Fødested

Ca 15 minutter kjøretid :)

I hjembygda mi må man ta ferge over fjorden for å komme til St. Olavs, selve turen (kjøring + ferge) tar ca 1 time. Utrolig mange unger er født i ambulansen på ferga :p
Veit.... Hvis det er der jeg tror det er. Bodde der når jeg fikk førstemann. Ny opplevelse å ta ferja til sykehuset :P

Det er like langt til Ullevål, tar 10 min begge veier fra hvor vi bor :) Hører mye dårlige rykter om Bærum, og sambo nekter fullstendig at vi skal dit.. ;) Derfor tenker vi på Ullevål :)
Aah Ok ^-^ Har hørt veldig mye ymse. Søsteren min fødte begge sine der og var veldig fornøyd, en venninne var litt mindre fornøyd, mente de var veldig gretne der og dårlig med plass...

Aah Ok ^-^ Har hørt veldig mye ymse. Søsteren min fødte begge sine der og var veldig fornøyd, en venninne var litt mindre fornøyd, mente de var veldig gretne der og dårlig med plass...

På Ullevål eller Bærum...?

På Ullevål eller Bærum...?
Bærum :P

Ullevål har jeg hørt mye positivt om, men at det er veldig mange som søker om, så også litt plassproblemer.

Har selv ikke tenkt så mye over hvor. Bor ut mot Drammen, så det ville vært mest logisk. Samtidig er i Oslo for jobb/familie så å si hele tiden.. har heldigvis litt mer tenketid

Ullevål har jeg hørt mye positivt om, men at det er veldig mange som søker om, så også litt plassproblemer.

Har selv ikke tenkt så mye over hvor. Bor ut mot Drammen, så det ville vært mest logisk. Samtidig er i Oslo for jobb/familie så å si hele tiden.. har heldigvis litt mer tenketid
Jeg fødte på ABC på Ullevål første gang og var veldig fornøyd! Pasienthotell er topp, flott at mannen kunne bo der osv.

Så skulle jeg få andremann etter vi flytta mot Drammen. Jeg var så skeptisk... Ikke pasienthotell, dele rom på barsel osv. Men ble så utrolig godt tatt vare på! Vi fikk familierom første natta så mannen kunne bli der, og valgte å dra hjem dag 2. Topp jordmor, bra oppfølging av barnepleiere!

Har hørt ymse om Bærum, så håpa virkelig vi ikke havna der (ved fullt på Drammen sendes man til Bærum).

Har ikke noe valg :p hehe tar det Nermaste som er sus :) men har ikke tenkt å bestille legetime enda selv om jeg kansje burde grunnet ekstra oppfølging men vi får se :) er bare 4 uker på vei :) de andre gangene har jeg ikke vert der inne før i uke 12 :)
Blir nokk sus på meg også :)

Aha :) Tenker at November ikke er den verste mnd med tanke på plass (siden "alle" skal ha før 1. September nå... :P). Da jeg fødte i mars var det babyboom på sykehuset, og det var skokk med fødende på venterommet, var heldig og fikk det beste rommet :P

Aha :) Tenker at November ikke er den verste mnd med tanke på plass (siden "alle" skal ha før 1. September nå... :P). Da jeg fødte i mars var det babyboom på sykehuset, og det var skokk med fødende på venterommet, var heldig og fikk det beste rommet :P
Fødte i juli sist, da var det stoor pågang! Håper det er litt roligere i november:)

Vi vurderer Ullevål, kan jeg spørre om du var fornøyd der? Nå gikk det jo veldig fort for deg da, men du har vel noen + eller - med stedet likevel? ;D
Samboer har ett barn fra før som ble født der, mi snuppe fødte jeg på Sørlandet, så synes det er litt vanskelig å velge blant alle rundt her :P
Veldig fornøyd! Jordmoren, barnepleieren og legen var fantastiske! :) også er det veldig deilig med hotellet etterpå! :)

Veldig fornøyd! Jordmoren, barnepleieren og legen var fantastiske! :) også er det veldig deilig med hotellet etterpå! :)

Så bra!! Har ikke hørt noe negativt til nå om Ullevål, så føler meg nokså trygg nå på at det blir riktig valg :)

Noen som vet om man kan føde på tun A på Ahus når man har hatt keisersnitt tidligere?

Last edited:
Her har Jordmoren søkt om at alt skal foregå i Ålesund :)

Back
Topp