Fødebagen

Enig! Jeg skal ta ks da og legen på sykehuset sa jeg burde regne med fire dager, så da er det jo en del mer å pakke. Men syns det vanskeligste er til baby, aner jo ikke hvor stor hun blir!
Vi brukte bare klær fra sykehuset til baby. Denne gangen tar jeg bare det han trenger til kjøreturen hjem:)
 
Vi brukte bare klær fra sykehuset til baby. Denne gangen tar jeg bare det han trenger til kjøreturen hjem:)

Samme her! Jeg har bare kjøpt klær i 56, og oppover. De andre to har vært så store og født etter termin og derfor hopper over 50. Han her blir jo født 2 uker før, til planlagt snitt, og ligger helt på 0 på vekst persentil og ikke 10-15% over... Hmm.. Snakker vi 44...?
 
Vi brukte bare klær fra sykehuset til baby. Denne gangen tar jeg bare det han trenger til kjøreturen hjem:)
Men har du da vert på barsel eller barselhotell? Jeg har liksom inntrykk av at de ikke har klær til babyen på barselhotellet og da må man jo ha med eget o_O
 
Men har du da vert på barsel eller barselhotell? Jeg har liksom inntrykk av at de ikke har klær til babyen på barselhotellet og da må man jo ha med eget o_O
Vi hadde det likt som Frozar, lånte alt på sykehuset. Har er føde og barsel samme avdeling. Det var en hylle inne på avdelingen med sykehusklær, bind, nettingtruse , håndklær og babyklær hvor vi bare kunne forsyne oss når vi trengte å bytte. På rommene hadde de stellebord med bleier og det baby trengte:)
 
Vi brukte bare klær fra sykehuset til baby. Denne gangen tar jeg bare det han trenger til kjøreturen hjem:)

Det kan vi her også, men tror jeg kommer til å synes det er koselig å bruke egne klær :) men ikke noe problem hvis vi mangler noe da, da kan vi selvsagt låne!
 
Vi hadde det likt som Frozar, lånte alt på sykehuset. Har er føde og barsel samme avdeling. Det var en hylle inne på avdelingen med sykehusklær, bind, nettingtruse , håndklær og babyklær hvor vi bare kunne forsyne oss når vi trengte å bytte. På rommene hadde de stellebord med bleier og det baby trengte:)
Ja, for da har du vert på barselavdelingen. Med mindre det blir noen komplikasjoner så skal jeg på barselhotellet og der så det ikke ut som de hadde klær til babyen så akkurat det må jeg nok ta med.
 
Ja, for da har du vert på barselavdelingen. Med mindre det blir noen komplikasjoner så skal jeg på barselhotellet og der så det ikke ut som de hadde klær til babyen så akkurat det må jeg nok ta med.

Her på barselhotellet brukte vi også sykehus-klær til babyen, men det er snart 12 år siden, vet ikke om det har endret seg. Tviler. Nr. 2 hadde vi med egne klær, og trengte ikke bytte mye. Kunne valgt å ha på sykehusklær om vi ville.. :) har med litt egne nå også, selv om jeg er overbevist om det er klær der vi kunne brukt også. :)
 
Ja, for da har du vert på barselavdelingen. Med mindre det blir noen komplikasjoner så skal jeg på barselhotellet og der så det ikke ut som de hadde klær til babyen så akkurat det må jeg nok ta med.
Ja, her er det ikke barselhotell:)
 
Samme her! Jeg har bare kjøpt klær i 56, og oppover. De andre to har vært så store og født etter termin og derfor hopper over 50. Han her blir jo født 2 uker før, til planlagt snitt, og ligger helt på 0 på vekst persentil og ikke 10-15% over... Hmm.. Snakker vi 44...?
Tror ikke jeg ville kjøpt så mye i 44 uansett. Gjør ingenting om klærne er litt for store:) Det tar jo en uke,så har de strekt seg 3cm liksom:p Og mannen kan alltid sendes ut på shopping om dere ser at behovet for andre størrelser er til stede:)

Men har du da vert på barsel eller barselhotell? Jeg har liksom inntrykk av at de ikke har klær til babyen på barselhotellet og da må man jo ha med eget o_O
Jeg lå på barsel i 5 dager. Mulig det er litt anderledes på hotelleto_O Det må jeg sjekke opp:p Men sender bare mannen hjem etter klær om vi skulle trenge det. Bor 20min i fra sykehuset.

Det kan vi her også, men tror jeg kommer til å synes det er koselig å bruke egne klær :) men ikke noe problem hvis vi mangler noe da, da kan vi selvsagt låne!
Ja er jo litt koselig med egne klær også:) Er jo ingen tvil om hva som er finest:p Eneste vi brukte på han som var vårt eget var en Liverpool-lue som mannen insisterte på:hilarious::rolleyes:

Så det er for de fleste ikke noe man trenger stresse med ihvertfall,om man er usikker på hvilke klær og størrelser og hvor mange osv. Babyen får det den trenger på de fleste sykehus vil jeg tro:)
 
Har de ammeinnlegg på sykehuset eller bør jeg ta det med?
 
Dette er min liste enn så lenge. Usikker på mengde av klærne til babyen, men det tror jeg at jeg bare føler litt på når jeg pakker det ned. Har pakket ned det meste til meg allerede.

Multimam
Tannbørste
Tannkrem
Såpe
Sjampo
Balsam
Isbind X 3
Bind
Truser X 6
Ammeinnlegg
Nattkjole
Amme bh X 2
Amme topp X 3
Sokker X 4
Omslagsgenser
Joggebukse
Snacks
Drikke
Purelan
Toalettpapir
Paracett

til baby:
Pysj
Body
Babyteppe
Smokk (bare i tilfelle vi trenger)
Ull til hjemreise
Vognpose
 
Lypsyl og hudkrem er ett must i min bag, fått ordentlig oppbluss av eksem rett etter fødsel alle gangene, i tillegg til utrolige tørre lepper.
 
Last edited:
I dag har jeg vært på butikken å handla cola, melkesjokolade kjeks, tannbørste, sjampo/balsam og store nattbind til fødebagen. Nå skal jeg begynne å pakke.

Sist fødsel var en styrtfødsel med stjernekikker, og jeg var sååå sliten. Jeg liker ikke saft og brus serlig godt, og mannen ble helt sjokka når jeg ba om det underveis. Jeg trengte desperat energi! Og så fikk jeg en type zero/sukkerfri saft!! :mad::mad: Helt krise. Mannen har fått klar beskjed om at colaen er det viktigste å sørge for at skal være med helt inn i fødestuen denne gang (vi lot fødebagen ligge i bilen sist, siden jeg skulle undersøkes for innleggelse. Plutselig var det fødsel i stedet, og ingen tid til å gå ned i parkeringshuset for å hente fødebagen..).

Ser mange har skrevet gode lister ovenfor, så deler ikke min, men her noen viktige punkter for meg:

-Store, løse Ammebher. Puppene vokser plutselig raskt, og det skal stappes mye ekstra nedi i tillegg:p
-Ammeinnlegg i ull + engangs.
-Sorte, løse bukser
-Løs kjole + gravidstrømpebukse er digg som hjemreiseantrekk
-tutter
-ullsokker. Jeg frøys både på barselhotellet og barselavdelingen.
-cardigan/jakke til å ha over ammesinglet
-teppe til å svøpe baby i
-joggesko og sandaler
 
Jeg kjøpte 40-41 og bruker 39 til vanlig. De sitter som støpt! De anbefaler å gå opp pga måten sålen er laget liksom. Det er som om det er fotavtrykk inni på en måte, så den "klemmer" foten litt:)
Noen som har hoka sine slippers og har sammenlignet med de fra fødebagen?
 
Noen som har hoka sine slippers og har sammenlignet med de fra fødebagen?

Hoka sine er mye trangere over «vrista» og passer meg ikke nå lengre pga jeg har begynt å få vann i beina :hungover: Erfaringen fra forrige fødsel er at jeg kommer til å hovne enda mere opp i beina etter fødselen, så jeg bestilte meg de fra fødebagen i tillegg for å ha med på sykehuset :hilarious:
Begge er forøvrig veldig gode og myke :)
 
Hoka sine er mye trangere over «vrista» og passer meg ikke nå lengre pga jeg har begynt å få vann i beina :hungover: Erfaringen fra forrige fødsel er at jeg kommer til å hovne enda mere opp i beina etter fødselen, så jeg bestilte meg de fra fødebagen i tillegg for å ha med på sykehuset :hilarious:
Begge er forøvrig veldig gode og myke :)

Da blir det de fra fødebagen, takk for godt tips ☺️
 
Er det purelan og multimam som er «greien» for såre bryster eller noe annet jeg heller bør pakke med meg?
 
Back
Topp