Er det vanlig å skrive? Fikk spørsmål om jeg skulle skrive det, men ser ikke helt poenget med det? Skal dere skrive det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei, jeg kommer ikke til å skrive brev.
Husker at jeg gjorde det med førstemann, men ingenting ble som jeg hadde tenkt og forestilt meg. Så fort fødselen var i gang så hadde jeg glemt hele brevet uansett.
Jeg lurer på det samme selv! Ser kanskje ikke helt poenget, for jeg har aldri født før, vet ikke hvordan jeg kommer til å reagere, og tenker at jeg kan jo bare fortelle hva jeg ønsker underveis? Men mannen min som har vært med på en del fødsler (i yrkessammenheng for ordens skyld) sier at jeg bør skrive det, og at man gjerne kan skrive hvordan man reagerer på ulike typer motivasjon for eksempel.
Ja, det er sikkert fornuftig. Jeg husker sist at jeg var så annerledes i forhold til hvem jeg er til vanlig. Ble skikkelig egosentrisk og lot ingen snakke til meg for å motivere meg. Så hyggeligMen det visste jeg jo ikke før jeg fødte, at jeg kom til å bli sånn.. Hva jobber mannen din med? Må jo være drømmemannen å ha med på fødsel
![]()
Det samme sa jordmor til meg på onsdag. Og at det er en del av det å føde, å slippe kontrollen og la kroppen ta over styringen. Og da blir man fort primitiv, da.. Haha.. Jeg fikk et enormt behov for å bite, så jeg beit i oksygenmasken så det holdt. Den gikk ikke i stykker, så lurer på hva de er laget av.. Glad jeg slipper å se meg selv på filmHaha, ja er det jeg ser for meg at kan skje med meg også. Eller så kan man jo reagere på så mange måterBlir spennende å se, håper bare jeg ikke blir helt ufordragelig hoho! Han er lege, så det er absolutt greit å ha han der. I følge han er INGEN helt seg selv under en fødsel
![]()
Haha, min eks filmet deler av fødselen med førstemann. Vi startet den filmen EN gang. Jeg klarte å se max 5 min.Det samme sa jordmor til meg på onsdag. Og at det er en del av det å føde, å slippe kontrollen og la kroppen ta over styringen. Og da blir man fort primitiv, da.. Haha.. Jeg fikk et enormt behov for å bite, så jeg beit i oksygenmasken så det holdt. Den gikk ikke i stykker, så lurer på hva de er laget av.. Glad jeg slipper å se meg selv på film![]()
Hahaha, ser det for meg!Haha, min eks filmet deler av fødselen med førstemann. Vi startet den filmen EN gang. Jeg klarte å se max 5 min.
Jeg ble fysisk uvel!
Jeg er vanligvis en veldig rolig og balansert person, og det var jeg forsåvidt under begge fødslene også. Helt til jeg oppdaget at jeg ikke hadde fått det klysteret jeg ettertrykkelig ba om da jeg kom inn. Det var midt under pressriene og da var det en jordmor som fikk høre det!
"Hvorfor i h.... har jeg ikke fått klyster?! Få opp et vindu, det lukter dritt her!!"
Haha, herregud...blir flau av å tenke på det.![]()
Hahaha.. Blir flau selv, bare av å se det for megHaha, min eks filmet deler av fødselen med førstemann. Vi startet den filmen EN gang. Jeg klarte å se max 5 min.
Jeg ble fysisk uvel!
Jeg er vanligvis en veldig rolig og balansert person, og det var jeg forsåvidt under begge fødslene også. Helt til jeg oppdaget at jeg ikke hadde fått det klysteret jeg ettertrykkelig ba om da jeg kom inn. Det var midt under pressriene og da var det en jordmor som fikk høre det!
"Hvorfor i h.... har jeg ikke fått klyster?! Få opp et vindu, det lukter dritt her!!"
Haha, herregud...blir flau av å tenke på det.![]()