må kjøre to timer..o_O
 
Jeg ønsker ullevål (oslo)
Men det er stor pågang på sommeren, så kan ende opp med alt fra Bærum til ahus...
Jeg er så sta at jeg føder hjemme om jeg ikke får føde på Ullevål :p
Jeg har vært veldig fornøyd på Ahus. Ville i utgangspunktet til Ullevål med første, men fikk plass på Ahus. Var så fornøyd at jeg neste gang søkte meg dit! Skal det igjen nå!
 
Jeg har vært veldig fornøyd på Ahus. Ville i utgangspunktet til Ullevål med første, men fikk plass på Ahus. Var så fornøyd at jeg neste gang søkte meg dit! Skal det igjen nå!
Jeg har ahus litt i vrangen pga en episode. Derfor ønsker jeg meg ikke dit :)
 
Seriøst, sommerstengt?? Det har jeg aldri hørt om før. Vet ikke om jeg skal le eller gråte :wideyed:
Helt enig. Det er Staten i ett nøtteskall for å spare penger. Her må vi enten ta fly i 20 min eller kjøre 2 timer (pluss ferge) for å komme til fødeavdeling i juli/august. Tragisk men sant :oops:
 
Det skjer her også annethvert år, usikker på om "mitt" sykehus har åpent neste sommer, eller om vi må kjøre to timer..o_O
Forferdelig att staten herser sånn med de stakkars som bortimot trenger tryggheten og støtten aller mest. En sånn sårbar tilstand som å havne i fødsel å være langt unna hjelp er risikabelt å spøke med. Dårlig måte å "spare" penger på :sorry:
 
Jeg har ahus litt i vrangen pga en episode. Derfor ønsker jeg meg ikke dit :)
Hvis man har det i vrangen kan jeg forstå det, det blir jo noe helt annet. MEN om du likevel skulle havne der, så har jeg i hvert fall positive erfaringer fra mine to fødsler
 
Ahus Bor rett ved, fødte forrige der. Super fornøyd. Jobber der også og vet at de er knallflinke
 
Forferdelig att staten herser sånn med de stakkars som bortimot trenger tryggheten og støtten aller mest. En sånn sårbar tilstand som å havne i fødsel å være langt unna hjelp er risikabelt å spøke med. Dårlig måte å "spare" penger på :sorry:
Enig i at det er fælt at sykehuset skal stenge når det er så kronglete å komme til et annet :( hva gjør alle de som jobber der? Merkelig politikk.
 
Enig i at det er fælt at sykehuset skal stenge når det er så kronglete å komme til et annet :( hva gjør alle de som jobber der? Merkelig politikk.
Nei det blir vell tvunget til å ha ferie. De har kun vanlig arbeidstid fra 8 til 15 for å slippe å ha alle ansatte i arbeid. Så de fleste fødende blir sendt vidre etter sjekk her.
 
Nei det blir vell tvunget til å ha ferie. De har kun vanlig arbeidstid fra 8 til 15 for å slippe å ha alle ansatte i arbeid. Så de fleste fødende blir sendt vidre etter sjekk her.

Det gikk vel ganske bra når det var sommerstengt ifjor? Jeg er ikke imot sommerstengt i utgangspunktet, men det som er skummelt med det er at hvis det fungerer så bra som det gjør, så er det lettere å stenge det permanent...

Jeg diskuterte faktisk dette med anestesi og narkoselege mens de holdt på med ks når jeg fikk min sønn i Bodø for ett år siden..
 
Back
Topp