Fødestad

Ser at en veikant ikke er å foretrekke, hehe. Jeg kan aldri tenke meg at de sender deg hjem, men du kan jo høre hva prosedyren er? Jeg var fast bestemt på Haukeland, men etter alt om har stått i avisen og erfaring fra en god venninne i sommer blir det Ullevål. Bor i Oslo, så greit nok - men har større nettverk i Bergen, og kunne derfor tenkt meg å føde der. Men samtidig må de vel skjerpe inn rutinene sine på Haukeland snart nå som de får så mye tyn. Og det er lenge til sommeren - og de vet jo at det er høysesong, så det er jo enda håp :-) Det var venninnen min som gjorde meg oppmerksom på Voss - og at det er et godt alternativ. Vet ingenting om Ullevål, så aner ikke om byttet mitt var riktig..

Jeg fødte på Haukeland for 2,5 år siden, og dagen jeg fødte var stapp full på både føde og storken, men jeg hadde absolutt en fin opplevelse. Litt misfornøyd med barseloppholdet men mest fordi jeg måtte dele rom og mannen ikke fikk være der så lenge etter fødsel fordi jeg fødte så sent på kvelden. Var også ganske dårlig, så å dele rom var ikke det ideelle for at jeg skulle komme på hektene. Ser jo fordeler med Voss, men samtidig tror jeg at jeg ville følt meg tryggere å være på KK dersom noe alvorlig skulle skje og babyen hadde havnet på intensiv. Kjedelig å være på Voss da :-/ Men jeg må si at etter å ha vært i praksis i mai/juni på KK, fikk jeg heller ikke noe dårlig inntrykk. Men det er jo selvfølgelig veldig forskjellig fra situasjon til situasjon hva som har skjedd og hvordan det gikk!

Jeg fødte på Haukeland for 2,5 år siden, og dagen jeg fødte var stapp full på både føde og storken, men jeg hadde absolutt en fin opplevelse. Litt misfornøyd med barseloppholdet men mest fordi jeg måtte dele rom og mannen ikke fikk være der så lenge etter fødsel fordi jeg fødte så sent på kvelden. Var også ganske dårlig, så å dele rom var ikke det ideelle for at jeg skulle komme på hektene. Ser jo fordeler med Voss, men samtidig tror jeg at jeg ville følt meg tryggere å være på KK dersom noe alvorlig skulle skje og babyen hadde havnet på intensiv. Kjedelig å være på Voss da :-/ Men jeg må si at etter å ha vært i praksis i mai/juni på KK, fikk jeg heller ikke noe dårlig inntrykk. Men det er jo selvfølgelig veldig forskjellig fra situasjon til situasjon hva som har skjedd og hvordan det gikk!
Ja, det er sant - og hver fødsel er ulik. Hun venninnen min burde absolutt hatt keisersnitt, men legene der mente at det burde skje naturlig - selv om barnet lå feil. Så hun har fått en del å stri med i etterkant - og vil aldri bli helt bra nedentil. Syntes sånn er veldig unødvendig. Og det ville aldri vært en tema om menn fødte barn...

Ullevaal her også tenker jeg.. Har hørt mye fint om ABC-klinikken. Noen som har erfaringer?

Kalnes :)

Jeg har også vurdert Voss også. Men hva gjør man om man kommer for tidlig? Blir man sendt hjem igjen da? Eller at man ikke rekker det? Frister lite å føde i en veikant :-p Hehe!
Jeg hadde en lang samtale med jm i går, for jeg skal mest sannsynlig føde på et sykehus jeg ikke egentlig tilhører.. (Hu er selv jm på det sykehuset)

Da sa hu at sykehusene har ikke lov til å sende hjem/nekte å ta imot en kvinne i fødsel :) dukker du opp og er pr definisjon innenfor kriteriene for å få tildelt rom på føden så har de ikke lov til å nekte å ta deg imot - ikke engang om de har alt for mange fødende der..

Samme her, er så usikker hvilken av de jeg skal velge! Bor i Bergen, men har hørt så mange gode ting om å føde på Voss.
Heller også veldig mot Voss selv om jeg bor i bergen

Kristiansand :)

Jeg hadde en lang samtale med jm i går, for jeg skal mest sannsynlig føde på et sykehus jeg ikke egentlig tilhører.. (Hu er selv jm på det sykehuset)

Da sa hu at sykehusene har ikke lov til å sende hjem/nekte å ta imot en kvinne i fødsel :) dukker du opp og er pr definisjon innenfor kriteriene for å få tildelt rom på føden så har de ikke lov til å nekte å ta deg imot - ikke engang om de har alt for mange fødende der..

Men er du innen for kriteriene (3-4 cm og aktiv fødsel) så ville jo man uansett ikke bli sendt hjem :/ Hadde ikke en kort fødsel sist, men denne gangen vil jeg prøve å være lengst mulig hjemme, men er da jeg ikke rekker det om jeg skal til Voss :p vanskelig det der!

Med forbehold om skrivefeil, damer som dessverre har mistet og at det kun er terminer fra dem som står i terminlistens første side så ser det ca slik ut:

Ahus:

- cicilie 1995

- Lilletrampepus (ev Kalnes) – 2.juni

- Lillemirakel<3

- *Gracie* - 13. juni

- FruSkamo

- Bluebelle – 12.juni

- hearttoheart

Bergen:

- *Blenda* (ev Voss) – 30.juni

- Juni_liten89 (ev Voss) – 3.juni

- I & T – 1.juni