Fødebagliste...

Jeg hadde ikke klart meg uten vannflaske, nesespray, lipsyl og hårstrikk;) vannflaska ble brukt til drikke under fødsel og til å skylle underlivet etterpå under dobesøk:p lupsyl og nesespray pga den tørre lufta som er på sykehus. Hårstrikk måtte jeg ha for jeg ble gal av hårene i ansikt under og etter fødsel. I tillegg var jeg ekstremt varm, så var godt å få hårene unna nakke og rygg:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg skal vertfall ha med lambi toalett papir!! Det der sykehus papiret er jo som sandpapir!! Var på sykehus hotellet i stavanger sist, litt usikker på om det var mykt papir der..
 
Vannflaske, og musikk!
Ellers så kommer jeg til å ha med mer enn 2 skift, det er tross alt juli, og barseldamer svetter endel i utgangspunktet..

Dessuten tenkte jeg vi kunne ta med hverandre i bagen, så får vi selskap når vi spiser også :p
 
Det meste er nevnt, men jeg syns det var greit med morgenkåpe også,til jeg måtte opp på natta o.l.
 
Jeg hadde med en fin eske konfekt som jeg ga mannen dagen etter fødsel. Den delte vi med jordmødre og andre som kom innom. Synes dette var en fin ting, og jeg ta med dette neste gang også. Ellers var det ingenting vi savnet, bortsett fra bilsete til baby, men det hentet sambo raskt.
 
Jeg hadde med en fin eske konfekt som jeg ga mannen dagen etter fødsel. Den delte vi med jordmødre og andre som kom innom. Synes dette var en fin ting, og jeg ta med dette neste gang også. Ellers var det ingenting vi savnet, bortsett fra bilsete til baby, men det hentet sambo raskt.
Det var koselig!!' :D det skal jeg huske på denne gangen! :D
 
Sist hadde jeg med:
Toalettsaker

Mobil + kamera og ladere

Slippers

Amme-bh og ammeinnlegg

Behagelige klær til meg selv

Litt skift til babyen + hentesett

Babyboka - skrev i den innimellom ;)

Hadde nok med noe mere også, ellers kom samboer med det jeg trengte da vi ikke bor så langt unna sykehuset.

Denne gangen kommer jeg til å supplere med: IPad, bæresjal (tenker litt på Close Caboo) og mer klær til babyen (bl.a. sokker og lue), vannflaske, snacks/frukt/niste til under/ rett etter fødsel, hårføner, litt sminke og Eucerin dusjolje :)
 
Må også ha med leppepomade og nesespray! ;)
I tillegg tenker jeg å bestille meg ammekrem og litt andre pleieprodukter fra Motherlove.
 
Jeg skal i alle fall ta med flere bukser! Forrige gang blødde jeg så mye at det gikk gjennom buksen :( Og jeg skal huske ørepropper! Savnet det veldig sist gang, da fasaden på KK var dekket av presenning som blafret i vinden og lagde så mye støy at jeg ikke klarte å sove (når lille bebisen endelig sov litt)! Det var helt forferdelig! Ørepropper kan jo også være greit hvis man skulle komme på flermannsrom (huff!). :p
 
Jeg skal i alle fall ta med flere bukser! Forrige gang blødde jeg så mye at det gikk gjennom buksen :( Og jeg skal huske ørepropper! Savnet det veldig sist gang, da fasaden på KK var dekket av presenning som blafret i vinden og lagde så mye støy at jeg ikke klarte å sove (når lille bebisen endelig sov litt)! Det var helt forferdelig! Ørepropper kan jo også være greit hvis man skulle komme på flermannsrom (huff!). :p
Har aldri brukt ørepropper, er så redd for å ikkje høyre ting eg bør høyre (babyen fex?), men det er kanskje ikkje noko problem? Sover veldig lett, så det hadde nok vore veldig greit å stenge litt lyder ute ja..
 
Har aldri brukt ørepropper, er så redd for å ikkje høyre ting eg bør høyre (babyen fex?), men det er kanskje ikkje noko problem? Sover veldig lett, så det hadde nok vore veldig greit å stenge litt lyder ute ja..
Ja, skjønner hva du mener :) Men da jordmor ville passe babyen to timer for at jeg skulle få sove, og jeg ikke fikk sove pga støy, DA savnet jeg øreproppene ;) Da visste jeg jo at hun hadde det fint :) Øreproppene har en tendens (i alle fall hos meg) til å falle ut etter en stund, men de hjelper godt på innsovningen. Har ikke hatt behov for ørepropper hjemme.
 
Jeg har tenkt til å ha med meg ørepropper,, siden juli er høysesong for babyer, så håper jeg pappaen kan ta junior i en time eller to, så jeg kan kvile, selvom det er flermannsrom ;)
 
Ammekrem?? De har eg ikkje hørt før att de finns. Eller va de e?

Det er en krem som smøres på etter amming, for å minske sårhet. Har brukt lanolinsalve til samme formål tidligere. Produktene fra Motherlove er helt naturlige, ingen skadelige stoffer, de får mye skryt så tenkte jeg skulle prøve. :)
 
Har aldri brukt ørepropper, er så redd for å ikkje høyre ting eg bør høyre (babyen fex?), men det er kanskje ikkje noko problem? Sover veldig lett, så det hadde nok vore veldig greit å stenge litt lyder ute ja..

Du blir ikke helt "døv" av ørepropper :) for meg demper det mer alle lydene rundt, men på fly feks kan jeg fint høre de rundt meg. Tror absolutt at du kommer til å våkne om babyen gråter :)

Sent from my GT-N5110 using BV Forum mobile app
 
På tide å dytte på denne tenker jeg :D

Kan slenge med det jeg har til nå på lista:)

Det jeg skal ha med eeeeeer:
- Helsekort, mobillader, kamera.
- 2-3 ammebher (har 2 forskjellige typer. En som er elastisk og en type fra glammom, så da får jeg heller velge å vrake til det som måtte være mest behagelig der og da :) )
- Ammeinnlegg. Kjøpte noen i ull sist, men ble aaaaldri brukt (var så heldig å slippe betennelse iallefall, men var veldig sår, så skal holde meg unna de som setter seg fast på nippelen iallefall..)
- Ammeskjoldet fra sist gang blir med i tilfelle jeg kjenner anntydninger til å bli like sår som sist. (baby kastet opp blod da jeg blødde fra brystvorten :p ) - Man vet aldri hvor lenge man blir der så tar ikke sjansen å la den ligge hjemme.
- Elizabeth Arden 8hour cream (etter annbefaling av ei her på forumet) for såre brystvorter :D
- 2-3 boxere? husker ikke hva jeg brukte sist. Blødde ganske mye så gikk for det meste med bleiene om jeg husker riktig :p
- Crocsene MÅÅÅÅ bli med. Jeg svetta som en gris på føttene etter fødsel, så er greit med noe som er lett å skylle av :)
- Nattpysj og kimonoen skal være med.
- 2 typer joggebukser. En lett og stretchy og en tykkere variant. Overdeler som går lett av med tanke på amming.
- Bikinitopp til badekaret. (hadde ikke med sist så velger å ha det tilgjengelig nå :) )
- Klær til baby såklart + teppe.
- Reiseveske med litt sminke, såpe med kokoslukt, sjampo og balsam i "reiseformat".

Ellers så skal jeg ha dette stående klart ca 2 uker før termin i en pose som er bare å raske med seg i full fart:
- Pakke med redbull, vannflaske og noe lettvint å spise som får opp blodsukkret. (lakrissnorer osv)
(kanskje det blir smørt på niste før vi drar, er noe vi kommer til å ta der og da istedet med tanke på at det er en kiosk på sykehuset...)
 
Back
Topp