Fødebagen

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Tviler matlysten kommer til å være noe og skryte av, men trenger litt snacks for å få opp blodsukkeret og humøret - skal sies at jeg har et sabla temperament når jeg er sulten/lavt blodsukker, så tror det er best for alle parter :p
Jeg skal føde på Ullevå og der har vi fått beskjed om at far ikke får mat der. Så da må vi jo ordne mat til han også, men etter den kavring historien tror jeg vi skal sørge for og alltid ha oppskjært brød i fryseren :joyful: Lurer også litt på å pakke ned sånne ferdig smurte knekkebrød fra wasa til han. Når vi først er på føden er det nok han som har mest matlyst, og da blir det lenge å gå kun på noen skiver brød. Ja det er jo kafe der, men jeg vil nok helst at han skal være hos meg og ikke fly rundt på sykehuset etter mat når vi kan ha med :)

Jeg kjøpte idag noen bixit havrebarer, potetskruer og kuli juicepakker, og en cola til mannen. Det får holde med snacks/drikke. Tørrmaten legger jeg i sekken til mannen, drikka får stå i kjøleskapet til dagen kommer. :)

Fire skiver med brunost har aldri smakt så godt som etter fødsel sist! Fikk mat servert med en gang ting roet seg etter fødselen, hadde ikke sjans å spise mens riene stod på - og kasta opp sjokoladen under første rie (akutt kvalm og plutselig 5cm åpning). Så her pakker jeg ikke med sjokolade hvertfall... Men vannflaska er med, og en del klær (hadde kun en praktisk kjole med sist, alt for lite for fire dager så ble endel dager i sykehusskjorte...). Har også pakket to bodyer til guttene, bukse og sokker, samt hentesett og luer (selv om hentesettet garantert er for stort). Er litt usikker på hvor mange bukser jeg skal pakke med, har foreløpig en joggebukse og en nattasbukse + et meget behagelig maxiskjørt i bomull. Ammetopper og ammebh, ammeinnlegg og ullinnlegg er med. Gjenstår å finne frem: slipperser (hvor er de i flyttelasset tro?) og teskjorte til far, pluss tannkost og tannkrem :P

Fire skiver med brunost har aldri smakt så godt som etter fødsel sist! Fikk mat servert med en gang ting roet seg etter fødselen, hadde ikke sjans å spise mens riene stod på - og kasta opp sjokoladen under første rie (akutt kvalm og plutselig 5cm åpning). Så her pakker jeg ikke med sjokolade hvertfall... Men vannflaska er med, og en del klær (hadde kun en praktisk kjole med sist, alt for lite for fire dager så ble endel dager i sykehusskjorte...). Har også pakket to bodyer til guttene, bukse og sokker, samt hentesett og luer (selv om hentesettet garantert er for stort). Er litt usikker på hvor mange bukser jeg skal pakke med, har foreløpig en joggebukse og en nattasbukse + et meget behagelig maxiskjørt i bomull. Ammetopper og ammebh, ammeinnlegg og ullinnlegg er med. Gjenstår å finne frem: slipperser (hvor er de i flyttelasset tro?) og teskjorte til far, pluss tannkost og tannkrem :P
Grovbrød med salami har heller aldri smakt så godt før som rett etter fødsel!!! Skal bestille samme meny etterpå denne gangen også. :D

Jeg hadde heller ikke sjans å spise noe under fødselen sist, men siden det tok 5 timer fra vi kom inn på sykehuset og pappan ikke hadde spist frokost er vi frempå denne gangen og har med noe han kan spise iallfall. ;)

Hva pakker dere i ? Får jo ikke plass til alt i bagen/veska :p

Nå er vell baggen min helt ferdig , og av det jeg husker og ha pakket er...
Til meg ;
2 vanlige topper og 2 ammetopper
Morgenkåpe
Pysjbukse
2 ammebh
Store truser
Vanlige sokker og kose sokker
Klær til hjemreisen
Ammeinnlegg -engangs og sånne ull
Tannbørste og div
Nattbind
6 kuli pakker om jeg sku få lyst på drikke

Til far;
3 tshorter
3 boxere
Og en pakke med sokker
(Skal kjøpe sånne ferdigsmurte knekkebrød om jeg når det :p )

Til baby;
En body i 50 og tre i 56
2 strømpebukse
Noen sokker
"Klorevotter"
Hentesett ( +en "bamsedress" om settet ikke passer)
2 luer
Våtserviett og bleie til kjøreturen hjem
2gulpekluter
1 helseteppe og 1 pledd til hjemturen

Det var det jeg kom på :) føler liksom ikke at d e hverken for mye eller for lite , men bare d nødvendige for et vanlig opphold på sykehuset.

Nå er vell baggen min helt ferdig , og av det jeg husker og ha pakket er...
Til meg ;
2 vanlige topper og 2 ammetopper
Morgenkåpe
Pysjbukse
2 ammebh
Store truser
Vanlige sokker og kose sokker
Klær til hjemreisen
Ammeinnlegg -engangs og sånne ull
Tannbørste og div
Nattbind
6 kuli pakker om jeg sku få lyst på drikke

Til far;
3 tshorter
3 boxere
Og en pakke med sokker
(Skal kjøpe sånne ferdigsmurte knekkebrød om jeg når det :p )

Til baby;
En body i 50 og tre i 56
2 strømpebukse
Noen sokker
"Klorevotter"
Hentesett ( +en "bamsedress" om settet ikke passer)
2 luer
Våtserviett og bleie til kjøreturen hjem
2gulpekluter
1 helseteppe og 1 pledd til hjemturen

Det var det jeg kom på :) føler liksom ikke at d e hverken for mye eller for lite , men bare d nødvendige for et vanlig opphold på sykehuset.
Høres fornuftig ut:)
Omtrent samme som meg, men jeg har mindre til babyen og hjemreise (bor 5 min fra sykehuset)! Og skal også ha med kamera og mobil med ladere! :)
Og vannflaske pluss energidrikk-pulver, pluss banan og noe kjeks! :)

Jeg måtte bytte om idag slik at jeg har en håndbagasjekoffert, babyen har stelleveska og pappan en liten sekk. Ble endel bagasje men mye mer oversiktlig enn om alt skulle stappes i en koffert. ;)

Huff jeg har vært så opptatt av samboeren og jenta så jeg har helt glemt å pakke ned bukse og genser/singlett til meg selv! Huff huff, her har hodesurret starta allerede... Får fikse det i løpet av dagen da :P

Jeg pakka først alt i en bag, men fant ut den ble for liten så flytta mine ting over i en større bag og pakka lille sine ting i stelleveska. Pappa'n er veldig på at han trenger ikke ha med seg noe siden vi bor så nært sykehuset, men kommer til å legge et skift i min bag for han også :)

Vi hadde 2 bagger, 1 til føden og 1 til barsel.

Av for og drikke: Jeg hadde med jusbokser, lefser og sjokkis til meg. Min mann hadde med cola. Nå gikk vår fødsel veldig raskt, men hadde det tatt lengre tid hadde de servert oss skiver og drikke på føden.

Jeg måtte bytte om idag slik at jeg har en håndbagasjekoffert, babyen har stelleveska og pappan en liten sekk. Ble endel bagasje men mye mer oversiktlig enn om alt skulle stappes i en koffert. ;)

Vurderer å pakke babytinga i stelleveska jeg også, men føler det blir flaut å komme draksende med så mye ting for bare noen dager liksom :p

Vurderer å pakke babytinga i stelleveska jeg også, men føler det blir flaut å komme draksende med så mye ting for bare noen dager liksom :p
Ja, men heldigvis tenker man ikke over det når man kommer inn på føden. ;) :P

Vi hadde visst like mye med oss sist, hadde bare glemt at vi hadde pakket så mye. :P

Ja, men heldigvis tenker man ikke over det når man kommer inn på føden. ;) :p

Vi hadde visst like mye med oss sist, hadde bare glemt at vi hadde pakket så mye. :p

Hehe ja får trøste meg med det :p

Høres fornuftig ut:)
Omtrent samme som meg, men jeg har mindre til babyen og hjemreise (bor 5 min fra sykehuset)! Og skal også ha med kamera og mobil med ladere! :)
Og vannflaske pluss energidrikk-pulver, pluss banan og noe kjeks! :)
Bor 2 timer unna der jeg må føde jeg, så fint å ha littt ekstra :) har jo fødestue her jeg bor, men må føde på sykehuset ..
Kamera tar mamma med , og ladere pakker jeg når vi drar :)

Back
Topp