Fødebagen

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Jeg har begynt å pakke, men føler jeg ikke har helt kontroll. Til nå har jeg pakka

Til meg selv:
Ei bukse
Cardigan
To Ammesingleter
En ammebh
Sokker
Ammeinnlegg
Bind
Toalettsaker
Jippi smoothie
Kjeks

Til babyen:
To bodyer
En strømpebukse
Et par sokker
Bukse med føtter
Noen bleier
To smokker

Mangler:
Lader
Kamera
Lue til babyen
Truser til meg selv
Saft
Nøtter
Bringebærblad-te
Noe fornuftig mat
Skift til far
Mat til far
Hentesett
Og sikkert en hel del ting til som jeg ikke har tenkt på at er smart å ha med

Eg pakker kun klær til meg og baby og toalettsaker.. Trenger ikkje så mye. Vil reise hjem fort :p og skjer det noen som gjør at eg må bli kan mannen kjøre hjem og hente det eg evt mangler :) kommer ikkje til og pakke før om 2-3 uker. Er 36+1 nå. Føler ikkje det er så viktigt enda.

Har faktisk skrevet liste nå da så føler det egentlig er klart:p
Går fort å raske med seg det som mangler hvis det skjer overraskende, bare jeg har det i hus!
Må kun kjøpe energidrikk, kjeks og purelan så har jeg alt - tror jeg:p
6 uker igjen, så har jo god tid enda! :)

Jeg pakker ned et par bokser med kuli eller solrik. Kroppen brukte fort opp lagrene sine under intens styrtfødsel sist, og jeg fikk skikkelig blodsukkerfall. Var ikke lett å oppdrive noe inne på føden, men fikk til slutt i meg en kopp ublandet saft mellom pressriene.

Ellers kan sikkert kjeks, sjokolade, druer og annet som gir raskt energi være fint :) Også får man som regel servert mat etter at fødselen er over :)

Det kan være lurt å nevne i et evnt fødebrev at man ønsker glukose infusjon om dette skulle bli nødvendig og man ikke får i seg mat! Dette kan de ta høyde for så lenge ikke blodsukkeret er så høyt at baby ender med skyhøyt blodsukker...

Det kan være lurt å nevne i et evnt fødebrev at man ønsker glukose infusjon om dette skulle bli nødvendig og man ikke får i seg mat! Dette kan de ta høyde for så lenge ikke blodsukkeret er så høyt at baby ender med skyhøyt blodsukker...

Det hadde jeg fått dersom jeg hadde fått fødestue og fødselen ikke hadde skjedd inne på et vanlig rom. Gikk også så fort at jordmor hadde nok med å få tak i det viktigste av utstyr og å passe på meg. Var faktisk mannen min som måtte gå på leit etter saft til meg. Da var det like før det svartnet for meg, så tar med noe i bagen tilfelle jeg føder på veien!

Jeg er ganske innstilt på å reise hjem dagen etter fødsel denne gangen så orker ikke å pakke så mye. Et par skift med klær til meg og babyen, rene truser, fødeskjorte, morgenkåpe, crocs og toalettsaker. :)

Dersom noe skulle skje så vi må bli lengre får heller mannen kjøre hjem og hente påfyll, det gjorde han sist. Da var han til og med ute å handla Ammesingletter til meg mens jeg var innlagt. :P

Handla inn masse snacks og drikke til fødselen sist men riene kom som haggel med en gang så hadde ikke sjans å spise noe av det, så tror bare jeg dropper det denne gangen. Dersom det haler ut får mannen heller på i kiosken på sykehuset å handle noe. :)

Det hadde jeg fått dersom jeg hadde fått fødestue og fødselen ikke hadde skjedd inne på et vanlig rom. Gikk også så fort at jordmor hadde nok med å få tak i det viktigste av utstyr og å passe på meg. Var faktisk mannen min som måtte gå på leit etter saft til meg. Da var det like før det svartnet for meg, så tar med noe i bagen tilfelle jeg føder på veien!
Oj, slik å forstå :s håper du får en roligere fødsel denne gangen da!

Jeg begynte å finne fram ting i går....men innså at det fremdeles er lenge igjen, så jeg stoppet. Greit å ikke stresse for mye og for tidlig. Men blir så ivrig....

Skal handle inn et par ammebh'er og et par singletter og en sort, løs joggebukse i morgen... Og kanskje noen store truser, så er det i hus iallefall :) tenkte kanskje også å handle inn shampo, såpe osv nytt slik at jeg kan ha toalettmappen klar også...

Når set gjelder mannen tenker jeg han kan legge sine ting i samme bag, men han finner det nok fram selv :)

Må vel begynne snart.. Uke 37nå. Men dere som pakker til pappaen også, hvorfor? Klarer han ikke selv å ta med seg noe hvis han evnt. Trenger? :-P Skjønner ikke greia, min mann pakket med seg det han evnt. ville ha selv sist gang, og satser for gudsskyld på at han klarer det denne gang også :-P
Joda, mannen klarer fint å pakke selv dersom han husker å gjøre det på forhånd. Men når vannet gikk mens vi lå og sov sist og riene så plutselig kom haglende på kunne han like gjerne hatt 3 i promille for han var helt på en snurr. :p

Så tror kanskje jeg skriver "ren T-skjorte til mannen" på pakkelista (hadde ei liste liggende oppå bagen med ting som skulle oppi når fødselen starta, bra var det for jeg hadde ikke sjans å pakke selv og han surra rundt som ei full maur) så får han iallfall med seg det han trenger. :p ;)

Jeg er ganske innstilt på å reise hjem dagen etter fødsel denne gangen så orker ikke å pakke så mye. Et par skift med klær til meg og babyen, rene truser, fødeskjorte, morgenkåpe, crocs og toalettsaker. :)

Dersom noe skulle skje så vi må bli lengre får heller mannen kjøre hjem og hente påfyll, det gjorde han sist. Da var han til og med ute å handla Ammesingletter til meg mens jeg var innlagt. :p

Handla inn masse snacks og drikke til fødselen sist men riene kom som haggel med en gang så hadde ikke sjans å spise noe av det, så tror bare jeg dropper det denne gangen. Dersom det haler ut får mannen heller på i kiosken på sykehuset å handle noe. :)
Fødeskjorte?

Fødeskjorte?
Jeg er allergisk mot de gyselige blå skjortene de har på sykehuset som man får på seg under/etter fødsel så har et par fine, syrinfargede som jeg kjøpte til første fødsel. :)

Man bryr seg kanskje ikke der og da, men som regel tas det endel bilder som foreviger fødselen og tiden etterpå. :p

Jeg er allergisk mot de gyselige blå skjortene de har på sykehuset som man får på seg under/etter fødsel så har et par fine, syrinfargede som jeg kjøpte til første fødsel. :)

Man bryr seg kanskje ikke der og da, men som regel tas det endel bilder som foreviger fødselen og tiden etterpå. :p
Ah! Da henger jeg med :p Men det er samme type som sykehusskjorten?

Ah! Da henger jeg med :p Men det er samme type som sykehusskjorten?
Nei, den er ikke lik. Men det er ei stor og romslig skjorte med knepping foran. Har to, hadde den ene på under fødselen sist og så kneppet vi bare opp når babyen ble født så hun kom inn under. Tok på ren etter at hun var kommet ut for da var den første litt tilgriset. ;)

Kanskje et ganske dumt spørsmål, men. På sykehuset der jeg skal føde får man ikke sånne nettingtruser. Så jeg har nå kjøpt en pakke med voksenbleier fra apoteket, jeg sa jeg skal føde og trenger sånne. Skulle jeg egentlig hatt nettingtruser og ikke voksenbleier? Er det forskjell på dette? Veldig dårlig av personalet på apoteket å ikke gi meg riktig i så fall! Sitter her med 18 bleier liksom!

Har begynt å lagt litt klær i en bag, men ellers vet jeg sånn ca. hva jeg mangler. Trenger bare å lage en liste i tilfelle samboer blir nødt til å pakke siste rest :-P

Ser jeg har kommentert lengere opp her, men utenom klær å utstyr til meg å bebis så har jeg handlet inn bixit kjekse med sjokolade, en pk med nye mentospastiller å powerraid :D har også pakket ned egen drikkeflaske :p

Kanskje et ganske dumt spørsmål, men. På sykehuset der jeg skal føde får man ikke sånne nettingtruser. Så jeg har nå kjøpt en pakke med voksenbleier fra apoteket, jeg sa jeg skal føde og trenger sånne. Skulle jeg egentlig hatt nettingtruser og ikke voksenbleier? Er det forskjell på dette? Veldig dårlig av personalet på apoteket å ikke gi meg riktig i så fall! Sitter her med 18 bleier liksom!
Det er ikke akkurat det samme nei. Du kan jo bare levere de tilbake. Si at du skal ha nettingtruser og Attends innlegg. ;)

Disse i din str:

https://www.vitusapotek.no/tena-fix-nettingtruse-med-ben-str:-m-5-stk/p/922905

Og evt store bind til å ha inni dersom du ikke får det:

https://www.vitusapotek.no/attends-soft-7-34-stk/p/894102

Last edited:
Back
Topp