Fødested

Ca halvannen time til nærmeste, og ca 2 timer til det andre litt større. Lengre ved mye trafikk selvsagt:p ikke ideelt, var en grusom ambulansetur sist fødsel:o

Fikk du ambulanse? Lurer nemlig på om jeg får det eller må ta taxi? Har 1 t 20 min til Gjøvik. 50 min til A hus. Men har ingen til å kjøre evt ved fødsel pr dags dato.

Aah Ok ^-^ Har hørt veldig mye ymse. Søsteren min fødte begge sine der og var veldig fornøyd, en venninne var litt mindre fornøyd, mente de var veldig gretne der og dårlig med plass...

Fødte på Ullevål. Var langt i fra fornøyd!!! Hadde jordmor vært mer tilstede hadde ikke komplikasjonene oppstått for vår del. For mye som skjedde der samtidig tror jeg. Ikke god nok oppfølging på verken barsel eller hotellet. Dattern min fikk revet av sener i armen og det var ingen oppfølging i forhold til smertelindring eller info til meg.

God oppfølging av fysio på barneavdeling i etterkant, men at det gikk så bra var mer flaks enn kompetanse fra føden sin side.

Enten kalnes eller Fredrikstad, spørs hvem av dem som er åpen når jeg föder

Siden jeg ikke får føde på fødestua blir det nok namsos eller Levanger, allt etter hvor legen vil ha meg. Er 2,5-3 timer til Namsos og vertfall 4 til Levanger.

Fikk du ambulanse? Lurer nemlig på om jeg får det eller må ta taxi? Har 1 t 20 min til Gjøvik. 50 min til A hus. Men har ingen til å kjøre evt ved fødsel pr dags dato.
Fikk nok fordi fødselen var godt i gang. Jordmor fulgte med også. En uke før ble vi og sendt til sykehuset men da fant vi ut at det var unødvendig av oss å ta opp en ambulanse siden det ikke var tegn til at det gikk fort. Så det må nok vurderes etter situasjon:-) tror nok taxi må benyttes hvis det ikke er hastverk..

Back
Topp