Fødested

Perspektiv

Blir kjent med forumet
Litt tidlig ute her. Søkt Ullevål og deretter Riksen via fastlegen, og i dag sendte jeg inn søknad til ABC klinikken ved Ullevål. Bytter på å tenke at det er ren galskap og at det blir strålende. Er kun 5 uker nå, men håper vi kommer helt i mål! Noen andre som har søkt om fødeplass?

Skal til lege neste fredag, da sender vel han søknad tenker jeg. Skal føde på Stord :)
Krysser fingre for at vi alle kommer helt i mål med spirene våre <3

Har ikke noe valg :p hehe tar det Nermaste som er sus :) men har ikke tenkt å bestille legetime enda selv om jeg kansje burde grunnet ekstra oppfølging men vi får se :) er bare 4 uker på vei :) de andre gangene har jeg ikke vert der inne før i uke 12 :)

Skal til legen imorgen, så tenker nok at det kanskje kommer opp da! Ops!! Kanskje jeg må sette meg litt inn i dette da! Tror jeg har litt lyst å føde på ahus, alternativet er Kongsvinger - men har litt angst for mindre sykehus!

Når den tid kommer så skal jeg søke Ullevål! Kjempe fornøyd der sist gang, og kjempe deilig med hotellet :) har ikke ringt lege enda, men er bare 4 uker på vei også :)

Jeg har født de to forrige på Ullevål og var fornøyd der, men kommer nok til å velge A-hus hvis det blir en neste gang. Der har de fortsatt lystgass :)

Her er Bergen og KK eneste alternativet. Er vel ikke noe stress for å settes på noen liste sånn sett. Tar en legetime om 1 mnd tid, er 2. Svangerskap og ikke noe spes. annet enn at jeg er litt for høyt oppe på bmi.

St. Olavs i Trondheim :)

Her blir det Haukeland, som er eneste alternativ. Så blir vel ikke legetime før nærmere uke 12, hvis formen holder seg like bra.

Jeg bor i Akershus og hører til Ahus. Fødte imidlertid på Ullevål sist (hadde fødeplass på ABC og hadde også alle kontroller der, men endte med hastekeisersnitt). Usikker denne gang. Ullevål føles tryggere ettersom jeg er kjent der, mens Ahus kjenner jeg ikke noe til.

Skal til legen imorgen, så tenker nok at det kanskje kommer opp da! Ops!! Kanskje jeg må sette meg litt inn i dette da! Tror jeg har litt lyst å føde på ahus, alternativet er Kongsvinger - men har litt angst for mindre sykehus!

Kongsvinger er gode på fødsler de. Kommer godt ut på statistikker. Det fine med Kongsvinger er jo at man med største sannsynlighet får familierom. Har hørt at Ahus er større og mer kaotisk. Bare et innspill :) Det blir nok fantastisk uansett :)

At Ahus er større og mer kaotisk enn Kongsvinger eller Ullevål?

Har fått fødeplass på Ullevål og skal til ultralyd 1.juni. ikke fått brev enda, men ringte dem. Ikke hørt fra Abc enda. blir nok uansett bra. Har leilighet 5 min fra sykehuset, men bosted i Akershus. Glad jeg fikk Oslo. Flere som skal til Ullevål?

Fødte på ABC på Ullevål første gang (topp opplevelse!) og Drammen sist (også flott opplevelse!). Blir Drammen nå og. Har hatt relativt raske fødsler, så regner med det går ganske fort denne gangen og. Sist gikk det 5 timer fra første rie til hun var ute.

Back
Topp