Fødebagen

Har bestilt meg svarte slippers fra fødebagen, som skal leveres på døra i dag faktisk:D og genialt at de er antiskli, og jeg kan bruke dem på jobb etter permen. Har trengt nye innesko, og de MÅ være antiskli i bhg:p

Gjerne gi tilbakemelding på hvordan du syns de er :D Har sett på de selv og vurdert å bestille :) Bestilte du en str større?
 
Når tenker dere å begynne å pakke? Innså plutselig at det ikke er så fryktelig lenge igjen til termin :wideyed:
 
Når tenker dere å begynne å pakke? Innså plutselig at det ikke er så fryktelig lenge igjen til termin :wideyed:

Jeg tenker kanskje en måned før termin/ks-dato. Har begynt på en liste og tenker jeg i verste fall kan få mannen til å dra hjem og hente tingene hvis fødselen starter før. Da må vi bare komme oss av gårde til sykehuset og få hastekeisersnitt, men han kan jo dra hjem etterpå og hente ting :p tingene til babyen kan jeg for så vidt gjøre klare i god tid, men mine ting kommer jeg sikkert til å bruke mye i tiden framover også. Typ joggeklær, lader, toalettsaker..
 
Når tenker dere å begynne å pakke? Innså plutselig at det ikke er så fryktelig lenge igjen til termin :wideyed:
Tenkte å ta det i løpet av januar. Veldig greit å ha klart i tilfelle lille skulle melde ankomst før tiden eller noe annet akutt skulle skje og man trenger bagen.
 
Har bestilt meg svarte slippers fra fødebagen, som skal leveres på døra i dag faktisk:D og genialt at de er antiskli, og jeg kan bruke dem på jobb etter permen. Har trengt nye innesko, og de MÅ være antiskli i bhg:p

Sniker! Hvordan er slippersene i størrelsen? Bruker 39 til vanlig, og synes 40-41 virker veldig stort :rolleyes:
 
Tenkte å begynne å pakke bag idet jeg går ut i permisjon, men ha en liste med ting klart i tilfelle noe skulle skje før.
 
Sniker! Hvordan er slippersene i størrelsen? Bruker 39 til vanlig, og synes 40-41 virker veldig stort :rolleyes:
Jeg kjøpte 40-41 og bruker 39 til vanlig. De sitter som støpt! De anbefaler å gå opp pga måten sålen er laget liksom. Det er som om det er fotavtrykk inni på en måte, så den "klemmer" foten litt:)
 
Sniker fra april her :) Forrige gang rakk jeg ikke gå ut i permisjon, da hun kom 37+0, så denne gangen er den nok klar halvannen måneds tid i forveien. Gidder ikke pakke med rier igjen :p

Edit: kan også legge til at hun var min første, så jeg hadde aldri trodd hun skulle komme så tidlig/fort.
 
Last edited:
Jeg kjøpte 40-41 og bruker 39 til vanlig. De sitter som støpt! De anbefaler å gå opp pga måten sålen er laget liksom. Det er som om det er fotavtrykk inni på en måte, så den "klemmer" foten litt:)

Bruker 38 og 38,5, tror du 40-41 blir stort her da eller tror du det går fint? :p Tror jeg må bestille meg ett par selv dersom de er så myke som det ser ut som :D
 
Bruker 38 og 38,5, tror du 40-41 blir stort her da eller tror du det går fint? :p Tror jeg må bestille meg ett par selv dersom de er så myke som det ser ut som :D
Åå, det er vanskelig å si! Hvis du måler foten din en dag, så kan jeg måle innsiden av tøffelen når jeg er hjemme igjen om et par dager og du kan se:)
 
Vil bare legge til at jeg var så hoven/ hadde så mye vann i kroppen etter fødselen sist at jeg ikke hadde sjangs å få på meg slippersene mine mens jeg var på sykehuset. Måtte få mannen til å hente sine :hilarious: Håper dere slipper det samme, men pass på at de ikke er på grensa til for små i utgangspunktet i det minste
 
Nå har jeg begynt å pakke! Syns det er litt vanskelig å vite hvor mye man trenger av ting for skal jo i utgangspunktet bare være på sykehuset i 48 timer etter fødsel. Men man vet jo aldri, noe kan jo plutselig skje slik at vi må bli lengere :wideyed:
 
Nå har jeg begynt å pakke! Syns det er litt vanskelig å vite hvor mye man trenger av ting for skal jo i utgangspunktet bare være på sykehuset i 48 timer etter fødsel. Men man vet jo aldri, noe kan jo plutselig skje slik at vi må bli lengere :wideyed:

Enig! Jeg skal ta ks da og legen på sykehuset sa jeg burde regne med fire dager, så da er det jo en del mer å pakke. Men syns det vanskeligste er til baby, aner jo ikke hvor stor hun blir!
 
Enig! Jeg skal ta ks da og legen på sykehuset sa jeg burde regne med fire dager, så da er det jo en del mer å pakke. Men syns det vanskeligste er til baby, aner jo ikke hvor stor hun blir!
Ja, eller hvor mye babyen skitner til klærne :wideyed:
 
Nå har jeg begynt å pakke! Syns det er litt vanskelig å vite hvor mye man trenger av ting for skal jo i utgangspunktet bare være på sykehuset i 48 timer etter fødsel. Men man vet jo aldri, noe kan jo plutselig skje slik at vi må bli lengere :wideyed:

jeg syns i hvertfall det var veldig greit å ha med dobbelt så mye undertøy enn jeg trodde jeg trengte. Følte meg veldig ufresh med renselsen etter fødsel så syns det var deilig å kunne bytte ofte + oppholdet vårt ble utvidet så vi var på barselshotellet i 3,5 døgn :dead: og det tar uansett lite plass. Vi brukte stort sett sykehusets klær til baby i starten men det er jo litt forskjellig hva man har lyst til. Men det ordner seg nok stort sett hvis man mangler noe etter hvert:)
 
jeg syns i hvertfall det var veldig greit å ha med dobbelt så mye undertøy enn jeg trodde jeg trengte. Følte meg veldig ufresh med renselsen etter fødsel så syns det var deilig å kunne bytte ofte + oppholdet vårt ble utvidet så vi var på barselshotellet i 3,5 døgn :dead: og det tar uansett lite plass. Vi brukte stort sett sykehusets klær til baby i starten men det er jo litt forskjellig hva man har lyst til. Men det ordner seg nok stort sett hvis man mangler noe etter hvert:)
Ja, tenkte det var greit med litt ekstra undertøy! Har pakket 6 par store truser :cool:
 
Ja, tenkte det var greit med litt ekstra undertøy! Har pakket 6 par store truser :cool:
Jeg har bare brukt nettingtrusene på sykehuset begge gangene:p og tatt med meg et par syk hjem fordi det var såååå behagelige:hilarious: har pakket 3 egne truser.

Og klær til baby tar heldigvis veldig lite plass, så er ikke så farlig å overpakke med det. Verre om en skal ha med seg aaaaltfor mange klær til en selv
 
Jeg har bare brukt nettingtrusene på sykehuset begge gangene:p og tatt med meg et par syk hjem fordi det var såååå behagelige:hilarious: har pakket 3 egne truser.

Og klær til baby tar heldigvis veldig lite plass, så er ikke så farlig å overpakke med det. Verre om en skal ha med seg aaaaltfor mange klær til en selv
Nettingtrusene er veldig digg! Men tror ikke de har det på barselhotellet hos oss desverre. :(
 
Nå har jeg begynt å pakke! Syns det er litt vanskelig å vite hvor mye man trenger av ting for skal jo i utgangspunktet bare være på sykehuset i 48 timer etter fødsel. Men man vet jo aldri, noe kan jo plutselig skje slik at vi må bli lengere :wideyed:
Når jeg fikk første hadde jeg med en bukse, en genser, undertøy og toalettsaker. Jeg var 5 dager på sykehuset og bodde i sykehusklær noe jeg syns var veldig behagelig etter fødsel. Til baby hadde jeg kun med hentesett, hun brukte også bare sykehusklær til vi dro hjem:) Kommer nok ikke til å ta med noe særlig mer denne gangen heller. Muligens ett par bodyer til baby da første var ganske liten og bodyene på sykehuset litt for store:) Ellers kan jeg jo nevne at jeg bruker 5 min å gå fra utgangsdøren hjemme til hovedinngangen på sykehuset så om jeg trenger noe er det fort gjort for samboer å hente…
 
Back
Topp