Fødebagliste...

Men kan summere de tingen jeg ikke hadde klart meg uten:
- Crocsene
- Ammeputen fra Doomoo skal forresten med! :) Var flittig brukt føden sine ammeputer sist så :)
- Ammeskjoldet (men ble kjøpt underveis.. Er ikke noe en må ha. Er ikke sikkert en blir like plaget med såre brystvorter.)
- Såpen med duft fikk meg til å føle meg mye bedre etter all den ensformige fødeavdelinglukta :P så den er på en måte ett lite must :P
- Kommer også på at jeg skal ta med meg håndkrem og lepomade for den tørre lufta på føden.
- Vannflasken kommer også til å bli ett must. Sist så hadde de bare pittesmå kopper for å blande ut saft så det ble mye gåing frem og tilbake............
- HÅRSTRIKK
- AMMEBH..... (tenk å være så fjern og ikke tenke på å kjøpe en gang som jeg gjorde sist... Au au au sier jeg bare:P)
- Blir sikkert ikke boende i de blå skjortene som sist, denne gangen... Så da skal morgenkåpen/kimonoen iallefall være med. Deilig å slippe å kle på seg mye når man evt må på toalettet en kjapp tur :)
- Ser også ut som at jeg må huske ørepropper for musikk. Tviler det blir enerom denne gangen så da blir det et must :)

Og ting jeg ikke trengte i fødebaggen var:
- Mykt papir (fordi jeg heller vaska meg etterpå. De har iallefall der jeg føder hoder til å spyle seg med.)
- Føner. (var fordi jeg ikke kunne stå at jeg fokuserte på det vil jeg tro, men klarte meg fint med tørkepapir altså etter spyling.)
-

Tror jeg kommer til å overpakke!! :S Med tanke på det alle skriver her inne er jeg stygt redd jeg blir hu med crazy svær bag! :P

Amme-Bh flere typer så jeg kan velge
Engangs ammeinnlegg + noen i bomull/ull
Ammeskjold
Truser/boxere
Varme sokker/pusesokker
Tøfler/innesko
Pysj (gjerne shorts og singlet)
Joggedress/koseklær
Sokkesett til meg og mini (matcher)
Store nattbind
Ammesalve
Hjemreiseantrekk til meg
Belly bandit
Shrinkx Hips
Toalettsaker
Såpe, shampoo, balsam
Mykt toalettpapir
Hårføner
Kamera, minnekort og lader
Mac + lader
Mobil + lader
Viktige papirer
Morgenkåpe
Håndkle
Proviant (redbull, vannflaske, kjeks++)
Morgenkåpe
Penger/legetimasjon
Lesestoff
Headsett
Dagbok/babybok/kladdebok + skrivesaker
Fordøyelsesmat (svisker++)

Til mini
Hentesett
Bodyer
Sokker
Bukser
Pysjer
Bleier
Tepper
Kluter
Luer
Smokker
Jakke/utetøy

Det er det jeg har på listen hittill! Kommer til å se ut som om jeg skal flytte inn på sykehuset! :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Åja, også vil jeg helst ha med stellebagen! :P Da har jeg alt nødvendig "ekstra" oppi der! :)
Bilstolen skal venninnen min som skal hente oss ha i bilen sin en stund før! :)

Tror jeg kommer til å overpakke!! :S Med tanke på det alle skriver her inne er jeg stygt redd jeg blir hu med crazy svær bag! :p

Amme-Bh flere typer så jeg kan velge
Engangs ammeinnlegg + noen i bomull/ull
Ammeskjold
Truser/boxere
Varme sokker/pusesokker
Tøfler/innesko
Pysj (gjerne shorts og singlet)
Joggedress/koseklær
Sokkesett til meg og mini (matcher)
Store nattbind
Ammesalve
Hjemreiseantrekk til meg
Belly bandit
Shrinkx Hips
Toalettsaker
Såpe, shampoo, balsam
Mykt toalettpapir
Hårføner
Kamera, minnekort og lader
Mac + lader
Mobil + lader
Viktige papirer
Morgenkåpe
Håndkle
Proviant (redbull, vannflaske, kjeks++)
Morgenkåpe
Penger/legetimasjon
Lesestoff
Headsett
Dagbok/babybok/kladdebok + skrivesaker
Fordøyelsesmat (svisker++)

Til mini
Hentesett
Bodyer
Sokker
Bukser
Pysjer
Bleier
Tepper
Kluter
Luer
Smokker
Jakke/utetøy

Det er det jeg har på listen hittill! Kommer til å se ut som om jeg skal flytte inn på sykehuset! :p

Ja, det var litt av en liste! Lurte på... Hva er belly bandit og shrinkx hips? Selv om jeg venter nr tre er det fortsatt ting å lære ;)

Min liste blir nok litt kortere. Jeg satser på å bruke sykehusets klær både til baby og meg selv (i hvert fall de skjortene). Ser ikke så fresh ut kanskje, men jeg venter ingen besøk på sykehuset. Kun pappa og søsken som får komme inn på barsel, og jeg syns det er like greit at øvrig familie og venner venter to-tre dager til vi får kommet hjem istedet for å skulle ned til kiosk og kafeteriaområdet ved inngangen. Jeg kommer jo til å ha med meg skift til meg selv (skal jo ha på klær ved hjemreise :p) så hvis jeg ombestemmer meg ang besøk kan jeg ta på de klærne. Har ikke satt opp noen konkret liste enda, husker ikke hvilken uke jeg "pleier" å pakke bagen heller ;) Får se på det etter påske tenker jeg!

Åja, også vil jeg helst ha med stellebagen! :P Da har jeg alt nødvendig "ekstra" oppi der! :)
Bilstolen skal venninnen min som skal hente oss ha i bilen sin en stund før! :)

Hadde med stelleveska sist. Pakka den til baby og en bag til meg.
Gikk stort sett i sykehustøy etter fødsel til jeg skulle hjem så blir nok det nå også.

Sent from my SGP311 using BV Forum mobile app

Dette var nyttig for meg, jeg aner ikke hva jeg skal ta med, men kommer til å se her når jeg skal skrive liste.
Det eneste jeg har tenkt på er at jeg vil ha med meg ernæringsshake, frukt, energidrikk osv. Er redd for å bli sulten og gå tom for energi underveis. Har ME, og det gjør at jeg tåler ekstra dårlig å bli sulten. Er det dumt å ha med seg sånt?

Dette var nyttig for meg, jeg aner ikke hva jeg skal ta med, men kommer til å se her når jeg skal skrive liste.
Det eneste jeg har tenkt på er at jeg vil ha med meg ernæringsshake, frukt, energidrikk osv. Er redd for å bli sulten og gå tom for energi underveis. Har ME, og det gjør at jeg tåler ekstra dårlig å bli sulten. Er det dumt å ha med seg sånt?

Er ikke dumt, men som oftest er det ikke noe særlig vits å spise under aktiv fødsel :) Om fødselen går over lang lang tid så kan det jo være kjekt. Men når man kommer inn i aktiv fødsel så kommer sikkert maten opp igjen pga trykket i magen :P Jeg tenkte iallefall ikke på at jeg var sulten, men dette kan jo være et annet tilfelle hos andre så jeg svarer bare for min del :D

Ja, det var litt av en liste! Lurte på... Hva er belly bandit og shrinkx hips? Selv om jeg venter nr tre er det fortsatt ting å lære ;)

Min liste blir nok litt kortere. Jeg satser på å bruke sykehusets klær både til baby og meg selv (i hvert fall de skjortene). Ser ikke så fresh ut kanskje, men jeg venter ingen besøk på sykehuset. Kun pappa og søsken som får komme inn på barsel, og jeg syns det er like greit at øvrig familie og venner venter to-tre dager til vi får kommet hjem istedet for å skulle ned til kiosk og kafeteriaområdet ved inngangen. Jeg kommer jo til å ha med meg skift til meg selv (skal jo ha på klær ved hjemreise :p) så hvis jeg ombestemmer meg ang besøk kan jeg ta på de klærne. Har ikke satt opp noen konkret liste enda, husker ikke hvilken uke jeg "pleier" å pakke bagen heller ;) Får se på det etter påske tenker jeg!

Belly Bandit er ett slags bånd som sitter rundt magen, samme med Shrinkx Hips, bare at det er rundt hoftene! :) De skal hjelpe til med å trekke magen og hoftene tilbake igjen etter fødsel! Kan også hjelpe til mot smerter på disse stedene etterpå! :) Kan være helt unødvendig og bortkastet, men jeg har alltid vært litt sånn at jeg overpakker og tenker alltid at; "tenk om jeg trenger det" :P

Er ikke dumt, men som oftest er det ikke noe særlig vits å spise under aktiv fødsel :) Om fødselen går over lang lang tid så kan det jo være kjekt. Men når man kommer inn i aktiv fødsel så kommer sikkert maten opp igjen pga trykket i magen :p Jeg tenkte iallefall ikke på at jeg var sulten, men dette kan jo være et annet tilfelle hos andre så jeg svarer bare for min del :D

Ja det er sant. Er mest nervøs for å bli helt utmattet hvis fødselen trekker ut i tid.

Eg har så mye igjen å ordne, før eg i det heile tatt kan begynne å tenke på fødebagen føler eg :p Men ikkje dumt å lese hva dere andre planlegger å pakke med, slik at eg har nokken tips til eg sjøl skal begynne med lista mi :) Det eg lurer på, som uvitende førstegangsgravid, er hvilke klær som er best under barsel/etter fødsel. Er ikkje superglad i joggedresser, men har skjønt det slik at det oftest er det som er behagelig å ha på etter fødsel med tanke på ømhet, etterrier, blødninger +++ Så mitt spørsmål til dei som har født før er som følger: hvilke klær brukte dere under barsel/første tiden etter fødsel? :)

Eg har så mye igjen å ordne, før eg i det heile tatt kan begynne å tenke på fødebagen føler eg :p Men ikkje dumt å lese hva dere andre planlegger å pakke med, slik at eg har nokken tips til eg sjøl skal begynne med lista mi :) Det eg lurer på, som uvitende førstegangsgravid, er hvilke klær som er best under barsel/etter fødsel. Er ikkje superglad i joggedresser, men har skjønt det slik at det oftest er det som er behagelig å ha på etter fødsel med tanke på ømhet, etterrier, blødninger +++ Så mitt spørsmål til dei som har født før er som følger: hvilke klær brukte dere under barsel/første tiden etter fødsel? :)

Jeg hadde ks forrige gang, og kunne ikke Vært foruten de harems joggebuksene fra cubus! :)
Ingen strikk i livet, tynne i varmen og løse å ha på :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Her bodde jeg i sykehusskjortene + en joggebukse fordi jeg ikke var i stand til å ta så godt vare på megselv pga spinalhodepine etter epidural. Denne gangen skal jeg ikke ha epidural så da forventer jeg å være i mye bedre form også til å kle på meg å ikke se helt bløtkake ut haha :D

Men merket veldig godt at jeg ikke kunnet ha brukt så mye tette klær. For det første så svetter man enormt etter fødselen. For det andre er det sommer når vi skal føde så klimaet er også varmt nok hehe :D Så tenk på å ta med lette klær som er lette å ta av og på. Du vil sikkert helst unngå så mye bevegelser så mulig med armene for å ha på genser/topp pga såre bryster (er ikke sikkert du får det, men er greit å være obs på det ^^, )
Kommer også til å ta med meg pysj-shorts fordi den er så lettvindt :D

Den listan har eg ikkje børjat tenka på enda. Kænns som alla ska ha så mye med seg.

Før min del e nettingtruser ett måst. De knall gode å ha på de e till å anbefala,

Den listan har eg ikkje børjat tenka på enda. Kænns som alla ska ha så mye med seg.

Før min del e nettingtruser ett måst. De knall gode å ha på de e till å anbefala,

Får man ikke de på sykehuset da?

Du får nettingtruser på sykehuset.. :) lekre er de ikke, men veldig gode.. :)

Når det gjelder pakkeliste, tror jeg ikke at jeg kommer til å ta med så mye denne gangen. Pakket som en helt sist, og trengte stort sett ingenting av det.. :p

Sent from my iPhone using Tapatalk

På tide å dytte på denne tenker jeg :D

Kan slenge med det jeg har til nå på lista:)

Det jeg skal ha med eeeeeer:
- Helsekort, mobillader, kamera.
- 2-3 ammebher (har 2 forskjellige typer. En som er elastisk og en type fra glammom, så da får jeg heller velge å vrake til det som måtte være mest behagelig der og da :) )
- Ammeinnlegg. Kjøpte noen i ull sist, men ble aaaaldri brukt (var så heldig å slippe betennelse iallefall, men var veldig sår, så skal holde meg unna de som setter seg fast på nippelen iallefall..)
- Ammeskjoldet fra sist gang blir med i tilfelle jeg kjenner anntydninger til å bli like sår som sist. (baby kastet opp blod da jeg blødde fra brystvorten :p ) - Man vet aldri hvor lenge man blir der så tar ikke sjansen å la den ligge hjemme.
- Elizabeth Arden 8hour cream (etter annbefaling av ei her på forumet) for såre brystvorter :D
- 2-3 boxere? husker ikke hva jeg brukte sist. Blødde ganske mye så gikk for det meste med bleiene om jeg husker riktig :p
- Crocsene MÅÅÅÅ bli med. Jeg svetta som en gris på føttene etter fødsel, så er greit med noe som er lett å skylle av :)
- Nattpysj og kimonoen skal være med.
- 2 typer joggebukser. En lett og stretchy og en tykkere variant. Overdeler som går lett av med tanke på amming.
- Bikinitopp til badekaret. (hadde ikke med sist så velger å ha det tilgjengelig nå :) )
- Klær til baby såklart + teppe.
- Reiseveske med litt sminke, såpe med kokoslukt, sjampo og balsam i "reiseformat".

Ellers så skal jeg ha dette stående klart ca 2 uker før termin i en pose som er bare å raske med seg i full fart:
- Pakke med redbull, vannflaske og noe lettvint å spise som får opp blodsukkret. (lakrissnorer osv)
(kanskje det blir smørt på niste før vi drar, er noe vi kommer til å ta der og da istedet med tanke på at det er en kiosk på sykehuset...)

Redbull er vel ikke så bra?

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp