Fødeplass Oslo

Tjohoi

Forelsket i forumet
Februarlykke 2015
Juliknøttene 2022
Hei Oslo / Akershus mammaer :)
Noen som har søkt fødeplass enda og eventuelt hvor samt foreløpig termin?
Var hos legen i dag og har søkt meg til Ullevål :D Håper på plass der!

Har ikke søkt, men det blir ullevål. Fødte der sist, midt på sommeren, og var kjempefornøyd med fødeavd.

Deilig å kunne flytte bort på hotellet og bo for seg selv. Herlig å få servert mat og kunne ha alt av bleier og utstyr tilgjengelig. Fint rom og OL på tv. :) Eneste var at vi ikke var særlig fornøyd med jordmødrene og pleierne på hotellet. Veldig sprikende "råd" og elendig ammehjelp(var vanskelig med amminga i starten for oss) Vi fikk aldri beskjed før i siste minutt når det var noe vi skulle på (infomøte, legevisitt). Så om vi var på vei til måltid, ammet eller ungen sov, så var det bare å komme seg av gårde til avtalen.

Jeg skal på Ahus, har født der to ganger. Veldig fornøyd spesielt med tun A og barselhotellet. Men det var også litt stress med avtalene sånn som du opplevde på Ullevål Bella75. De informerte for så vidt om legesjekken når vi kom dit midt på natta, men skulle ønske vi slapp å gå kl 9 den første dagen siden vi kom dit kl 4 om natta. Vi kunne jo ventet til dagen etter, og det hadde vær deiligere for oss. Jeg var jo full av adrenalin og redd for om jeg kom til å våkne hvis ungen skrek, så var vanskelig nok å sove, og fælt å vite at jeg måtte opp så kort tid etter. Med andre tok vi oss mer til rette, så da opplevdes det bedre. Amming var de supergode på, og jeg ringte på hver gang jeg skulle legge til så det gikk seg veldig greit til.

Jeg skal på Ahus, har født der to ganger. Veldig fornøyd spesielt med tun A og barselhotellet. Men det var også litt stress med avtalene sånn som du opplevde på Ullevål Bella75. De informerte for så vidt om legesjekken når vi kom dit midt på natta, men skulle ønske vi slapp å gå kl 9 den første dagen siden vi kom dit kl 4 om natta. Vi kunne jo ventet til dagen etter, og det hadde vær deiligere for oss. Jeg var jo full av adrenalin og redd for om jeg kom til å våkne hvis ungen skrek, så var vanskelig nok å sove, og fælt å vite at jeg måtte opp så kort tid etter. Med andre tok vi oss mer til rette, så da opplevdes det bedre. Amming var de supergode på, og jeg ringte på hver gang jeg skulle legge til så det gikk seg veldig greit til.
Ja om vi får komme på hotellet denne gangen også, så skal jeg ta meg mer til rette ja. Så kan jeg jo mer om amming og vet hvordan det skal gjøres. Selv om det nå kan bli helt annerledes med denne.

Har ikke søkt, men det blir ullevål. Fødte der sist, midt på sommeren, og var kjempefornøyd med fødeavd.

Deilig å kunne flytte bort på hotellet og bo for seg selv. Herlig å få servert mat og kunne ha alt av bleier og utstyr tilgjengelig. Fint rom og OL på tv. :) Eneste var at vi ikke var særlig fornøyd med jordmødrene og pleierne på hotellet. Veldig sprikende "råd" og elendig ammehjelp(var vanskelig med amminga i starten for oss) Vi fikk aldri beskjed før i siste minutt når det var noe vi skulle på (infomøte, legevisitt). Så om vi var på vei til måltid, ammet eller ungen sov, så var det bare å komme seg av gårde til avtalen.
Høres bra ut :) er min første så tror jeg skal ta meg til rette og ringe på hver gang det er noe jeg lurer på :) he he.
Når er det du har termin? :)

Jeg har hørt at det er flere som har hatt dårlig opplevelse på ahus så jeg søkte meg inn til Ullevål selvom ahus er nærmere :) godt du er storfornøyd!! Spennende!

Jeg bor i Akershus nå men siden jeg fødte på Ullevål sist og var veldig fornøyd søkte jeg meg dit. Var hos legen forrige mandag og han søkte da. Igår kom brevet og jeg fikk plass der. Veldig glad for det. Det er litt nærmere og mer praktisk ifht ul time når jeg er på jobb. Jeg fikk ikke komme på hotellet med forrige, men selvom det var litt trist å være på barsel var jeg kjempe fornøyd med all hjelpen jeg fikk.
Jeg har foreløpig termin 8/9 februar.

Sent from my iPad using BV Forum

Blir Ahus på meg:) Kan velge Kongsvinger, men var på Ahus sist og var kjempe fornøyd da:) jeg hadde ks sist, så lå dobbeltrom på barsel. Det gikk da fint det også:) Fikk akkurat den hjelpen jeg trengte av hyggelige folk:)

Prinsesse juli 13☆
Venter nr 2 18.02.15♡

Høres bra ut :) er min første så tror jeg skal ta meg til rette og ringe på hver gang det er noe jeg lurer på :) he he.
27 feb ca :)

Ja, ikke vær sjenert, mas på de døgnet rundt! Krev god veiledning med ammingen(om du skal amme da).

Jeg har hørt at det er flere som har hatt dårlig opplevelse på ahus så jeg søkte meg inn til Ullevål selvom ahus er nærmere :) godt du er storfornøyd!! Spennende!
Jeg kjenner også noen som er misfornøyd med Ahus. Men det fødes veldig mange barn der, vi var heldige, og jeg tŕor nok flere enn oss er fornøyd. Bor midt mellom Ahus og Fredrikstad, og har hørt både bra og dårlig om begge de. Første gang valgte jeg Ahus fordi jeg nettopp hadde hørt negativt om Fredrikstad, så jeg merker at man styres litt av det siste man har hørt. :)

Jeg kjenner også noen som er misfornøyd med Ahus. Men det fødes veldig mange barn der, vi var heldige, og jeg tŕor nok flere enn oss er fornøyd. Bor midt mellom Ahus og Fredrikstad, og har hørt både bra og dårlig om begge de. Første gang valgte jeg Ahus fordi jeg nettopp hadde hørt negativt om Fredrikstad, så jeg merker at man styres litt av det siste man har hørt. :)
He he ja, fort gjort å bli påvirket av andre rundt seg :)

Jeg hadde ahus sist, var superfornøyd med alt jeg:) søker meg dit nå også :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Riksen, har fått fødeplass og time til oul :) skal dit på grunn av risikosvsngerskap *+ at jeg var superfornøyd sist jeg var der

Sent from my iPhone using BV Forum

Så godt at dere er fornøyde med tidligere sykehus :D hvor lang tid tar det ca før man får svar på søknaden sin :)?

Så godt at dere er fornøyde med tidligere sykehus :D hvor lang tid tar det ca før man får svar på søknaden sin :)?
Veldig forskjellig. Fra noen få dager til tre uker. Her gikk det tre uker.

Jeg sokner til ahus, og fødte der forrige gang. Blir reprise denne gangen, de er det eneste sykehuset med lystgass ;)

Sent from my iPad using BV Forum

Ahus for meg. Har hatt keisersnitt der før, 2 ganger. Et planlagt og et hastesnitt. Hadde bare positive opplevelser der. (sett bort i fra ei skikkelig fæl dame på poliklinikken i 1. etasje der hvor man tar Oul, men det hadde ikke noe med fødsel å gjøre.) :-)

Mor til nydelige '09 og '12 gutter, har en liten februarspire i magen. ❤️

Må slå et slag for Riksen her. Jeg hadde fødeplass der, og kan ikke fullrose jordmødrene og legene nok. :D

Back
Topp