Fødeplass i Oslo

Joda, men det ble nå presentert her for noen uker siden som at det bare var å glemme å få plass hvis man ikke søkte kjempetidlig - litt sånn uansett. Selvsagt er ikke det at jeg fikk plass noen garanti for at alle får fødeplass, og hvis det er veldig viktig for en får man vel søke tidlig da, men jeg bare synes det er synd om det skal oppstå "hysteri" (i mangel av et bedre ord) på manglende grunnlag. Da vil jo det hele bli en slags selvoppfyllende profeti ;)

Nei, man kan ikke ikke søke på bakgrunn av hva "noen andre har sagt". Det er helt klart et hysteri rundt det, skapt av oss kvinner selv, men det betyr ganske mye for mange, deriblant meg, og da blir det litt hysterisk :P

Da jeg ringte Ullevål fikk jeg beskjed om at jeg var seint ute, og de var i tvil om jeg fikk fødeplass i begynnelsen av september på grunn av mange søkere. Hun mente uke 8 var seint å søke, og at folk begynte å søke allerede da dem fant ut av graviditetene...

Da jeg ringte Ullevål fikk jeg beskjed om at jeg var seint ute, og de var i tvil om jeg fikk fødeplass i begynnelsen av september på grunn av mange søkere. Hun mente uke 8 var seint å søke, og at folk begynte å søke allerede da dem fant ut av graviditetene...
Men du fikk vel plass du også? :)

Altså, for all del, folk får gjøre hva de vil, det var bare ment som en oppmuntring til alle andre som følger instruksjonen om å søke på første svangerskapskontroll, aka "oss treiginger" :)

Jeg har ingen valg og må føde på Riksen, bor veeeeeldig langt unna så blir innlagt ca 1-2 uker før termin for å unngå fødsel hjemme. Noen som har erfaringer fra Riksen? Kjenner at jeg ikke er så gla i store sykehus :/
Hei! Jeg fødte på riksen for 1 år siden, og skal føde der igjen i september. Godt fornøyd med alt jeg da :)

Hei! Jeg fødte på riksen for 1 år siden, og skal føde der igjen i september. Godt fornøyd med alt jeg da :)
Det er jo godt å høre! Håper jeg kommer så langt, og får en fin opplevelse :) skal se vi deler rom i september ☺️

Var hos legen på onsdag (8 uker) og søkte da til Ullevål igjen. Hadde komplikasjoner ved fødselen sist så vil gjerne føde der de har journalen min. Regner egentlig med de tar inn, ble hvertfall "lovet" det da jeg var på ettersamtale etter sist fødsel for å avklare hvilke forholdregler som måtte tas neste graviditet. Subsidiært satte jeg opp Ahus da vi bor helt i den enden av Oslo, så det er kort vei dit.

Fikk brev idag om plass på Ullevål :) Typisk at jeg akkurat idag sendte dem en mail hvor jeg etterspurte svar ;)

Nei, betaler ikke for undersøkelsen. Men det er et gebyr hvis man vil ha med bilder hjem, siden det går utenfor det rent medisinske. 70 kroner, så det er jo småpenger ifht privat ul ;)

Nei, betaler ikke for undersøkelsen. Men det er et gebyr hvis man vil ha med bilder hjem, siden det går utenfor det rent medisinske. 70 kroner, så det er jo småpenger ifht privat ul ;)
Det står jo at egenandelen er på 320.. Sist oppga de kun prisen på bildene.. Syns det var veldig rart :s

Hæ? Det så ikke jeg i mitt brev? Svangerskapskontrollene skal da være gratis?

Sto ikke noe om egenandel i mitt brev heller, og oul er vel en del av svangerskapsomsorgen, som jo skal være gratis? Eller?

I Stavanger koster det 200 kr for bildene...
Hææ?? Jeg leste innlegget over, og var sjokkert over at noen kunne ta 70 kr for bildene. Men 200 er jo helt sykt.

Hææ?? Jeg leste innlegget over, og var sjokkert over at noen kunne ta 70 kr for bildene. Men 200 er jo helt sykt.
Ja, jeg ble veldig overrasket når jeg leste det i brevet. Betalte 500 for privat tidlig ul liksom. Bare 300 kr i forskjell. Ser jo for meg at vi har lyst på bildene, så får vel bare punge ut de pengene. Er jo ikke så mye annet vi betaler for da, heldigvis :-)

ImageUploadedByBV Forum1425589114.973979.jpg

Dette står det i mitt brev, står det samme i innkallingen til i morgen. Det skal jo være gratis :s står at bildene koster 70 kr..

Vis vedlegget 106750

Dette står det i mitt brev, står det samme i innkallingen til i morgen. Det skal jo være gratis :s står at bildene koster 70 kr..

Det gjør det jaggu i mitt brev også. Men det virker som at det er et generelt skriv. Kan ikke skjønne at man skal betale for OUL plutselig....

Back
Topp