Fødebagliste...

Freyr

Forumet er livet
Julibarna2014
Åkei. Jeg veit dette er litt tidlig.. Men jeg er en sånn listedame, jeg må ha alt på lister, og det må være klart i god tid.. ;)

Men hva hadde dere med dere i fødebagen? Hva var utnyttig og hva var smart?

Jeg har jo to barn, men blir helt blank når jeg prøver å vri frem det jeg syns var kjekt og ikke kjekt.. ;)
 
Denne skal jeg følge med på! Er fem år siden sist så jeg husker lite av hva jeg hadde med og hva jeg trengte :)
 
Jeg søkte litt på internett og kom jo frem til litt... Men.. Jeg tviler på at man trenger alt det jeg fant :p

Men

-disse papirene man får iallfall ;)
-Mesoft og olje til babyrumpa
-mørke bukser og ammevennlige overdeler
 
Jeg husker heller ikke, men jeg hadde ikke en overfylt bag :) hadde vel ca dette:

- toalettmappe
- deodorant
- parfyme
-2 singletter
- 2 svarte myke bukser
- 2 amme-bh
- purelansalve
- ammeinnlegg
- smokk
-hentesett til baby
- 2-3 antrekk til baby
- 2-4 myke genser til meg
- slipperrs
- sokker
- kamera
- mobil lader


Denne gang kommer eg også til å bruke de nettingtrusene de har på sykehuset :) kjempekjekt!!
Jeg vil også ta med meg noen tepper til baby og iPad.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nattbind så man slipper å gå me bleia som dem har..
Klær til baby
Tøffler
Nattbukse/kosebukse

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
 
Nattbind så man slipper å gå me bleia som dem har..
Klær til baby
Tøffler
Nattbukse/kosebukse

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
Øh, nattbind hadde ikke holdt til meg sist hvertfall. Måtte ha en ekstrableie inni bleietrusa for at det ikke skulle renne i gjennom :smiley-ashamed008 Man er visst litt forskjellige...
 
Skal prøve å huske hva jeg hadde i min..

Toalettmappe
2 skift med mykt tøy
2 Ammetopper
Slippers
Nattbind
Mykt toalettpapir
1 Skift + hentesett til babyen
Purelan salve
Leppomade


Hadde sikkert med noe mer, men det husker jeg ikke nå.
 
Husker ikke helt, for sist bag pakket jeg litt i siste liten.Dere har fått med det viktigste. Digger de nettingtrusene med Saba bind inni, men ser ikke så fint ut...ler. Noe jeg skal huske er paracet og ibux. Hadde så vanvittig vonde etterrier på natta etter jeg født. Da kan de komme godt med.
 
Husker ikke helt, for sist bag pakket jeg litt i siste liten.Dere har fått med det viktigste. Digger de nettingtrusene med Saba bind inni, men ser ikke så fint ut...ler. Noe jeg skal huske er paracet og ibux. Hadde så vanvittig vonde etterrier på natta etter jeg født. Da kan de komme godt med.
Hadde også vonde etterrier når eg amma. Gruer meg til dei kjem igjen. Uff... Dei var nesten det værste med å ha født..

Men kan man ta ibux og paracrt som "vanlig" når man ammer?
 
Husker ikke helt, for sist bag pakket jeg litt i siste liten.Dere har fått med det viktigste. Digger de nettingtrusene med Saba bind inni, men ser ikke så fint ut...ler. Noe jeg skal huske er paracet og ibux. Hadde så vanvittig vonde etterrier på natta etter jeg født. Da kan de komme godt med.

Uff, hadde også det. Bare ringte på og fikk på sykehuset jeg. Gleder meg heller ikke de det, og de blir vel verre nå etter det jeg har hørt.

Sent from my GT-I8730 using BV Forum mobile app
 
Øh, nattbind hadde ikke holdt til meg sist hvertfall. Måtte ha en ekstrableie inni bleietrusa for at det ikke skulle renne i gjennom :smiley-ashamed008 Man er visst litt forskjellige...

Joda alle er forskjellig men ikke alle blør like mye, men etter 3 fødsler vet æ at nattbind holder før mæ i allefall. Sikkert ikke alle som blør mye...

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
 
Joda alle er forskjellig men ikke alle blør like mye, men etter 3 fødsler vet æ at nattbind holder før mæ i allefall. Sikkert ikke alle som blør mye...

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
Hadde ikke holdt for meg ;) iallfall ikke første uka :p blærk!
Heldig du som slipper å blø så mye... Tror jeg har blødd i 12 uker etter begge mine :(
 
Nettingtruser
Store og gode bind/truseinnlegg
Toalettmappe
Joggebukse
Amme-bh
Amme singlet
Genser
Ammeinnlegg
Hårføner (så man kan blåse seg tørr der nede)
Telefon
Skal ha med meg pc denne gangen
Slippers
Badetøy (til å ha i badekaret)

Klær til barnet
Gulpekluter

Klær til eventuelt partner
 
TIL MOR:

Hygene:

-shampo og balsam , dusjsåpe
-hårbørste (hårstrikk/klemmer)
-Sminkesaker + sminkefjerner
-deo
-Tannbørste + tannkrem

Klær:

-2 singletter
-2 løse gensre/shorter
-2 joggebukser eller tights
-1pysjbokse/shorts
-1 morgenkåpe ellet kosejakke
-vanlige sokker og varme/kosesokker
-tøffler
-2 amme bher

Annet:

-ipad/pc+lader
-mobil +lader
-kamera /videokamera
-lesestoff
-ammme innlegg i ull +engangs

Til babyen:

- 2-3 bodyer
- 2 strømpebukser
- 1 par sokker
-1 par varmere kose sokker
-tynn lue
-hentesett

Tror dette var alt jeg hadde med sist.. Jeg fikk egt bruk for alt:) i forhold til klærene, var det ok å ha muligheten til å ta på noe annet enn den "fine" kjolen når vi fikk besøk :p var og greit å ha mulighet til å få vekk håret å putte på litt sminke.. Jeg fødte i april sist gang, og var hvit som snøen og følte meg ikke superfresh akkurat:p jeg hadde og enkeltrom, så det ble mye besøk..;) var og ok å ha med ipad/pc, ettersom det lett kan bli litt dødtid;) vi hadde med litt babyklær, som vi tok i bruk.. Når han fikk av tøytørklebleien, tok vi på han body, strømpikk og sokker :D Sokker hadde vi på han heletiden når vi var der, siden han var litt kald på beina ;) Truser og bind hadde jeg ikke bruk for, siden jeg brukte det jeg fikk på sykehuset og var fornøyd med de :) var og ok med nattbukse/shorts, så slipper mann å vifte med den blodige rumpa når mann sovef om nattrn :p hehe..



Sent from my iPad using BV Forum
 
Sykehuset jeg fødte på så leverte de kun en sånn nettingtruse. Så lurt å ha med ekstra nettingtruse om man ønsker å ha det. Jeg måtte ha det ett par dager og hadde ikke med. Men fikk heldigvis selv om hun sa at dette måtte jeg egentlig ha med selv. :) er sikkert stor forskjell på sykehusene, men lurt å ha med tilfelle. :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Hadde ikke holdt for meg ;) iallfall ikke første uka :p blærk!
Heldig du som slipper å blø så mye... Tror jeg har blødd i 12 uker etter begge mine :(

Blødde også mye og lenge. Trodde det holdt på å gi se så gikk det rett over til mensen.
Men tenkte på at store godr nattbind er lurt å ha når man kommer hjem iallefall. Jeg hadde ikke tenkt på det da jeg fikk første, men fikk heldigvis noen av ei venninne som fikk noen måneder før meg. Det burde egentlig stå på sånne utstyrslister over hva man trenger den første tia.
Tok med et par ekstra av de sykehusbleiene hjem også jeg:p

Sent from my GT-I8730 using BV Forum mobile app
 
Blødde også mye og lenge. Trodde det holdt på å gi se så gikk det rett over til mensen.
Men tenkte på at store godr nattbind er lurt å ha når man kommer hjem iallefall. Jeg hadde ikke tenkt på det da jeg fikk første, men fikk heldigvis noen av ei venninne som fikk noen måneder før meg. Det burde egentlig stå på sånne utstyrslister over hva man trenger den første tia.
Tok med et par ekstra av de sykehusbleiene hjem også jeg:p

Sent from my GT-I8730 using BV Forum mobile app
Ja, kanskje vi skulle hatt det og.. En liste over hva man bør ha når man kommer hjem??

Jeg måtte gå med de bleiene fra sykehuset i dagene jeg kom hjem også... :p
 
Dette er noe jeg ikke har begynt å tenke på enda, men må se om jeg klarer å huske hva samboeren min fikk på listen sin.
Blødde kjempe masse jeg også, så måtte bruke de bleiene de har på sykehuset jeg også. Tok med ett par hjem.

Kjekt å ha med:

- Fuktighetskrem/bodylotion
- Tannkost/tannkrem
- Deodorant
- Sminke (om man vil freshe seg litt)
- Lypsyl
- Brystsalve
- Shampoo/balsam/kroppssåpe
- Hårbørste/strikk/klemmer
- Vannflaske
- Ammebh/ammeinnlegg
- 2 store gode t-sjorter
- 1-2 Joggebukse
- 2 Gensre (gjerne med glidelås)
- Sokker
- Slipperser/crogs
- Mobillader
- Pc/lader
- Kamera
- Noe lesestoff
- En liten notatblokk og penn


Til babyen:

- Hentesett
- Noen skift til babyen om man ikke vil bruke sykehus klærene
- Noen litt tykkere sokker
- Lue

Bilsete, teppe og ytterklær til babyen holder det at mannen tar med når han henter på sykehuset, men kommer til å legge det klart oppe i setet.

Til mannen:

- 1 t-sjorte
- 1 genser
- 1 par sokker

Kommer gjerne på noe mer etter hvert :)
 
Last edited:
Tror det kan være greit å tenke på at vi skal føde i juli også. Generelt varmt på føden pga de små, men vet ihvertfall der jeg skal føde er det badstue om sommeren på en del avdelinger så shorts/piratbukse og lette tynne klær generelt tror jeg nok blir med.

Sent from my GT-I8730 using BV Forum mobile app
 
Så mange smarte tips :D
Sleng gjerne på noen "hadde ikke klart meg uten" ting også... Om noen har det... :)
 
Back
Topp