Fødebagen

MammaMia-HereWeGoAgain

Elsker forumet
Marshmallows 2022
Augustbarna2024
Jeg kan ikke huske at vi har en slik tråd i vårt underforum, men har selv begynt å tenke på hva jeg trenger å kjøpe inn av småting til fødebagen. Pleier ikke ha med med en haug av ting, men er noen ting som er lurt;)

Har ikke begynt å skrive en liste ennå, men begynner så smått snart tenker jeg.

Noen som har tenkt og vil dele?:)

Det jeg vet at jeg vil/må kjøpe er multimam kompress, kjølebind (ingen av de to har jeg prøvd før, men ser flere og flere anbefaler) og ammeinnlegg. Har vurdert å kjøpe meg disse slippersene https://www.fodebagen.no/collections/barsel/products/slippers?variant=39418552123441 som jeg også kan bruke hjemme. Ei på jobben sier de er fantastiske, anti-slip er de og:)
 
Jeg skal ha med meg 2 par tøfler/slippers så det ene paret kan brukes i dusj og det andre til vanlig. Tenkt å ta med meg en lett morgenkåpe som ikke er altfor lang, men som går godt over rumpa. Mer har jeg ikke tenkt på enda, men burde begynne å legge frem litt snart slik at det er lett å putte i en bag hvis noe mot formodning skal skje tidlig:happy: de slippersene så veldig gode ut!
 
Tror jeg skal ha det meste annet jeg trenger til bagen klart. Bortsett fra snacks, men det kjøper jeg ikke før i februar. Tenkte å ha med beef-sticks (sånn lang tynn spekepølse), nøtter og kaaanskje litt sjoko. I tillegg til drikke. Må kjøpe meg noen ammesingletter også! Og naturbond melkesamler
 
Jeg aner ikke, men skal i alle fall ha med smågodt :hilarious:
 
Følger absolutt denne tråden! Aner ikke hva man trenger og ikke trenger :p
Når pakker dere bagen? Ser jo for meg den er grei å ha klar god tid i forveien, i tilfelle for tidlig fødsel f.eks.
 
Følger absolutt denne tråden! Aner ikke hva man trenger og ikke trenger :p
Når pakker dere bagen? Ser jo for meg den er grei å ha klar god tid i forveien, i tilfelle for tidlig fødsel f.eks.
Jeg pakker nok til baby og de tingene vet jeg at jeg ikke trenger før fødsel rett over nyttår tenker jeg:)(kjølebind, multimam, ammeinnlegg osv). Så må jeg se an resten, gidder ikke pakke ting som jeg må pakke opp igjen liksom.
 
Omslagsgenser/overdel og ammesinglett er jeg glad i å ha :) underbukser med god plass til bind :hilarious: jeg hater nettingtrusene så skifter fort ut av de, da er romslige "billige" truser greit å ha.
Jeg skal ha med meg et sjal som er lett å vaske så det kan gå i maskina når vi kommer hjem. Ikke alle som kommer til å ville "fikkle" med sjal på sykehuset da :) det blir ofte glemt spesielt om det er første, men det varierer jo.
Ammeinnlegg er et must da jeg vet jeg lekker mye når jeg får brysrspreng :hungover: både engangs og ull. Jeg må ha ull innerst og engangs bak ellers blir jeg sår!
Ellers har jeg aldri opplevd å måtte "rive" med meg baggen fordi jeg skal føde :hilarious: har måttet bli satt i gang med begge de to forrige og hatt tid til å forberede meg.​
 
Fra en som har født 3 ganger før.:D Ta med store behagelige klær som dekker bleierumpa:hilarious: Ekstra topper er lurt. Mange svetter ekstra mye etter fødsel. Ekstra hårstrikk. Slippers. Stelleprodukter til mor uten parfyme. (Baby kjenner blant annet igjen mor på lukt og derfor lurt å unngå parfymerte produkter.)

Snacks! Man blir sulten som en ulv etter fødsel og kjekt å ha litt å spise på rommet. Kjeks, druer, nøtter, sjokolade osv..

Til babyen. Stelleprodukter og bleier får du på sykehuset. Myke pysjer er et must. Hadde ikke på mine noe annet på sykehuset. Noe behagelig å reise hjem i. Bilstolpose. Smokk.
 
Fra en som har født 3 ganger før.:D Ta med store behagelige klær som dekker bleierumpa:hilarious: Ekstra topper er lurt. Mange svetter ekstra mye etter fødsel. Ekstra hårstrikk. Slippers. Stelleprodukter til mor uten parfyme. (Baby kjenner blant annet igjen mor på lukt og derfor lurt å unngå parfymerte produkter.)

Snacks! Man blir sulten som en ulv etter fødsel og kjekt å ha litt å spise på rommet. Kjeks, druer, nøtter, sjokolade osv..

Til babyen. Stelleprodukter og bleier får du på sykehuset. Myke pysjer er et must. Hadde ikke på mine noe annet på sykehuset. Noe behagelig å reise hjem i. Bilstolpose. Smokk.
Ja jeg svetter noe voooooldsomt dagene etter fødsel!:wtf:

Vi brukte også mye pysj til nr 2 fram til vi skulle hjem:) kjøpte en fra Newbie som blir ett av sykehus pysjene. Så myk og god, med overbrettbare ermer:love7 https://www.kappahl.com/nn-NO/barn/...MIuMnfgcHO9AIVIJBoCR1SVANpEAQYAyABEgL_sfD_BwE

litt usikker på hvor lenge vi ønsker å bli denne gang. Med 2 andre hjemme frister det å hjem, på den andre siden, har jeg alltid likt å bare bli ferdig med alle tester og blodprøver før vi reiser hem.... må høre med JM om de tar de prøvene på HS. Har nemlig lest at noen plasser gjør det
 
Purelan kan være kjekt å ha med for å forebygge såre brystvorter fra starten!
 
Lambi dopapir var et must her :hilarious::hilarious: ellers mye likt som det dere har skrevet over.
 
Ser at veldig mange skriver slippers… Er det til dusjen eller fordi det er digg å ha noe man bare kan tråkke rett inn i?
 
Ser at veldig mange skriver slippers… Er det til dusjen eller fordi det er digg å ha noe man bare kan tråkke rett inn i?
Både fordi det er uhygienisk å gå med sokker på gulvet, føttene er ofte hovne og for å ha i dusjen som hvertfall er uhygienisk:happy:samt raskt å få på seg!
 
Ser at veldig mange skriver slippers… Er det til dusjen eller fordi det er digg å ha noe man bare kan tråkke rett inn i?
Jeg gikk med Crocs hele oppholdet :) Syns det var ekkelt å gå i bare sokker, og gidda ikke styre med utesko. Så brukte det rett og slett som vanlige innesko :) Veldig greit å ha i dusjen også da.
 
Ser at veldig mange skriver slippers… Er det til dusjen eller fordi det er digg å ha noe man bare kan tråkke rett inn i?
Har bestilt meg svarte slippers fra fødebagen, som skal leveres på døra i dag faktisk:D og genialt at de er antiskli, og jeg kan bruke dem på jobb etter permen. Har trengt nye innesko, og de MÅ være antiskli i bhg:p
 
Alt jeg vet foreløpig er jeg ikke skal ta med meg altfor mye. For de to forje svangerskapene så hadde jeg med meg altfor mye klær. Men en god romslig joggebukse, store truser, ammebh og ammesinglett er et must. Men ikke 5 stykker av hver liksom :hilarious:
 
Back
Topp