Starlen
Elsker forumet
Ser at en veikant ikke er å foretrekke, hehe. Jeg kan aldri tenke meg at de sender deg hjem, men du kan jo høre hva prosedyren er? Jeg var fast bestemt på Haukeland, men etter alt om har stått i avisen og erfaring fra en god venninne i sommer blir det Ullevål. Bor i Oslo, så greit nok - men har større nettverk i Bergen, og kunne derfor tenkt meg å føde der. Men samtidig må de vel skjerpe inn rutinene sine på Haukeland snart nå som de får så mye tyn. Og det er lenge til sommeren - og de vet jo at det er høysesong, så det er jo enda håpDet var venninnen min som gjorde meg oppmerksom på Voss - og at det er et godt alternativ. Vet ingenting om Ullevål, så aner ikke om byttet mitt var riktig..
Jeg fødte på Haukeland for 2,5 år siden, og dagen jeg fødte var stapp full på både føde og storken, men jeg hadde absolutt en fin opplevelse. Litt misfornøyd med barseloppholdet men mest fordi jeg måtte dele rom og mannen ikke fikk være der så lenge etter fødsel fordi jeg fødte så sent på kvelden. Var også ganske dårlig, så å dele rom var ikke det ideelle for at jeg skulle komme på hektene. Ser jo fordeler med Voss, men samtidig tror jeg at jeg ville følt meg tryggere å være på KK dersom noe alvorlig skulle skje og babyen hadde havnet på intensiv. Kjedelig å være på Voss da :-/ Men jeg må si at etter å ha vært i praksis i mai/juni på KK, fikk jeg heller ikke noe dårlig inntrykk. Men det er jo selvfølgelig veldig forskjellig fra situasjon til situasjon hva som har skjedd og hvordan det gikk!